• Kaxmaja

    Melodifestivalen 2010

    Fram med fjäderboorna, på med paljetthattarna, nu kör vi.
    Tävlingen vi bara älskar. ALLT ska stötas och blötas i denna tråd.

    För att underlätta har jag gjort iordningen en Melodifestivalblogg där det står vem som tävlar var och när. Kommer även uppdatera med vilka som går vidare och om det är återkommande frågor här i tråden vi till sist tröttnat att svara på så läggs även sånt in i bloggen {#lang_emotions_wink}

    Trådförsök nr 2 {#lang_emotions_kiss}
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 18:28

    Melodifestivalbloggen
    www.familjeliv.se/Bloggar-10-32/b121077.html
  • Svar på tråden Melodifestivalen 2010
  • jennyc
    OsminkadSanning skrev 2010-03-13 22:09:19 följande:
    japp, vad skulle det annars va. Mjölka de korkade som röstar på pengar ;)... jag slipper ju höra till de korkade... skönt d!
    nä jag va ganska korkar och ringde 3 ggr på salem men man borde bara kunna ringa EN gång...kolla sen va resten av europa ändå tyckte, salem fick ju nästan bara tior och tolvor
  • CLT
    stockrosen skrev 2010-03-13 22:12:13 följande:
    Jag är så jäkla glad att salem inte vann. Jag förstår mig inte på hans låt och inte heller på hans rörelser. Näää ush.Men han kom ju högt upp på den utländska röstningen,.....
    Håller med! Blir nervös när jag hör den låten :-/
  • jennyc
    mamita64 skrev 2010-03-13 22:12:02 följande:
    Vi är ett gäng här nu, du kan hänga på oss
    nu startar jag en ny tråd...alla som hellre är norskar än att anna vann häng på!
  • mamita64
    jennyc skrev 2010-03-13 22:07:59 följande:
    ja gå tillbaka till en tävling! F*n inget kul att sitta i flera lördagar och höra på en massa skit men de handlar väl bara om pengar som med allt annat
    Men du vet att du inte måååste sitta varje lördag va?
    Och sluta ring in då!!!
  • OsminkadSanning
    jennyc skrev 2010-03-13 22:13:20 följande:
    nä jag va ganska korkar och ringde 3 ggr på salem men man borde bara kunna ringa EN gång...kolla sen va resten av europa ändå tyckte, salem fick ju nästan bara tior och tolvor
    japp jag vet och hans kupp var bäst i kväll, helt klart ett bra drag av hnm... synd att det inte gick hela vägen! Men hur ska de se om man bara röstat en gång? jobbigt att hålla koll på 1,5 milj röster?
  • Duntoffla
    stockrosen skrev 2010-03-13 22:12:13 följande:
    Jag är så jäkla glad att salem inte vann. Jag förstår mig inte på hans låt och inte heller på hans rörelser. Näää ush. Men han kom ju högt upp på den utländska röstningen,.....
    Samma här. Blir hyllad överallt men är kass. Nej, tack och lov att den inte vann. Å andra sidan är den så pass skum låt att den säkert gjort sig bra i ESC där oftast skitlåtar vinner
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • OsminkadSanning
    CLT skrev 2010-03-13 22:13:51 följande:
    Håller med! Blir nervös när jag hör den låten :-/
    då gillar ni inte owl city och ryback heller? Det är lite likt... fast iofs jag gillar lite musikaliskt konstiga låtar :-P....

    Fastän jag ändrat mig 219 ggr i denna tävling, men låtarna blir ju bättre när man lyssnar på dem ett antal ggr.
  • bubbelmaja

    Enligt mig är det inte många av de låtarna jag hade skämts över om de åkt till Norge. Jo, Pernillas och Jöbacks låtar. Glad att svenskarna iten röstade på dem för att de är de de är. Jag gillar Anna och hennes låt!

  • Flätad

    Men jaq undrar faktiskt varför de andra länderna skulle rösta på den låt de verkligen tyckte var bäst, det ger ju dem hårdare konkurans i den stora tävlingen....? Tror det var därför de röstade på Salem

Svar på tråden Melodifestivalen 2010