• Bevabus

    Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2

    Här samlas alla vi som håller på och tar körkort just nu!
    Nya som gamla är välkomna för att gnälla av sig sina frustreringar, fråga frågor och skrika av sig när de äntligen har klarat det!

    Snacka på!

  • Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2
  • Bevabus

    tack!
    usch jag vill verkligen inte ut och åka när det är så halt, sitter o läser om alla olyckor som varit de senaste två dagarna

    ja fy, jag är också sjuk...

    malachis mamma skrev 2009-12-03 07:49:23 följande:


    Beverly: lycka till idag!jag har lyckats bli sjuk så här dan före dan.... hög feber och förkyld, bara det gå över till i morgon jag vill inte avboka nu när jag har laddat så mycket!!!
  • malachis mamma

    Läs inte mer om olyckor! jag kan också vara så men det hjälper dig inte i nuläget!! Bra att vara medveten men mer stress är inte lösningen

    Jag ska bädda ner mig i sängen med teoriboken och mysa .

    Har du bokat uppkörning än? har inte koll på alla i tråden än Behöver du körkortet snabbt för något speciellt?

  • Bevabus

    Försöker hålla mig undan från artiklarna, men sen man började köra själv så har man ju blivit intresserad av sånt där både för och nackdelar haha
    Har teori 17 december och uppkörning den 7 Januari så jag får öva en del på att köra i snö och halka innan som tur är...
    Behöver egentligen inte kortet för något speciellt förutom att kunna ta mig till ställen lättare istället för att åka buss. Hade tänkt vara klar med det här i November, men det tog längre tid än jag trodde
    malachis mamma skrev 2009-12-03 08:00:24 följande:


    Läs inte mer om olyckor! jag kan också vara så men det hjälper dig inte i nuläget!! Bra att vara medveten men mer stress är inte lösningen Jag ska bädda ner mig i sängen med teoriboken och mysa . Har du bokat uppkörning än? har inte koll på alla i tråden än Behöver du körkortet snabbt för något speciellt?
  • malachis mamma

    Bättre att det tar lite längre tid och känner dig redo! jag började i feb-mars i år och tycker att det gått relativt fort. men jag hade ingen aning om hur lång tid det skulle kunna ta innan jag började.

    Bor du i liten eller stor stad?

    Det kommer gå bra!!!

  • Bevabus

    Precis
    Jag började i slutet av sommaren förra året men hade ett uppehåll under vintern för jag vågade inte köra när det var halt ute och jag var så oerfaren.
    Jag bor i Västerås, så det är en stor men väldigt lugn stad
    malachis mamma skrev 2009-12-03 08:10:22 följande:


    Bättre att det tar lite längre tid och känner dig redo! jag började i feb-mars i år och tycker att det gått relativt fort. men jag hade ingen aning om hur lång tid det skulle kunna ta innan jag började.Bor du i liten eller stor stad?Det kommer gå bra!!!
  • LoveMyFamily

    Jag är också kvar.
    Men jag fattar inte hur man ska kunna klara av detta. Jag är tyvärr en sådan människa som halvt som halvt ger upp efter sådanan här saker . Hur ska jag då tro att jag klarar av en till uppkörning? Dumt jag vet men men

    Jag körde i tisdags med maken och då gick det åt skogen, det mesta gick fel.

    Jag känner mig såå värdelös

  • Bevabus

    Man har sina nedgångar, bara att fortsätta


    LoveMyFamily skrev 2009-12-03 09:08:57 följande:
    Jag är också kvar.Men jag fattar inte hur man ska kunna klara av detta. Jag är tyvärr en sådan människa som halvt som halvt ger upp efter sådanan här saker . Hur ska jag då tro att jag klarar av en till uppkörning? Dumt jag vet men menJag körde i tisdags med maken och då gick det åt skogen, det mesta gick fel.Jag känner mig såå värdelös
  • VärldensbästaH
    LoveMyFamily skrev 2009-12-03 09:08:57 följande:
    Jag är också kvar.Men jag fattar inte hur man ska kunna klara av detta. Jag är tyvärr en sådan människa som halvt som halvt ger upp efter sådanan här saker . Hur ska jag då tro att jag klarar av en till uppkörning? Dumt jag vet men menJag körde i tisdags med maken och då gick det åt skogen, det mesta gick fel.Jag känner mig såå värdelös
    Nej, så ska du inte tänka!! nu minns jag inte om du går på körskola? du kanske ska prova som jag ska göra nästa vecka, alltså köra med en helt ny person på skolan som liksom får testa en inför uppkörningen...

    Beverly- jag var skeptisk till idéen från början men du har nog övertalat mig nu att det är en bra idé att byta lärare för "lilla uppkörningen"
  • Bevabus

    Ja man vill ju inte lämna sin trygghet egentligen, men så inser man när man byter lärare att det finns så mycket mera att lära och fler håll att se saker ifrån
    VärldensbästaH skrev 2009-12-03 09:16:46 följande:
    Beverly- jag var skeptisk till idéen från början men du har nog övertalat mig nu att det är en bra idé att byta lärare för "lilla uppkörningen"
  • Stina24

    Hade första körlektionen idag på körskolan , det gick bättre än jag hade väntat mig att det skulle gå, bilen var mycket lättare än sambons bil att köra, växla mm.
    Vi bokade in en ny körlektion Fredag den 11/12, alltså nästa vecka, han var lite stressad nu för han skulle till uppkörning så han inte planera så mycket, men vet iallafall att jag ska göra risk 1an den 21 December.

    Hur lång tid efter man gjort risk 1an brukar man få göra halkan?

Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2