• Kaxmaja

    Melodifestivalen 2010

    Fram med fjäderboorna, på med paljetthattarna, nu kör vi.
    Tävlingen vi bara älskar. ALLT ska stötas och blötas i denna tråd.

    För att underlätta har jag gjort iordningen en Melodifestivalblogg där det står vem som tävlar var och när. Kommer även uppdatera med vilka som går vidare och om det är återkommande frågor här i tråden vi till sist tröttnat att svara på så läggs även sånt in i bloggen {#lang_emotions_wink}

    Trådförsök nr 2 {#lang_emotions_kiss}
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 18:28

    Melodifestivalbloggen
    www.familjeliv.se/Bloggar-10-32/b121077.html
  • Svar på tråden Melodifestivalen 2010
  • ikli

    Natti natti. Vi lägger oss oxå nu. Syns snart på en bildskärm nära dig :)

  • Anxiety
    Krätchen skrev 2010-02-06 21:40:49 följande:
    Alla borde ha åkt.
    Agree
    ¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Novemberstjärnan

    Salem Al Fakir påminner mig lite om Mika. Och det är fantastiskt eftersom jag är ett stort fan av Mika! Och Salem var klart bäst ikväll!

  • Nyfiken gul

    Fan vad skamligt att man inte kunde rösta på Dolphan!! Suveränt bra gjort!

    Och ja rätt låtar gick vidare helt klart.

    En sammanfattning av kvällen:

    Ola: Javisst!! En självklar uppföljare till hiten Nathalie!


    Jenny Silver - Vad faaaan vad det där??????


    Linda Pritchard - Den har vi hört förut.. råplagiat av sveriges samtliga 5 års senaste vinnarbidrag.. Och till på köpet har hon stulit Charlotte Perellis klänning.. BOTTEN!


    Pain of salvation - Satt i 3 minuter och väntade på att låten nån gång skulle börja... och så var den slut!


    Anders Ekborg - Nån blandning mellan musikal och schlager, riktigt bra!


    Frispråkarn - ???????????????????


    Jessica Andersson - JAA, en sjukt bra och NY och FRÄSCH ballad!


    Al Fakir - en svensk Mika, bravo bravo bravo!!


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Kaxmaja

    Kan ju rapportera att de bidrag det står mellan i Norska finalen heter:
    The dragontower
    Yes Man
    My heart is yours
    Dont wanna lose you again


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kokomo
    Nyfiken gul skrev 2010-02-06 21:44:36 följande:
    Fan vad skamligt att man inte kunde rösta på Dolphan!! Suveränt bra gjort! Och ja rätt låtar gick vidare helt klart. En sammanfattning av kvällen: Ola: Javisst!! En självklar uppföljare till hiten Nathalie! Jenny Silver - Vad faaaan vad det där?????? Linda Pritchard - Den har vi hört förut.. råplagiat av sveriges samtliga 5 års senaste vinnarbidrag.. Och till på köpet har hon stulit Charlotte Perellis klänning.. BOTTEN! Pain of salvation - Satt i 3 minuter och väntade på att låten nån gång skulle börja... och så var den slut! Anders Ekborg - Nån blandning mellan musikal och schlager, riktigt bra! Frispråkarn - ??????????????????? Jessica Andersson - JAA, en sjukt bra och NY och FRÄSCH ballad! Al Fakir - en svensk Mika, bravo bravo bravo!!
    Du tycker Linda Pritchard var plagiat av sverige 5 senaste VINNARBIDRAG, men tycker Jessica Anderssons låt kändes ny och fräsch? Nae, där håller jag inte med dig! Jag tycker det var exakt en sån låt som alltid alltid är med i melodifestivalen, t.ex. framförd av Sanna Nielsen... :)
    Nåväl, jag tyckte faktiskt Sverige röstade rätt i och med att Salem och Ola gick vidare.
    Men blev det inte lite konstigt att Ola var den som fick mest uppmärksamhet där i slutet när det var Salem som fått flest röster? Bara en reflektion.
  • Maria K

    Ola- Nja inte så bra.
    Jenny Silver - men usch
    Linda Pitchard - påminner om nån låt kan inte komma på vilken. men var helt ok
    Pain of salvation - vilken röst vilka ögon Grymt bra låt!
    Anders Ekborg - för mycket musikal för min smak men ok låt.
    Frispråkan - ja, vad kan jag skriva... bättre än jenny silver
    Jessica Andersson - JA faktiskt riktigt bra.
    Salem AL Fakir - Grymt bra på alla punkter!!

  • Christ

    Har Ola varit sjuk eller något? Kommer inte ihåg att han haft så pass dålig röst innan? Eller kanske bara att jag inte orkat lägga märke till det tidigare.

    Salem Al Fakir var tämligen överlägsen idag. Fanns egentligen inte ens en tvåa i mina ögon. Och då är jag ändå ett SJUKT stort fan av Pain Of Salvation (deras vanliga musik) men vette fan varför SVT valt den just låten åt dem, de kan så mycket bättre än det där.

Svar på tråden Melodifestivalen 2010