• Ankmor

    BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!



    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    __________________________________________________ ___________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________


    Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

    Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Skåne85

    Måndagstårtan som inte fick den tid den fötjänade. 
    Jordgubbsmousse + mörkchokladganache.
    Spcklad med marängsmörkräm, täckt med fondant och dekorerad med fondant och marsipan




    fler bilder finnes på bloggen. 

    www.grese.blogg.se 


     
  • sofieann


    Chokladbottnar med glasscreme, rårörda hallon och mjölkchokladganache. 


    Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och lemonlimekräm.


    Ljusa bottnar med blåbärsmousse och glasscreme. "Designen" har jag snott från en blogg som jag inte minns namnet på.


    Ljusa bottnar med mjölkchokladganache och jordgubbsmousse.

     

  • Rigmor Mortis

    Charlotte Russe-tårta, ljus rulltårta med citronsmörkräm. Fylld med jordgubbsmousse.




    Den blev inte så vacker men väldigt god!
  • LovisaTilda

    Min allra första brösttårta :D Min vän som skulle ge tårtan till sin sambo ville inte att den skulle vara alltför utmanande, man måste ju tänka på gamlingarna också ;)




    Jag bakade 2 ljusa långpannebottnar och skar ut 3 runda bottnar på varje rektangel. Brösten är fyllda med hallonmousse och vit chokladmousse.

    carolineskalastartor.blogg.se
  • neenoo


    I helgen hade jag provsmakning för tre par vänner som gifter sig i sommar. En operatårta (rosen), vitchoklad mousse med mandelbotten och mörk och ljuscholkad fyllning dekorerad med chokladtosca, Jordgubbstårta med lemoncure och vaniljkräm spacklad med grädde och täckt med marsipan, Mörkchokladmousse med brownibotten och ljuschoklad fyllning dekorerad med maränger, och sist men inte minst champagemousse med jordgubbscurd, mandelbottnar och mandelkrisp.
  • Angel13


    tårta till mor

     morotskaka med cremecheesefrosting, täckt med mmf och dekorationer i sp
    930618~941026~081019~BF100205
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna