• koalamom

    Vilda kottar snackar vidare V

    Vilda kottarna vårsnackar här!

    Så var det dags för femte kott-tråden, vi tjuvstartar lite i förhoppning om att våren kommer snart.

    Tre av våra kottar har blivit storasyskon och tråden har berikats med tre små flickbebisar. I sommar väntar tråden tillökning med tre små syskon igen, vi blir bara större och större! Snart är tvåbarnsmammorna i majoritet. När vi startade vår tråd under första delen av våra graviditeter var vi närmare 20 mammor med magar, vi är inte riktigt lika många men nästan.

    Våra kottar fyller 2 år på löpande band nu och snart är alla stora tvååringar!

    Vi som hänger här:

    gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, BF 2an 1 aug -10 
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    millan84-Camilla: William 16-feb -08
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, BF 2an 22 aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, BF 2an 3 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08

    Vi som bloggar:

    Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

    Och så självklart länkar till de gamla trådarna för en nostalgitripp:

    Länkar till de gamla bebis/kott-trådarna:
    1 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html
    4 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38751735.html
    5 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41847490.html
    6 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44195701.html
    7 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m46573152.html
    8 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48860229.html

    Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html


    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 18:17
    Vi som bloggar:

    Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: gbrosandmum.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-24 23:07
    En liten uppdatering av Vi som hänger här:

    gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, Eleonora aug -10
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08, Malva 19 juni -11
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08, Matilda 11 maj -11
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, Sigrid aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08, Nils 4 april -11
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, Harry 2 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08, Idun 3 maj -11
  • Svar på tråden Vilda kottar snackar vidare V
  • Lilla Ego

    Det ska bli så roligt! :)))))) Nu ska jag fundera ut vad jag ska baka för något...

    Har varit hemma igår och ligger nedbäddad även idag. Åkte på en dunderförkylning och är inte helt pigg än...ligger och tittar på Gossip Girl och funderar på om man kan få äta glass till lunch? ;)

  • Mica82

    va tråkigt Maria med en sånt besked även om du och din pappa inte haft någon kontakt de senaste åren.. har du någon kontakt med Richard? Han har säkert en bra mamma som tar hand om honom på bästa sätt!

    Jenny, va trevligt av dig att bjuda in oss på din fest! Jag tror inte dte är något som händer den fredagen. Återkommer lite längre fram om svar.

    Jag förstår inte, fick ju halsfluss förra måndagen. Fick antibiotika och kände mig nästan helt frisk på torsdagen. I måndags kväll blev jag plötsligt dålig igen. Ont i halsen och jordens huvudvärk. Har ju inte ens avslutat kuren än. Ska vara ledig på fredag coh jobbade endast fredag förra veckan så jag har inte ro i kroppen att vara hemma. Har ju ingen feber och huvudvärk smittar ju inte.. så himla tråkigt bara! Vi ska ha en jättestor firmafest imorgon och på fredag åker vi på SPA. dålig tajming!


    Linda Hoppas du kryar på dej jättesnabbt! Helt ok med glass till lunch tycker jag! :D


    ♥♥Alexander 080213♥♥
  • Mica82

    Kajsa
    fy vad jobbigt det låter med läggningen. Trorverkligen inte att det är du eller Örs som har gjort något fel. Barn är märkliga ibland. Alexander har de 2 senaste nätterna vaknat vid flera tillfällen och varit otröstlig. Vi har ingen aning vad det är med honom. Vi frågar honom men han svarar bara att han vill sova..stackarn...


    ♥♥Alexander 080213♥♥
  • koalamom

    För oss hade det varit bättre vid 11. Jag brukar ha svårt att få Vidar att sova på dagarna när jag är själv han brukar inte somna förrän vid 14. Men jag ska se om jag inte kan få lite hjälp så får vi ta ledigt från simmet på lördag. Då ska det nog gå bra för oss också!


    ♥axel♥ & ♥vidar♥ - gbrosandmum.blogspot.com
  • Lilla Ego

    Men 11 blir ju lite mitt i lunchen...då kanske vi skulle ha lunchknytis istället? Annars blir det ju trist att lämna partajet en timme senare bara för att gå o äta.

  • Lilla Ego

    Jag vet ju å andra sidan inte hur ni gör..men vi äter alltid lunch även på helgerna. Framförallt nu när jag kräks så fort jag missar ett mål mat;)

  • fru Elle

    Molly får också lunch vid 11, försöker hålla samma tider som på dagis. Sen brukar hon somna vid 12 eller senare, inte alltid hon sover numera men om hon gör det så brukar hon sova efter lunchen.


    Molly 080302 och BF 100703
  • lillaMallan857

    Tja, det verkar som om det är fler som sömnstrular nu... det är väl nån slags fas nu vid två år som alla säger.. fast jag tycker alltid att det är nån fas på gång, den ena slutar samtidigt som nästa börjar. Well well......... bara att härda ut antar jag.....

    Det blir jätteroligt att ses på lördag! Wilmer brukar sova vid 12-tiden, sen sover han 1,5-2 timmar ungefär, men jag kan ju väcka honom ifall det skulle bli för länge. Så vi skulle kunna tidigast kl 14 om det blir på eftermiddagen och om det blir innan så får han väl sova i bilen på vägen hem, vet inte vad ni andra tycker är bäst..?


    Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Lindisgbg

    hej hej!

    För oss fungerar det vilket som på lördag. Blir nog bara jag och Alexander som kommer. Barnens farmor och farfar kommer på lördag och ska fixa med vårt badrum m.m. så Casper vill nog vara hemma. Blir kanske lite mer gjort om Alexander inte är hemma:)Vad skulle vi ta med och skulle vi köpa någon liten sak till fiskdammen eller vad var det som bestämdes?

    Maria- Tråkigt med din pappa....

    Kajsa- Vad jobbigt ni har det med Wilmer, självklart är det inte ni som gjort något fel.

    Jag har peppar, peppar aldrig haft något sömnproblem med något av barnen, de har alltid somnat enkelt på kvällarna, har istället ibland svårt att hålla dem vakna lite längre på kvällarna så att de inte ska vakna så tidigt när vi är lediga, men det är ju ett lyxproblem:) På nätterna har de inte heller haft några vakenperioder.


    Stolt mamma till Casper och Alexander mammasbusungar.blogspot.com/
Svar på tråden Vilda kottar snackar vidare V