• Honesty

    Nåt för "Sveriges fulaste hem"?

    Jag kikade in på Hemnet och sökte på bostadsrätter lite planlöst, tycker det är kul att titta runt för att få inredningstips. Jag råkade hamna på detta objekt:
    www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx&view=Images

    (får man länka så här?)

    Någon annan som sett "fina" hem? (förlååååt....finns ju folk som bor så här alltså, men shit vad jag skulle vantrivas)

  • Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?
  • fruis
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-02 19:09:02 följande:
    Men varför la du ut det från första början? Lite onödigt att lägga ut bilder på andras hem och håna dom! Du har säkert inte finare själv hemma i ditt boende.. Så hur hade det känts för dig om du hittat ditt boende på någon sajt?
    Fast jag tror nog att Honesty förmodligen har det finare hemma hos sig än det var i vissa av dessa hus. En stor del av poängen man skrattar åt är ju att folk inte har vett att ta schyssta kort av sitt hus utan lägger ut försäljningsbilder som får huset att antingen inte synas alls eller se gräsligt ut.

    Hur det ser ut i vardagen hos folk här i tråden är inte heller helt relevant eftersom det inte är foton från en vanlig dag i hemmet som ska läggas ut på hemnet utan representativa presentationsbilder av huset. Vissa verkar ju ha missat det om man säger så.
  • Honesty
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-02 19:12:00 följande:
    Kanske var under ett visst årtal det var populärt?Om ca 50 år kommer det troligen vara fruktansvärt fult med rostfritt stål på vitvaror och sånt som idag ses som snyggt.
    Furu var ju superhett ca -94 och framåt några år....ni vet syrabetsat och lutat och allt vad det hette! Nästan alla hade ju ett vitrinskåp i lutad furu med torkade blommor överst!
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 19:14:58 följande:
    Varför? Jag är intresserad av heminredning, vill gärna ha hus eller bostadsrätt och drömmer mig bort. Ibland dyker ett objekt upp som förvånar mig. Jag vet att jag inte är den första som länkat till bostadsobjekt. Jag är inte ute efter att håna någon. Och JO, jag har finare hemma än länken i min trådstart. Snopet va? Jag har bott i hus en gång och den låg ute på en bostadssajt när vi skulle sälja, jag var inte medlem på FL då så jag kan inte svara på om mitt gamla hem blev "hånat", och det skulle jag i så fall bjuda på för smaken är som baken...delad...i vanlig ordning.
    Så du hittar ett mindre fint hus i dina ögon och pga av det lägger du ut det på familjeliv? Låter ju ytterst moget beteende att ens komma på tanken.
  • Honesty
    fruis skrev 2009-12-02 19:17:22 följande:
    Fast jag tror nog att Honesty förmodligen har det finare hemma hos sig än det var i vissa av dessa hus. En stor del av poängen man skrattar åt är ju att folk inte har vett att ta schyssta kort av sitt hus utan lägger ut försäljningsbilder som får huset att antingen inte synas alls eller se gräsligt ut.Hur det ser ut i vardagen hos folk här i tråden är inte heller helt relevant eftersom det inte är foton från en vanlig dag i hemmet som ska läggas ut på hemnet utan representativa presentationsbilder av huset. Vissa verkar ju ha missat det om man säger så.
    Tack fruis, precis så jag menar...ibland får man visst inte fram poängen!
  • Honesty
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-02 19:19:17 följande:
    Så du hittar ett mindre fint hus i dina ögon och pga av det lägger du ut det på familjeliv? Låter ju ytterst moget beteende att ens komma på tanken.
    Men snälla nån!!! Nu får du väl ge dig.....är du kanske ägaren av nåt av husen?
    Jag är absolut inte ute efter att vara elak....har du inte läst alla inlägg?
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 19:21:04 följande:
    Men snälla nån!!! Nu får du väl ge dig.....är du kanske ägaren av nåt av husen? Jag är absolut inte ute efter att vara elak....har du inte läst alla inlägg?
    Verkligen inte, MEN SKULLE JAG VARA DET hade jag blivit fruktansvärt ledsen om jag klickat mig in på denna tråd. Nehe du var inte ute efter att såra någon? Din trådstart var ju verkligen trevlig :)
  • Honesty
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-02 19:22:28 följande:
    Verkligen inte, MEN SKULLE JAG VARA DET hade jag blivit fruktansvärt ledsen om jag klickat mig in på denna tråd. Nehe du var inte ute efter att såra någon? Din trådstart var ju verkligen trevlig :)
    Vilket jättejobb du har framöver om man tänker på alla andra trådar här på FL. Varsågod och gå vidare, finns nog någon annan tråd du kan kommentera för jag är nog inte den enda med omoget beteende.
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 19:27:21 följande:
    Vilket jättejobb du har framöver om man tänker på alla andra trådar här på FL. Varsågod och gå vidare, finns nog någon annan tråd du kan kommentera för jag är nog inte den enda med omoget beteende.
    Nee men tycker det du gör är lågt, upptäcker jag något annat säger jag såklart ifrån. Men vissa är ju som dom är och går inte att göra ngt åt!
  • Honesty
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-02 19:28:55 följande:
    Nee men tycker det du gör är lågt, upptäcker jag något annat säger jag såklart ifrån. Men vissa är ju som dom är och går inte att göra ngt åt!
    Så....jag länkar bild på en bostad som är till salu, du säger ifrån och kallar det för omoget beteende och passar på att skriva att vissa är som dom är och går inte att göra något åt? Från bild på materiella saker till "personangrepp" på någon du inte känner? Vad är skillnaden?
  • inyourface
    Tanka skrev 2009-12-02 18:34:37 följande:
    Som en allmän kommentar till bostadslänkar: Om jag skulle hitta mitt hem på ett forum - slaktad och kommenterad - så skulle jag bli grymt ledsen. Att sälja sitt hem kan dessutom vara en riktigt sorglig sak, med mycket känslor inblandade. Inte blir det bättre av att veta att husletare kan titta på bilder på ex Hemnet och kommentera inredningsstilen. Men sådana kommentarer håller spekulanterna för sig själva och skriver inte ut dem i ett forum, ex i Familjeliv. Ett hem är en subjektiv sak - inget allmänt löje.
    Amen herregud. tål folk ingenting längre? Är vi porslins dockor?

    Hade någon lagt ut min inredning och snackat skit om den, hade jag bara sagt "jaja jag tycker det är fint iaf".

    förövrigt så ser de flesta hem ut så. snyggt är det inte, men bryr man sig inte så varför då slösa pengar på inredning?
    Tycker det är synd också att mäklare lägger ut bilder på insidan av hemmet när deras saker fortfarande är kvar, men får ingen bild av hur det faktiskt ser ut. När man söker efter nytt hem vill man ju gärna kunna föreställa sig var ens egna saker skulle stå.
    Det gör jag iaf. :)
Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?