• LilyMama

    Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder

    Här tänkte jag starta en tråd för oss som har problem med mellanblödningar, spottings, kontaktblödning och allt vad det heter.

    Vi som försöker bli gravida, men som hela tiden behöver oroa oss då det kommer blodflytningar eller mensliknande flytning.

    Lider själv av att jag blöder lätt. Kan vara om jag lyfter tungt, om jag går ute och fryser och spänner mig, då kommer det blödning direkt.
    Nyser - blödning.
    Behöver jag säga att jag inte mår så bra? :(

    Skriv gärna om du har samma erfarenhet, det är ju alltid så mycket lättare att snacka av sig än att gå och bära det inom sig.

  • Svar på tråden Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder
  • LilyMama

    Vet faktiskt inte varför det blöder före ägglossning. Jag blödde inte i den bemärkelsen, merän att det kom en tunn genomskinlig flytning med en smal blodstrimma i. Och sen inget mer. Men efter ägglossningen kom det en rosa, sparsam flytning. Sen höll det upp nån dag och sen kom det mer rödfärgad flytning/blödning.

  • LilyMama

    Jag tror inte att man börjar blöda för att man överanalyserar. Men det är ju helt klart inte nyttigt att göra det  ;)
    Man tycker väl bara så synd om en själv och det känns som att bara "jag" drabbas, men det är säkert jättevanligt.

  • Aimie

    Å jag fattar inte varför man kan få en blödning 4-5dagar efter äl(!) och fram till bim zzzz


    ~2010 SKA bli vårt år~
  • LilyMama

    Ja, det är verkligen skit allting!!
    Nån skrev i en tidigare tråd jag läste: "jag missade ett p-piller, så vips var jag gravid!"
    Känns verkligen orättvist.

  • Aimie
    LilyMama skrev 2010-01-06 19:41:48 följande:
    Ja, det är verkligen skit allting!!Nån skrev i en tidigare tråd jag läste: "jag missade ett p-piller, så vips var jag gravid!"Känns verkligen orättvist.
    Ja jag har skapat en tråd för omröstning för inte länge sen då allt handlade om hur många försök det tog innan ni plussade...Det va 37% som svarade på 1(!) gången!!!
    sen va de 11% på mer än 2år samt 10% på 2försök...sen va de dalande varierande... e ni nyfikna så gå in på:

    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m49695162.html

    Och ja som trodde att genomsnittet låg på 7 försök hmmmm ja inte om man kollar på dessa 250pers!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • smulan9

    Ja visst känns allt orättvist..äter pergotime o tänker då as mycket på när ägglossningen väl är bara för att jag får ju ingen utan tabletterna.....


    Våran flicka va ett lyckoskott sa doktorn.....hade nog 1 ägglossning det året o då blev hon....så jag har iaf 1 o börjar mer o mer känna att vi kanske får nöja oss för det kommer aldrig hända...


    Ibland är livet bara orättvist!!

  • LilyMama

    Smulan9: stort grattis till er flicka!! Hon är ju ett riktigt mirakel då ju!
    Vi får väl kanske bara försöka acceptera att det tar tid, och att vi redan har varsitt underbart barn - och det är ju det finaste vi har, även om vi vill ge honom/henne ett syskon.
    Men det känns verkligen som att naturen är emot oss.
    Jag vet inte om det kan inverka något på chansen att bli gravid om man har oregelbunden mens, riklig och smärtsam. Och kort menscykel med.

    Jag suger in alla tips jag får, må det vara skrock eller skröna, men jag tänker att jag MÅSTE ju prova - kanske det går.
    Jag testar bisolvon-metoden. Tror att den gjorde vårt första barn (både jag och mannen drack sånt två ggr om dagen), och så kudde under rumpan i minst en halvtimme, så de stackars simmarna ska ha lite hjälp.
    Om det funkar eller ej, så sitter det mycket uppe i psyket- jag VILL tro på det!
    Har du och din man testat något sånt galet?  ;)

  • Vårflickan84

    hej igen tjejer!

    måste bara säga att mina spottings e tillbaka efter några månader utan dom.
    grejen e att jag senast hos gyn såg att jag har en cysta. kan vara den som bidrar till detta! har ni kollat så ni inte har cystor? det är i de flesta fall ofarligt men kan ge såna symptom.

  • LilyMama

    Oj,det får vi inte hoppas!
    Jag har iof inte undersökt mig av gyn på några år, men tog cellprov för ett litet tag sedan och då såg allt bra ut.
    Vet dock inte om de kollar sådant då.

  • LilyMama

    Glömde skriva. Jag är allergisk. Fick en lång och utdragen nysattack imorse och vad händer??
    Jodå! Jag började blöda igen.
    Snacka om att jag har sköra slemhinnor!! Det är så man snart vill dö.

Svar på tråden Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder