• Bevabus

    Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2

    Här samlas alla vi som håller på och tar körkort just nu!
    Nya som gamla är välkomna för att gnälla av sig sina frustreringar, fråga frågor och skrika av sig när de äntligen har klarat det!

    Snacka på!

  • Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2
  • Mor85

    Nu ringde som från trafikskolan o min lärare är sjuk...kan inte bestämma mig
    om ja ska köra med någon annan eller vänta till nästa veckan...jobbigt...

  • Frostizz

    Kör med någon annan tycker jag. Det är bra o köra med någon annan för o få en annan synvinkel på det man gör. Man kan få en hel del bra tips som den man kör med kanske inte tänkt på. Men man ska inte byta hela tiden men någon gång tycker jag är bra.

  • Mor85
    Frostizz skrev 2010-01-27 09:13:51 följande:
    Kör med någon annan tycker jag. Det är bra o köra med någon annan för o få en annan synvinkel på det man gör. Man kan få en hel del bra tips som den man kör med kanske inte tänkt på. Men man ska inte byta hela tiden men någon gång tycker jag är bra.
    Jag bestämde mig att köra med en annan =) Nu när ja ändå fixat barnvakt så är de lika bra. Ska köra med en kille som heter junior. Nu snöar de o blåser för fullt här..inget roligt väder alls

    Hoppas de går bra för solstraalen idag!! Skänker en lycko tanke till dig
  • SötFlöt
    solstraalen skrev 2010-01-26 22:28:17 följande:
    Jag ville ha dåligt väder vid uppkörning, så man får åka långsammare Haha. =)
    Lycka till!!! Själv kör jag upp nästa onsdag..*pirr*
    ★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • kissecat

    Vad får man (oftast) göra på uppkörningen? så man vet vad man ska träna på..
    Vissa får ju knappt göra nånting..bara köra och parkera typ medans vissa får göra allt! det känns som att jag kommer höra till den senare kategorin bara för att jag har så otur. Själva körningen känner jag mig hyffsat säker på men inte allt annat! är sämst på att backa runt ett hörn t.ex så jag hoppas verkligen inte att jag måste göra det.

  • VärldensbästaH
    kissecat skrev 2010-01-27 20:00:21 följande:
    Vad får man (oftast) göra på uppkörningen? så man vet vad man ska träna på..Vissa får ju knappt göra nånting..bara köra och parkera typ medans vissa får göra allt! det känns som att jag kommer höra till den senare kategorin bara för att jag har så otur. Själva körningen känner jag mig hyffsat säker på men inte allt annat! är sämst på att backa runt ett hörn t.ex så jag hoppas verkligen inte att jag måste göra det.
    Enligt körskolan jag gick på är just backa runt hörn väldigt ofta med... jag fick göra det också.
  • solstraalen

    Jag fick köra på motorväg, vända på lämpligt ställe, rondell, parkera. Mer hann vi inte.

    Men jag kuggade.. accelerade för långsamt å var för osäker i korsningar tyckte han.

    Sen att ja missa rätt avfart i rondellen, de e en helt annan sak *asg*

    Men teorin klarade jag iaf! =)


    Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • san sou

    Jag vill också ha dåligt väder i morgon! Har uppkörning för andra gången 8.15 i morgon.
    Solstraalen, Synd att det inte gick idag. Du fixar det nästa gång.

  • solstraalen

    Alltså man måste ju gasa på utav bara f*n för å lyckas..

     Vilken växel har ni när kör typ 80?  5an?

    Sen måste man BO med blicken i speglarna dessutom.


    Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • 20082011
    solstraalen skrev 2010-01-27 20:57:31 följande:
    Jag fick köra på motorväg, vända på lämpligt ställe, rondell, parkera. Mer hann vi inte.Men jag kuggade.. accelerade för långsamt å var för osäker i korsningar tyckte han.Sen att ja missa rätt avfart i rondellen, de e en helt annan sak *asg*Men teorin klarade jag iaf! =)
    tråkigt att det blev så idag. Men då kan det bara bli bättre nästa gång

    jag har lagt mitt plugg lite på is.. är så trött nu när skolan börjat. Hoppas att ta kortet innan sommaren. Känner mig lite omotiverad just nu.
Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2