• Mimmi 71

    Sytråden - maskinbroderi

    Sytråden - maskinbroderi är en avknoppning från ordinarie Sytråden. Här samlar vi alla diskussioner som gäller maskinbroderi för att inte tråka ut de övriga i Sytråden.

    Här samlas vi sömnadsintresserade med maskinbroderitankar, nybörjare eller erfarna. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    Kika gärna in på vår systertråd också:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 06:13
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49204507.html
  • Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi
  • Mimmi 71
    Stratus skrev 2010-05-10 12:56:27 följande:
    Skulle just börja med att sucka och säga att "JAG VILL BRODEEERA", men så kom jag på att ju gjorde det bara härom veckan. Så jag säger hurra i stället. Två fiskar. En tjej som har fått bestämma tyg och broderi själv, blev kanon. Men det är inte klart än, så jag har inte bloggat om det.Men min brodermaskin står för närvarande på köksbordet, så jag borde passa på. (Jag flyttade in den när maken var på fiskeresa och jag var ensam hemma, han har ännu inte klagat på den, så den får stå kvar... )
    Att ha maskinen nära till hands är inte alls dumt. Har själv broderat en del i helgen. Tyvärr blev det inga nya frächa broderier på byxorna, för jag har inte fått dem jag köpte och betalad genom Ebay den 6 maj ännu. Har mailat och frågat om något var på tok, men inte fått svar på detta mail heller. Trist! Det är ju inga stora pengar men jag vill ju ha mina broderier.
  • Stratus

    Trist. Jag visste inte att man kunde köpa broderier på Ebay, måste kolla.

  • Mimmi 71
    Stratus skrev 2010-05-11 09:21:49 följande:
    Trist. Jag visste inte att man kunde köpa broderier på Ebay, måste kolla.
    Nej, nu svamlar jag Jag menade att betalningen skedde genom PayPal, ju.
  • Mimmi 71
    Ibland måste ni vara tankeläsare för att förstå vad jag menar. Men det är inga problem, eller?
  • Stratus

    Oooo, hittade några fina broderier som får följa med hem.

  • Stormorsan
    Mimmi 71 skrev 2010-05-11 10:53:36 följande:
    Nej, nu svamlar jag Jag menade att betalningen skedde genom PayPal, ju.
    Jag har handlat massor av broderier och betalat med PayPal och antingen har jag fått dem på mail ganska direkt (samma dag) eller så länkas man över till en ny sida sär man kan ladda ner dem direkt.

    Konstigt att du fått vänta så. Har du kollat skräpmailen så de inte hamnat där? 
  • Mimmi 71

    Ja, jag håller koll på skräpposten också för säkerhets skull. Det konstiga är att jag har beställt från Emboidery Outlet http://www.embroidery-outlet.com/ förut, eller rättare sagt fått hjälp av en vän att beställa innan jag skaffade eget PayPal och då fungerade leveransen snabbt och utan problem. Trist är det för jag vill ha de fina broderierna.

  • Ullerull

    Trist att det ska ta sån tid och lite märkligt med tanke på vad du köpt.

  • Mimmi 71

    Nu måste jag abslout ta tillbaka min kritik. Jag har nu fått svar via email och Gerda säger att hon skickat mina broderier 2 gånger och jag har kikat i skräpposten. Nu skall vi dock försöka till en annan adress, så håll tummarna över att det fungerar. Då kanske det blir lite söta broderier iallafall.

Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi