• Mimmi 71

    Sytråden - maskinbroderi

    Sytråden - maskinbroderi är en avknoppning från ordinarie Sytråden. Här samlar vi alla diskussioner som gäller maskinbroderi för att inte tråka ut de övriga i Sytråden.

    Här samlas vi sömnadsintresserade med maskinbroderitankar, nybörjare eller erfarna. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    Kika gärna in på vår systertråd också:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 06:13
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49204507.html
  • Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi
  • GOBLIgobli
    Ullerull skrev 2010-01-27 16:05:54 följande:
    Wohooooo...postbilden (ha hon som körde förstås) knackade på idag och hade med sig ett paket från Brother, wohooo......mycket tidigare än jag räknat med så nu får jag klämma och känna innan jag åker bort i 2 v på måndag. Just nu jobbar den med no.2 av min egen stygnsättning av loggan, ska lägga ut en bild så ni får se. Det är ju bara rakt av som namnbanden ser ut, logga vet jag itne om jag kan kalla det. Men det verkar funka ganska bra.Kom dock fram till att den tunna tråden som följer med inte är till som övertråd utan som undertråd, det blev mycket bättre när jag tog vanlig sytråd att brodera med.
    Grattiiiis!!!
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Ullerull

    ok, filmoplast har bibbi va? kollade in hennes grejer för några veckor sedan, har itne beställt något är, totally stable är det enda jag har hemma och så något konstigt som itne går att stryka fast, vet inte vad det är, kanske mellanlägg?

    Funkade ganska bra att brodra med vanlig sytråd till sicksacksaker, har inte provat något man ska fylla i än, får testa det imorgon kanske, men det var sååå tråkiga broderier med i maskinen och på cd:n så jag måste fixa sjäv.

  • Stormorsan

    Jag tycker också att totally stable sitter dåligt efter strykning.

    Köp Filmoplast av Bibbi och be om hennes PDF beskrivning. Kolla sysidan för gratisbroderier.

  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-01-28 09:48:47 följande:
    Vill bara tipsa om www.clipartopolis.com Där man kan ladda hem clipartbilder och leka med. Tänkte börja träna stygnsättning, men vilket format ska man ladda hem? WMF, BMP, GIF eller...?
    BMP eller EPS EPS vectorgrafik är super lätt att stygnsätta för mig iaf

    Tack föer länken ska kika lite där
    Längtar efter sommar
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-01-28 09:48:47 följande:
    Vill bara tipsa om www.clipartopolis.com Där man kan ladda hem clipartbilder och leka med. Tänkte börja träna stygnsättning, men vilket format ska man ladda hem? WMF, BMP, GIF eller...?
    Mitt program använder sig utav bmp. Nu har jag stygnsatt min Findus och justerat några småsaker. Bla så har den automatiska stygnsättningen en förmåga att göra raksömmar som går utanför broderiet som liknar de hoppstygn som blir. Fast de är ju lätta att ta bort så det gör inget. Skall nog försöka hinna med att sätta igång detta broderi redan i kväll, är så nyfiken på hur det blir.

    Ullerull: Grattis till Pärlan! Man blir helt såld på  broderi när man väl börjat, jag lovvar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-01-28 13:46:12 följande:
    Mitt program använder sig utav bmp. Nu har jag stygnsatt min Findus och justerat några småsaker. Bla så har den automatiska stygnsättningen en förmåga att göra raksömmar som går utanför broderiet som liknar de hoppstygn som blir. Fast de är ju lätta att ta bort så det gör inget. Skall nog försöka hinna med att sätta igång detta broderi redan i kväll, är så nyfiken på hur det blir.Ullerull: Grattis till Pärlan! Man blir helt såld på  broderi när man väl börjat, jag lovvar
    hihi jag sitter o stygnsätter lite gratis vectorfiler jag har laddat hem. ska oxå beställa tråd idag har bestämt mig för att köra Gunolds trådar ska beställa en låda med 27 färger sen komplettera med ytterligare 9 färger samt lite solvy fabric och klisterspray
    Längtar efter sommar
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-01-28 09:48:47 följande:
    Vill bara tipsa om www.clipartopolis.com Där man kan ladda hem clipartbilder och leka med. Tänkte börja träna stygnsättning, men vilket format ska man ladda hem? WMF, BMP, GIF eller...?
    Jag har två omgångar med CorelDraw och var och en har ett medföljande clipart-galleri med säkert 5000 bilder i var Fast det är roligt (men tidkrävande) att rita ena också
  • Mimmi 71

    Brodertråd! Där påminde du mig!

    Måste skyna och köpa turkos brodertråd hos den lokala handlaren för jag var inte helt nöjd med utbudet på den färger i trådsettet jag köpte.

    Ha de!

  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-01-28 15:31:24 följande:
    Brodertråd! Där påminde du mig! Måste skyna och köpa turkos brodertråd hos den lokala handlaren för jag var inte helt nöjd med utbudet på den färger i trådsettet jag köpte. Ha de!
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi