• Hormonermedhumör

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (hmm..)

    Ingen som typ får blåmärken utan orsak lite här och var ? Typ låren ?

  • Anonym (svårångest)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-09-30 09:03:46 följande:
    Ingen som typ får blåmärken utan orsak lite här och var ? Typ låren ?
    Jo jag! Har ingen aning om varför. Får det överallt
  • Anonym (svårångest)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-09-30 09:03:46 följande:
    Ingen som typ får blåmärken utan orsak lite här och var ? Typ låren ?
    Och jag har ändå tagit prover och så när jaag haft det besväret. Det ända dom sa var allt jag har lite tunt blod. 
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (svårångest) skrev 2013-09-30 13:25:28 följande:
    Och jag har ändå tagit prover och så när jaag haft det besväret. Det ända dom sa var allt jag har lite tunt blod. 
    Okej.. Konstigt! Ska ta prover i morgon. Är liiivrädd att det ska visa ngt! Har så synliga ådror med!
  • Anonym (svårångest)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-09-30 16:44:47 följande:
    Okej.. Konstigt! Ska ta prover i morgon. Är liiivrädd att det ska visa ngt! Har så synliga ådror med!
    Samma här! :o Har plötsligt fått flera synliga ådror på armar, armveck och ben! Men mina prover är bra. Inget mer än att jag har tunt blod. Jag lider ju av stress och ångest så dom tog alla möjliga prover på sjukdomar för att utesluta det och fastställa min ångest. Men inget fel :) 

    Så jag tror inte du ska oroa dig, du är som sagt inte ensam. Jag har precis samma sak och jag är frisk enligt proverna. Har till o med fått göra ultraljud på mitt hjärta :)  
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (svårångest) skrev 2013-09-30 18:50:09 följande:
    Samma här! :o Har plötsligt fått flera synliga ådror på armar, armveck och ben! Men mina prover är bra. Inget mer än att jag har tunt blod. Jag lider ju av stress och ångest så dom tog alla möjliga prover på sjukdomar för att utesluta det och fastställa min ångest. Men inget fel :) 

    Så jag tror inte du ska oroa dig, du är som sagt inte ensam. Jag har precis samma sak och jag är frisk enligt proverna. Har till o med fått göra ultraljud på mitt hjärta :)  
    Helskumt ju! Jag har främst i handflatorna! Ser så obehagligt ut! :(
  • Anonym (svårångest)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-09-30 19:06:52 följande:
    Helskumt ju! Jag har främst i handflatorna! Ser så obehagligt ut! :(
    Ja, man blir faktiskt riktigt rädd! 

    I handflatorna?? Vad konstigt! Jag har på fingrarna med, tidigare blodådror har blivit mycket synligare också. Men framförallt på ben och armveck. Blodådrorna i armvecken har jag aldrig sett innan. Fruktansvärt obehagligt!  
  • Anonym (svårångest)
    Anonym (hmm..) skrev 2013-09-30 16:44:47 följande:
    Okej.. Konstigt! Ska ta prover i morgon. Är liiivrädd att det ska visa ngt! Har så synliga ådror med!
    Hur gick det hos läkaren? Fick du några svar? 
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (svårångest) skrev 2013-10-01 23:47:23 följande:
    Hur gick det hos läkaren? Fick du några svar? 
    Får veta på torsdag! Är så nervös!
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?