• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • ebyl

    Ok Blendha!
    Först går du in på Galleri. Bläddra. Välj bild från datorn, tryck ok. Skriv en rad om du vill om bilden i fältet nedanför. Scrolla ner. Välj vilka som får se den. Scrolla ner. Välj Spara bild i galleriet!

    Lycka till nu, jag är nyfiken!

    Vilda: Du har ju jättefin mage! Å jag håller med Fixaren att magar är så lika men ändå så olika!

    Fixaren: Din mage med! Superfin!

    Glömde visst att kolla in Fiyali...ska genast göras!

  • ebyl

    Fiyali: Men JÄDRANS vilken kula!! Du har väl ingen ojämn? Den var ju hur klotrunt som helst ju, skithäftig!

    Jag var tvungen att ta en ny bild nu på momangen som jag tänker lägga ut. Så ni får se hur jag ser ut i skrivande stund!

  • Fiyali

    Ebyl:
    Din bild hade inte kommit upp än, så får kolla den nästa vända :)
    Nej kanske inte ojämn så, men den känns bylsig och smälter inte ihop med kroppen utan först kommer magen och sen kommer jag :) haha

  • ebyl

    Fiyali: Vissa har nog mindre plats på längden, å då tar bebisen ut sin rätt utåt istället! Fast jag förstår ju om den är i vägen lite..
    Nu ligger bilden där iaf...

  • blehnda

    Ebyl: har gkort precis så typ fem ggr nu, problemet är när jag sparat till galleriet. då kommer jag in på sidag där man ska lägga upp nys bilder igen, och jag hittar inte vart jag skulle kunna gå in i galleriet och se mina bilder. ush så korkad jag måste vara :-/....

    Fixaren: du hade ju också en super fin mage! så runda och fina magar ni har allihopa!

  • Vilda Tiger

    Jag håller med er! Alla gravidmagar är så fina! Och Ebyl, jag skrattade alltså INTE alls åt dig på något sätt! Det var snarare åt mig själv; att jag lyckats odla fram en rejäl kagge på kort tid.

    Fiyali
    Japp, andra barnet. Och ganska tätt mellan dem Lyckeli vara bara dryga året då jag blev gravid igen. Så det hra säkret med det att göra. Men jag trivs med den! Och hänget - det ser jag till att stötta upp innan jag fotar. Därav har jag kläder på mig.

  • blehnda

    Vilda: vad gör jag för fel{#lang_emotions_embarassed} kan ni gå in i ert galleri och se era egna bilder, varje gång jag har sparat så kommer jag bara in på sidan där jag ska lägga in bilder igen, och så står det att bildmappen standard är tom, knas

    apropå godsaker och sånt där förbjudet som vi inte borde äta, jag har precis satt i mig två små bita budapesttårta =) blev så sinneslöst sugen förut när jag var o handlade, och eftersom min man bantar för fullt (kul att han går ner i vikt när jag går upp i vikt, NOT!) så fick jag se till att trycka i mig dem innan han kommer hem =) GOTTIT värre!

  • Fiyali
    blehnda skrev 2010-02-12 14:44:11 följande:
    Vilda: vad gör jag för fel kan ni gå in i ert galleri och se era egna bilder, varje gång jag har sparat så kommer jag bara in på sidan där jag ska lägga in bilder igen, och så står det att bildmappen standard är tom, knas apropå godsaker och sånt där förbjudet som vi inte borde äta, jag har precis satt i mig två små bita budapesttårta =) blev så sinneslöst sugen förut när jag var o handlade, och eftersom min man bantar för fullt (kul att han går ner i vikt när jag går upp i vikt, NOT!) så fick jag se till att trycka i mig dem innan han kommer hem =) GOTTIT värre!
    Det gjorde du helt rätt i! :)
    Kan berätta att igår, så fick jag ett sinnesjukt sug efter sandwich glass, tyvärr ligger affären 5 km bort, och då jag inte får gå längre rundor, eller cykla, så tog jag en taxi fram och tillbaka till affären :P Haha
  • Fiyali
    Vilda Tiger skrev 2010-02-12 14:34:21 följande:
    Jag håller med er! Alla gravidmagar är så fina! Och Ebyl, jag skrattade alltså INTE alls åt dig på något sätt! Det var snarare åt mig själv; att jag lyckats odla fram en rejäl kagge på kort tid. Fiyali Japp, andra barnet. Och ganska tätt mellan dem Lyckeli vara bara dryga året då jag blev gravid igen. Så det hra säkret med det att göra. Men jag trivs med den! Och hänget - det ser jag till att stötta upp innan jag fotar. Därav har jag kläder på mig.
    Min mage hänger precis vid snittet sen Jasmin på morgnarna, så jag fotar inte mig själv förrän på eftermiddagen när man stöttat upp den genom att fylla ut den med massa mat :) haha!
  • Fiyali

    Ebyl: Den ser fortfarande jätte jämn och fin ut :) Snyggt golv också! haha vi har likadant i kök och hallen :)

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare