• Ankmor

    BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!



    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    __________________________________________________ ___________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________


    Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

    Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • myskatt

    Mammens 41-årstårta. Ljus bottnar, vanilj- och hallonmousse täckt med grädde, frukt och gele.
    gräddtårta.jpg

    Påsktårta. Ljusa bottnar, nutellafluff, mosad banan/krossad annanas. Täckt och dekorerad med sp och godis-
    Påsktårta 2010 till jobbetIMG_4329.jpg

    Chokladcupcake med smörkräm med tuttifruttismak.
    IMG_4303.jpg


    Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • MayaS

    Sonens 4-årstårta och min första våningstårta.

    Ljusa bottnar, fylld med citronmousse och chokladkräm. Spacklad med grädde. Täckt med MMF och även dekorationerna är gjorda i MMF.




  • Mathe
    Elins 4-årstårta.JPGMiras 4-årstårta.JPG

    Fler nybörjartårtor... Den gröna är min första i sp, men inte min sista med tanke på hur mycket snyggare det blev än det färdigkavlade, blanka, pyttelilla marsipanlocket i mystisk rosa nyans...

    Den gröna är fylld med mosade jordgubbar och dumlefluff, den rosa med lakritsfluff och mosade hallon. Båda är spacklade med vad jag tror kallas för glasscreme.
  • mina12

    Påsktårtor!
    Påsktårta 1
    Ljusa bottnar, fylld med jordgubbsmousse & limemousse, spacklad med grädde, täckt med MMF. Dekorationer i MMF, SP & kristyr.

    Påsktårta 2
    Ljusa bottnar, fylld med jordgubbsmousse & limemousse, spacklad med grädde, täckt med MMF. Dekorationer i MMF, SP & kristyr.
    Påsktårta 3
    Ljusa bottnar, fylld med blåbärsmousse & glasscremé, spacklad med glasscremé, täckt med MMF. Dekorationer i MMF, SP & kristyr. Denna tårta smälte/svettades efter en natt i kylen...

  • Lenilus

    Min lillasysters födelsedagtårta. Hon valde innehållet, jag designen :) Ljusa bottnar med hallonmousse & vit chokladfärskostcreme, spacklad med vaniljsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med sp och sockerkulor. Så himla SKITsvårt varje gång att lyckas få en lite lyckad bild på en svart tårta.... men men. Den lila färgen ser också dassig ut, men det är den inte i verkligheten.

  • lunkentuss

    Påsktårta -i påskägg, haha xD
    Ljusa bottnar (lika delar tårtbotten) fylld med riesenfluff o lemoncurdgrädde. Spacklad med smörkräm. Täckt med mmf, dekorerad med sp, kristyr o sockerpärlor.


  • snart mamma igen


    dop bakelse.. tårtbotten..ahlgrensbil fluff o MMM färgad blå med vanlig karamellfärg. allt utryckt med en peppakaksforms hjärta   (hoppas den smakar lika gott som den ser ut )
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna