• C060908

    Unga mödrar Danmark

    Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

    Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

    Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

    *Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

    *Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

    *Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

    *Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

    *Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

    *Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

    *Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

    *Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

    *Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

    *Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

    *Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

    *June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

    *AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

    *Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

    *Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

    *Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

  • Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Heligakossan
    ProudMama skrev 2012-05-17 00:34:56 följande:
    Öh, "stela sagan"? Vem är du menar? Jag fattar ingenting...
    Stine sagen, hon har ju blivit anklagad för att ha misshandlat sin lilla son benjamin vet dock inte hur det har gått, men de visade en dokumentär om hennes verision av allt. man kan se den på danmarks tv 4 fast då så klart utan den svenska texten.
  • 3 barns mamma84
    Heligakossan skrev 2012-05-17 13:49:57 följande:
    Stine sagen, hon har ju blivit anklagad för att ha misshandlat sin lilla son benjamin vet dock inte hur det har gått, men de visade en dokumentär om hennes verision av allt. man kan se den på danmarks tv 4 fast då så klart utan den svenska texten.
    nutv.dk såg jag på och tv 4 på tv
    På slutet ja hon blev frisläppt men har än idag inte fått hem sina små barn.
    Hon hade inte misshandlad men man sa inte häller vem det var om det var hennes Ex eller någon annan.
    Men varken läkaren eller vad det nu var och exet ville inte vara med på Tv alls.   
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • feelings

    3 barns mamma84 skrev 2012-05-17 13:56:36 följande:nutv.dk såg jag på och tv 4 på tvPå slutet ja hon blev frisläppt men har än idag inte fått hem sina små barn.Hon hade inte misshandlad men man sa inte häller vem det var om det var hennes Ex eller någon annan.Men varken läkaren eller vad det nu var och exet ville inte vara med på Tv alls.   Som jag förstod det så uppkom det "skador" även när han var satt i fosterhem.... så läkarna stod med stora frågetecken men även polisen...


    Jag tror att vi väntar en flicka till ... Rätt bestämd på den punkten!
  • Heligakossan
    Tjejgänget skrev 2012-05-17 17:58:39 följande:
    Vad stökigt Michaela har det! Jag skulle inte kunna med att bjuda in gäster när det såg ut så :-/
    ja dom har de alltid lite stökigt och sunkigt hemma!
  • Heligakossan

    Hjärtskärande att se Nadias son i tårar när hans pappa inte kom som han lovat!   Hur kan man säga att man ska komma och sen strunta i det... stackars pojk!

  • Snösparv

    Man ser ju inte så mycket så man kan ju inte veta hur de egentligen är med sina barn, men varför riskerar många av mammorna att bli av med sina barn? Tror inte det är hårdare regler i Danmark än här.

    Förvånar mig hur samlad NN var (visst har jag inte blandat ihop nu), men hon har kanske haft tid att bearbeta. Om nån sa att de skulle ta min dotter ifrån mig skulle jag inte säga saker som att bara det är bäst för henne eller att jag inte skulle träffa henne alls om jag inte fick träffa henne ofta. Jag skulle bli helt åt helvetes vansinnig och förkrossad!

    Fast som sagt var, man ska väl inte döma när man bara ser lite klipp sådär. Men jag tycker ändå hon är bra jävla mysko...

  • Starbaby
    Snösparv skrev 2012-05-19 13:53:33 följande:
    Man ser ju inte så mycket så man kan ju inte veta hur de egentligen är med sina barn, men varför riskerar många av mammorna att bli av med sina barn? Tror inte det är hårdare regler i Danmark än här.

    Förvånar mig hur samlad NN var (visst har jag inte blandat ihop nu), men hon har kanske haft tid att bearbeta. Om nån sa att de skulle ta min dotter ifrån mig skulle jag inte säga saker som att bara det är bäst för henne eller att jag inte skulle träffa henne alls om jag inte fick träffa henne ofta. Jag skulle bli helt åt helvetes vansinnig och förkrossad!

    Fast som sagt var, man ska väl inte döma när man bara ser lite klipp sådär. Men jag tycker ändå hon är bra jävla mysko...
    Jodå reglerna är mycket hårdare i DK likaså i Finland, i Sverige har man en av de slappaste LVU lagarna i hela EU. Här måste det finnas riktiga bevis och inte bara misstanke vid tvångsomhändertagande. Det räcker med en allvarlig misstanke i både Finland och Danmark.
  • 3 barns mamma84
    Starbaby skrev 2012-05-19 15:38:54 följande:
    Jodå reglerna är mycket hårdare i DK likaså i Finland, i Sverige har man en av de slappaste LVU lagarna i hela EU. Här måste det finnas riktiga bevis och inte bara misstanke vid tvångsomhändertagande. Det räcker med en allvarlig misstanke i både Finland och Danmark.
    Ja reglerna är hårdare här i Danmark men man tar inte bara barn utan annledning det ska du veta.
    Jag  har pratat med familjeinheten här i dk och man tar inte barn utan anledning.
    Det måste vara en grund till varför man tar barn ifrån familjer.
    Sen också var man bor i danmark.
    Danmark är ett okej stort land och många komuner är väldigt olika av sig så det beror på var man bor och vad man gör.   
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Starbaby
    3 barns mamma84 skrev 2012-05-19 15:42:47 följande:
    Ja reglerna är hårdare här i Danmark men man tar inte bara barn utan annledning det ska du veta.
    Jag  har pratat med familjeinheten här i dk och man tar inte barn utan anledning.
    Det måste vara en grund till varför man tar barn ifrån familjer.
    Sen också var man bor i danmark.
    Danmark är ett okej stort land och många komuner är väldigt olika av sig så det beror på var man bor och vad man gör.   
    Självfallet är det så, men lagarna och reglerna är i DK och i Finland på barnens sida, man utgår alltid från barnens bästa. I Sverige utgår man ifrån att alla föräldrar har rätt till sina barn oavsett (i princip)
Svar på tråden Unga mödrar Danmark