• Kaxmaja

    Melodifestivalen 2010

    Fram med fjäderboorna, på med paljetthattarna, nu kör vi.
    Tävlingen vi bara älskar. ALLT ska stötas och blötas i denna tråd.

    För att underlätta har jag gjort iordningen en Melodifestivalblogg där det står vem som tävlar var och när. Kommer även uppdatera med vilka som går vidare och om det är återkommande frågor här i tråden vi till sist tröttnat att svara på så läggs även sånt in i bloggen {#lang_emotions_wink}

    Trådförsök nr 2 {#lang_emotions_kiss}
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 18:28

    Melodifestivalbloggen
    www.familjeliv.se/Bloggar-10-32/b121077.html
  • Svar på tråden Melodifestivalen 2010
  • Kaxmaja

    idag hörde jag låten på radion för förstas gången. Ja dem är mycke bättre när den är fixad. Men nu ska hon ju sjunga live i ESC


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • beabus87
    Kaxmaja skrev 2010-03-14 16:20:11 följande:
    idag hörde jag låten på radion för förstas gången. Ja dem är mycke bättre när den är fixad. Men nu ska hon ju sjunga live i ESC
    Sjunger inte alla live i ESC?
  • Kaxmaja
    beabus87 skrev 2010-03-14 16:50:49 följande:
    Sjunger inte alla live i ESC?
    Jo
    Alltså låten var ju bra då de fått fixa till allt men när hon sjunger live gillar jag den inte.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • EbmFlickan

    Tyckte att Anna var så där ....Jag anser själv att hon inte riktigt kan sjunga och jag tycker hela hennes presentation på scen var inte nått man kom ihåg.

    Jag anser fortfarande att vi hade helt klart haft en chans om vi hade skickat Salem Al Fakir. Han var sig själv på ett underbart sätt... Man såg att han njöt på scen. En sån människa kan komma så långt.

    Men men ....man kan inte få allt här i världen ;)

  • Pyff

    Åååå jag är så besviken Det var ju så nära att Erik tog hem det................ Det kommer gå käpp-rätt åt pipan i Oslo, men det verkar ju inte folk bry sig om
    Jag önskar de gjorde om reglerna, tycker att typ bara de som är på plats i Globen eller nåt borde få rösta!


    Pyff på er!
  • Kaxmaja
    Pyff skrev 2010-03-14 18:25:31 följande:
    Åååå jag är så besviken Det var ju så nära att Erik tog hem det................ Det kommer gå käpp-rätt åt pipan i Oslo, men det verkar ju inte folk bry sig om Jag önskar de gjorde om reglerna, tycker att typ bara de som är på plats i Globen eller nåt borde få rösta!
    Enligt min mammas kompis var Darin totalt bäst live
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Pyff
    Kaxmaja skrev 2010-03-14 18:26:15 följande:
    Enligt min mammas kompis var Darin totalt bäst live
    Helt ok för mig om han hade vunnit! Är så besviken på att vi skickar en ballad iår av alla år!! Vi har haft 2 kanonballader de senaste 2 åren, men istället skickat en sclager-diva och en opera-dam!!! Och så iår när alla andra länder skickat ballader så fattar vi galoppen - för sent säger jag!
    Pyff på er!
  • Bempa

    Såg Darin i Götet, o han var outstanding!!! Ingen var i hans klass. Där har vi nån som kan sjunga live, o ge allt! Darin var min första val, men Anna lr Peter var också ok. Är såååååå glad att vi inte fick visa upp Sverige med en manboy, eller en speedad Ola lr en ekomaskin (Salem )


    Life is like a dick, when things get hard, fuck it!
  • Kibell
    Kaxmaja skrev 2010-03-14 18:26:15 följande:
    Enligt min mammas kompis var Darin totalt bäst live
    Han var bra live! Fick gåshud när han sjöng
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • Alisa
    Pyff skrev 2010-03-14 18:31:48 följande:
    Helt ok för mig om han hade vunnit! Är så besviken på att vi skickar en ballad iår av alla år!! Vi har haft 2 kanonballader de senaste 2 åren, men istället skickat en sclager-diva och en opera-dam!!! Och så iår när alla andra länder skickat ballader så fattar vi galoppen - för sent säger jag!
    Håller helt med!!!

    *nynnar Moving On*
Svar på tråden Melodifestivalen 2010