• Ankmor

    BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!



    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    __________________________________________________ ___________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________


    Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

    Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Mael

    En Elliefanttårta
    Ljusa bottnar, drottningsylt, vaniljkräm och grädde. Täckt med marsipan. Dekorerad med marsipan och kristyr. Elefantens kropp är tårtbotten och smörkräm täckt med marsipan för att inte bli för tung.


    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Smurfan 81

    Dotterns 2-årskalas.

    Ljusa bottnar. Fylld med blåbärsmousse & vit chokladmousse.
    Täckt med SP. Dekorerad med MP, SP & marsipan.
    http://www.familjeliv.se/hem/smurfan_81/gallery/phppsndho.jpg

    Ljusa bottnar. Fylld med hallonmousse & citronmousse.
    Täckt med marsipan. Dekorerad med MP, SP & marsipan.
    http://www.familjeliv.se/hem/smurfan_81/gallery/phpvd3gpy.jpg

    Chokladcupcakes med vit chokladfrosting.
    Kitty & rosetter i SP, MP & marsipan.

    http://www.familjeliv.se/hem/smurfan_81/gallery/phpxhfq2e.jpg

  • huskysen

    Tårta med 2 chokladbottnar och 1 marängbotten(penslad med choklad), fylld med jappfluff och apelsinmousse, spacklad med grädde, täckt med sp. Rosett i fp och kristyr.


    Törnrosa-tårta till Evelina 5 år. Ljusa bottnar, fylld med jordgubbsmousse och enkel chokladkräm, spacklad med grädde, täckt med sp, dekoration "Törnrosa-barbie" och sp.


    Tårtdekoration - Törnrosa - i sp.


    Tårtdekoration - Askungen - i sp.


    Tårtdekoration - Belle - i sp.


    Evelinas 2:a 5-års tårta. Laktosfri. Ljusa bottnar, fylld med jordgubbsmousse och enkel chokladkräm, spacklad med grädde, täckt med sp, dekoration i sp och kristyr.
    Evelina 050226 & Eloise 070521
  • Missy Cat

    Har bakat doptårtor den här helgen med och dessutom själv varit på dopfest.
    Mycket dop just nu!!


    Båda doptårtorna innehöll:
    Ljusa bottnar, rårörda hallon med marsanpulver, dumleganache, spacklade med grädde, täckta med sp, dekorerade med sp, sockerkulor lite fp, handmålat tågräls med pastafärg

    + en tårta till en ännu en 40 års fest!

    Tårtan innehöll:
    Ljusa bottnar, vit chokladganache, jordgubbsmousse, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och sockerkulor

    Den senaste tiden har min målgrupp varit 40 åringar och döpasmogna bebisar


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
  • MissMurrig

    Jag fattar fortfarande inte hur det funkar med att lägga upp bilder här. Kopierar min bild, och klickar klistra in, men inget kommer upp i rutan? Kanske inte ska göra det? Testar iaf.


    Min bror fyllde år när vi var bortresta i Åre, och jag hade typ glömt alla min verktyg, tog med mig lite bokstäver och sånt, men tänkte inte på vassa knivar och glömde mitt ätbara lim, så jag hade svårt att få allt att fastna och sitta ihop, dessutom var det jättesvårt att jobba med marsipanen, det var odenses.
    Min bror ville ha mmamas daim/vitchoklad och maräng-glasstårta.. Så jag gjorde såhär:
    Fylld med daimfluff, vitchokladfluff med krossad maräng, spacklad med glasskräm och täckt och dekorerad med marsipan och sp.
  • Egensinnig

    En snabbtårta till en kollega som fyllt år
    Red velvet med vitchoklad/mandel frosting samt färsk mangokräm
    Täckt m SP, dekorationer i gumpaste/sp.






    Matilda, Matilda........
  • hotflower

    Min tredje våning och snar så...kanske det går hela vägen...men men liten väg kvar

    Önskemålet var PUNK tema

    Önkemålet här var JAKT

  • Missy Cat

    Min lillebror fyllde år i veckan och idag firade vi honom med tårta.
    Hans idol är Michael Jackson så självklart skulle han finnas med på tårtan.
    Tårtan var lite utav ett hastverk då jag lagt all tid på helgens andra beställningstårtor.
    Därför blev det färdiga bottnar och pulvermousse, men den gick att äta ändå http://www.familjeliv.se/hem/missy_cat/gallery/phpp77iqt.jpg

    Ljusa köpebottnar, glasscreme, Ekströms chokladmousse med crisp, spacklad med grädde, täck med sp, dekorerad med sp, svart marsipan blandat med sp och sockerkulor


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna