• Mimmi 71

    Sytråden - maskinbroderi

    Sytråden - maskinbroderi är en avknoppning från ordinarie Sytråden. Här samlar vi alla diskussioner som gäller maskinbroderi för att inte tråka ut de övriga i Sytråden.

    Här samlas vi sömnadsintresserade med maskinbroderitankar, nybörjare eller erfarna. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    Kika gärna in på vår systertråd också:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 06:13
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49204507.html
  • Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi
  • Mimmi 71
    Stratus skrev 2010-08-23 14:08:20 följande:
    Jag sydde klart en tröja i lördags, utan broderi, men med mönster från Ottobre. Den hade också alldeles för stor mudd i halsen. Jag sprättade.
  • Stratus

    Jag vet att någon för ett tag sedan pratade om något att stryka på broderiet på baksidan för att det inte ska blir så stickigt om man har det på kläder. Vad var det och vart kan jag få tag i det? (I stället för att leta så frågar jag igen.)

  • Ullerull

    Straus, det lät som en smart grej, ingen som vet?

    Jag undrar hur man gör när man ska brodera på velur? Det är ganska liten text jag ska brodera, ljusrosa på brun velur, hur får man det bra?

  • ak74
    Ullerull skrev 2010-09-11 23:42:58 följande:
    Straus, det lät som en smart grej, ingen som vet?

    Jag undrar hur man gör när man ska brodera på velur? Det är ganska liten text jag ska brodera, ljusrosa på brun velur, hur får man det bra?
    Bra stabilisering under och vattenlösligt över. Prova på en bit först. Velour kan vara lite trixigt. Jag broderade på Stoff och Stils velour en gång (byxor till lilleman). Det blev hål så klart så jag fick brodera på en lapp i avvikande färg och sy på. Men det blev fint det med. Var nog ingen annan än jag som tänkte på det...
  • ak74

    Nån som lite snabbt och lätt kan upplysa mig om vilka filformat som fungerar om man vill stygnsätta i Husqvarnas broderiprogram 3D?

  • Brooks

    Kan inte någon sparka lite på mig?
    Jag har ju en broderimaskin, som bara står och dammar ihop.
    På sin höjd används den till lite raksömmar nu och då.

    Vilka sidor har triggat er köplusta på senaste tiden? Jag tänkte att jag kanske kan köpa mig ur min förlamning, det har ju fungerat förr ;)

     


  • Mimmi 71

    Jag har ju länkat här ovan där man kan köpa tyska broderier om man är sugen på barnprodukter. Går man in på respektive broderi så visar de flesta flertalet exempel.

    Själv kan jag visa lite kul exempel om jag bara kommer mig för att blogga - har en hel del broderade barnkläder som är obloggade. Tiiiiiiiiiid, säger jag bara!

  • Stormorsan
    Brooks skrev 2010-09-13 21:00:44 följande:
    Kan inte någon sparka lite på mig?
    Jag har ju en broderimaskin, som bara står och dammar ihop.
    På sin höjd används den till lite raksömmar nu och då.

    Vilka sidor har triggat er köplusta på senaste tiden? Jag tänkte att jag kanske kan köpa mig ur min förlamning, det har ju fungerat förr ;)

     
    Samma här. jag flyttade i maj och har efter flytten inte kommit igång med broderandet igen. Dock har jag sytt en del annat.

    Fick Bibbis PDF förra veckan och beställde den härliga melerade brodertråden. Hoppas få förnyad inspriation med hjälp av den.
  • ak74

    Vad hette det sa ni?? Brod...

    Näe... såg häromdagen att spindlarna härjar runt bland mina maskiner. Fasansfullt!! Jag som har spindelfobi!! Här måste göras något och det är snarast! Innan spindlarna tar över... 

  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-09-14 13:47:20 följande:
    Vad hette det sa ni?? Brod...

    Näe... såg häromdagen att spindlarna härjar runt bland mina maskiner. Fasansfullt!! Jag som har spindelfobi!! Här måste göras något och det är snarast! Innan spindlarna tar över... 
    Då är det på tiden - gå och sätt på brodermaskinen, spindlar är inget vidare!!!!!
Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi