• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • BabyNo2

    BRA JOBBAT SUNSTROKE!!!Får rysningar av Din förlossningsberättelse...underbart... o bra jobbat till mannen din oxå.... kram kram

  • Jimmysfru

    Sunstroke, tack för att du delade med dig av din förlossningsupplevelse - fantastiskt att läsa!!

    Tvåfem: jag hade en låg dos och väldigt mycket sockerfall de första veckorna , som minst tog jag 6-7 enheter till frukost på Novorapiden. Runt vecka 20 sa det bara smack, och nu i vecka 33 tar jag smått ofattbara 35 enheter till frukost! Minns hur drygt det var med blodsockerfall de första månaderna... : - (

  • blehnda

    Gud prisa penicillinet! mår redan såå mycket bättre efter bara tre dagars behandling, nu kan jag resa mig utan att behöva gå dubbelvikt av smärta =)

    Hoppas ni har haft en bra helg i det fina vädret!

    En liten undran, ursäkta äckligt ämne, men har ni mycket flytningar? Jag har haft ganska normala mängder under hela grav. men nu har jag ofta välldigt rinniga och mjölkliknande flytningar, och ganska mycket. har kommit den senaste tiden. Kan det bero på UVI eller är det bara inget konstigt alls? Hur har ni det, är i vecka 32 nu...

    Kramar på er!

  • Vilda Tiger
    blehnda skrev 2010-04-18 16:47:49 följande:
    Gud prisa penicillinet! mår redan såå mycket bättre efter bara tre dagars behandling, nu kan jag resa mig utan att behöva gå dubbelvikt av smärta =)Hoppas ni har haft en bra helg i det fina vädret!En liten undran, ursäkta äckligt ämne, men har ni mycket flytningar? Jag har haft ganska normala mängder under hela grav. men nu har jag ofta välldigt rinniga och mjölkliknande flytningar, och ganska mycket. har kommit den senaste tiden. Kan det bero på UVI eller är det bara inget konstigt alls? Hur har ni det, är i vecka 32 nu...Kramar på er!
    Vad jag förstår är det mkt vanligt att ha det. Jag har också mer flytningar än vanligt nu under graviditeten.

    Orkar inte skriva mer idag. Har en otroligt trött period och min man jobbar borta hela helgen. Med en stundtals mkt grinig tvååring hemma har man inte mkt energi kvar sedan...
  • BabyNo2

    Blendha... snuskfia..*haha*
    Jag har troskydd på mig typ varje dag... ÖB har jättebekväma för 10:- bara!
    Alltså för en kartrong..så jag brukar köpa på mig 3,4 st :o)
    MEN de är var lika med Jr.. så de är väl hormonpåslaget o att nedre regionen är utsatt ..eller nåt. För annars är de torrt som i öknen ;o)
    Får se om vi kanke kan ta en fika.. på fredag?? Vill höra ALLT om Etuna besöket... Fast jag får nog läsa om de här först :o)
     GOOD LUCK!!!  Kollar du en sak,OM du kommer ihåg.. om de är nåt jädra virus på sjukan? Alltså om de har besöksförbud. När vi fick Jr härjade RSviruset så INGEN fick ju komma in o hälsa på.. sååå tröttsamt!!
    Eller så kollar jag det sj.. ska ringa dit imoron o kolla om Mikce får vara kvar...

    VILDA; skickar marssor med energi... eller iaf lite av den lilla jag har ;o)

    Idag sparkade bebben så mycket att jag lixom låg i soffan o typ smågungade ..haha

    Nu har mannen gjort tacopaj som ska avnjutas.'
    kram kram

  • ebyl

    Blendha: Det känns väldigt väl igen!{#lang_emotions_undecided} Ibland är det så jag funderar på om jag börjat läcka fostervatten..

    Vilda: Hoppas du får vila idag, själv ska jag med gott samvete skicka Iris på dagis efter att hon varit sjuk i 4 dagar. Ensam hemma med henne i mitt tillstånd är rent fruktansvärt, för min ork å min kropp! (Därför är jag glad att det varit helg å mannen varit hemma) Snacka om uttråkad dotter... Idag blir en rejäl vilo-dag för mig!!

  • Amelie av Paris

    Är det någon av er som har erfarenhet av att föda ett stort barn för  tidigt (v.33-36) pga diabetes? Hur gick det?

  • Wille 2008

    Hej flickor!

    Ville bara titta in och säga hej!

    Grattis till alla som fått era små på rätt sida av magen och heja heja alla duktiga ni som har en liiiten bt kvar (och lång också så klart9

    Själv har jag varit på besök hos min riktiga diabläkare och gjort ögonbottenfotografering idag. Allt såg finemang ut förutom förhöjt kolestorol...fast det kan jag ju inte skylla på graviditeten med...

    Annars mår vi fint alla fyra. Stora tjejen är på dagis första dagen idag utan blöja, efter intensivträning i helgen. Ska bli spännande att se hur många ombyten som gått åt

    Klara växer och mår fint. Har repat sig bra efter den misstänkta rs-svängen med sjukhus vistelse och rutiner kan skönjas nånstans i fjärran

    Gotta go!

    Keep up the good work, girls!

  • kim86

    Tvåfem..
    Jag går snart in i v 17 och jag har bara fått sänka änsålänge.. =)

  • blehnda

    Hej hej!

    Välldans vad lugnt det blev här helt plötsligt, är ni ute o njuter av vårsolen kanske?
    Idag ska vi in till BB på sjukhuset där vi ska föda ( ite det i våran stad) och träffa en överläkare o göra ul o lite sånt. Hoppas bara att allt ser bra ut, är välldigt nervös just nu.

    Mitt blodtryck hör ökat den senaste tiden + att jag är välldigt öm mellan revbenen precis under brösten, så jag är lite rädd för att jag börjar få HF, men vi får hoppas på fina värden idag!

    Magen växer så det knakar iaf, önskar att jag var tillräkligt tecknisk för att lägga upp bilder i mitt galleri så ni kunde få se kalas kulan. En GIGANTISK och stenhård kula som är så spänd så revbenen har börjat synas bak på ryggen, huden är liksom så uttänjd som den kan bli känns det som. Det går åt mycket hudlotion kan jag lova!!!

    Hoppas ni mår så bra som ni kan iaf, ha en fin dag!!!

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare