• Honesty

    Nåt för "Sveriges fulaste hem"?

    Jag kikade in på Hemnet och sökte på bostadsrätter lite planlöst, tycker det är kul att titta runt för att få inredningstips. Jag råkade hamna på detta objekt:
    www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx&view=Images

    (får man länka så här?)

    Någon annan som sett "fina" hem? (förlååååt....finns ju folk som bor så här alltså, men shit vad jag skulle vantrivas)

  • Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?
  • Tanka

    Som en allmän kommentar till bostadslänkar:

    Om jag skulle hitta mitt hem på ett forum - slaktad och kommenterad - så skulle jag bli grymt ledsen. Att sälja sitt hem kan dessutom vara en riktigt sorglig sak, med mycket känslor inblandade. Inte blir det bättre av att veta att husletare kan titta på bilder på ex Hemnet och kommentera inredningsstilen. Men sådana kommentarer håller spekulanterna för sig själva och skriver inte ut dem i ett forum, ex i Familjeliv.

    Ett hem är en subjektiv sak - inget allmänt löje.

  • JessiWill
    Tanka skrev 2009-12-02 18:34:37 följande:
    Som en allmän kommentar till bostadslänkar: Om jag skulle hitta mitt hem på ett forum - slaktad och kommenterad - så skulle jag bli grymt ledsen. Att sälja sitt hem kan dessutom vara en riktigt sorglig sak, med mycket känslor inblandade. Inte blir det bättre av att veta att husletare kan titta på bilder på ex Hemnet och kommentera inredningsstilen. Men sådana kommentarer håller spekulanterna för sig själva och skriver inte ut dem i ett forum, ex i Familjeliv. Ett hem är en subjektiv sak - inget allmänt löje.
    Kunde inte sagt det bättre själv :) Finns elakt folk till allt dock!
  • sasssyy
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-02 18:38:48 följande:
    Kunde inte sagt det bättre själv :) Finns elakt folk till allt dock!
    Som jag sa tidigare.. i rättvisans namn skulle alla vi lägga upp bilder av våra egna hem ... icke stylade, så får vi se hur lika/olika dessa de är.

    Har svårt att tro att människor som sitter på FL halva dagarna (mig inkluderat) har ett hyperstylat, jättesynkat, toppmodernt boende... särskilt om man har barn så brukar det alltid vara lite smårörigt här och där.

    Jag erkänner att jag sitter och garvar åt en del hus här hemma, och jag erkänner att jag lade upp en länk med huset som hade de hypnotiska tapeterna och mattorna.... men det var också ett hus jag hade kunnat tänka mig att köpa, för att fixa till (fanns ju inga möbler att skratta åt där heller)

    men att sitta och skratta åt folks tycke och smak... liiiite lågt faktiskt när man gör det så offentligt. Hur vet vi att ägarna inte sitter här och kollar?
  • JessiWill
    sasssyy skrev 2009-12-02 18:46:45 följande:
    Som jag sa tidigare.. i rättvisans namn skulle alla vi lägga upp bilder av våra egna hem ... icke stylade, så får vi se hur lika/olika dessa de är. Har svårt att tro att människor som sitter på FL halva dagarna (mig inkluderat) har ett hyperstylat, jättesynkat, toppmodernt boende... särskilt om man har barn så brukar det alltid vara lite smårörigt här och där. Jag erkänner att jag sitter och garvar åt en del hus här hemma, och jag erkänner att jag lade upp en länk med huset som hade de hypnotiska tapeterna och mattorna.... men det var också ett hus jag hade kunnat tänka mig att köpa, för att fixa till (fanns ju inga möbler att skratta åt där heller) men att sitta och skratta åt folks tycke och smak... liiiite lågt faktiskt när man gör det så offentligt. Hur vet vi att ägarna inte sitter här och kollar?
    Ja precis, FL är en väldigt stor sida och det är säkert någon kvinna som bor där som råkar klicka in på denna tråden. Och inte heller vet vi varför dom har det som dom har, dom kanske inte har dessa topp möbler för det kanske inte finns pengar, eller att dom gått igenom någon kris att det vart tvunget att blir sådana möbler.

    Jag hade iaf blivit vääldigt ledsen om mitt boende lagts upp såhär på en sajt och någon skrattat och sagt elaka saker om det.
    Jag själv är dock en person som inte ser möblerna på såna visnings bilder utan VAD man kan göra med huset liksom. Älskar att renovera och pyssla nämligen :)
  • Honesty

    Som alla vet så är detta den STORA nackdelen med internet, allt som hamnar på nätet har en risk till diverse kommentarer! Jag har sett och läst värre här på FL.
    Tycker att personangrepp är värre än lustiga kommentarer om heminredning.

  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 18:59:54 följande:
    Som alla vet så är detta den STORA nackdelen med internet, allt som hamnar på nätet har en risk till diverse kommentarer! Jag har sett och läst värre här på FL. Tycker att personangrepp är värre än lustiga kommentarer om heminredning.
    Men varför la du ut det från första början? Lite onödigt att lägga ut bilder på andras hem och håna dom! Du har säkert inte finare själv hemma i ditt boende.. Så hur hade det känts för dig om du hittat ditt boende på någon sajt?
  • fruis
    Honesty skrev 2009-12-02 16:07:05 följande:
    Rosa hus....usch. Bitvis var det fint, men potentialen ser man! Kolla detta hus då; bostad.lanshem.se/AllaBilder.aspx...
    Gillestugan såg ut som vore den direkt tagen ur Dallas 1979

    Svenska folket har verkligen furusjuka. Varför all denna furu i varenda hus? Det är inte ens snyggt och inga möbelfärger passar ju till furu. Måla över eländet snälla människor.
  • JessiWill
    fruis skrev 2009-12-02 19:10:06 följande:
    Gillestugan såg ut som vore den direkt tagen ur Dallas 1979 Svenska folket har verkligen furusjuka. Varför all denna furu i varenda hus? Det är inte ens snyggt och inga möbelfärger passar ju till furu. Måla över eländet snälla människor.
    Kanske var under ett visst årtal det var populärt?

    Om ca 50 år kommer det troligen vara fruktansvärt fult med rostfritt stål på vitvaror och sånt som idag ses som snyggt.
  • Honesty
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-02 19:09:02 följande:
    Men varför la du ut det från första början? Lite onödigt att lägga ut bilder på andras hem och håna dom! Du har säkert inte finare själv hemma i ditt boende.. Så hur hade det känts för dig om du hittat ditt boende på någon sajt?
    Varför? Jag är intresserad av heminredning, vill gärna ha hus eller bostadsrätt och drömmer mig bort. Ibland dyker ett objekt upp som förvånar mig. Jag vet att jag inte är den första som länkat till bostadsobjekt. Jag är inte ute efter att håna någon. Och JO, jag har finare hemma än länken i min trådstart. Snopet va?
    Jag har bott i hus en gång och den låg ute på en bostadssajt när vi skulle sälja, jag var inte medlem på FL då så jag kan inte svara på om mitt gamla hem blev "hånat", och det skulle jag i så fall bjuda på för smaken är som baken...delad...i vanlig ordning.
Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?