• Loris

    Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

    Hej hej =)

    Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

    Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

  • Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Linda840406

    Bor i Vännäs kanske jag ska tillägga :D


    Min äldsta blir 8år i maj och den yngsta är nyligen fyllda 4år.
  • Lillebror

    Vad roligt med fler som ska ha i oktober!

  • Loris

    Hej hej =) Kul med fler i tråden! :) Hur går graviditeten för dig Linda? =)

    Lillebror, vad knepigt läge det där, det är ju lite trist om det ska komma ut genom att folk frågar en om man är gravid, det kan vara skönt om man får ta det då det känns rätt..

    Jag har funderat lite på det där med att berätta för barn/barnen, när tycker ni att det är lagom att berätta att de ska bli syskon? Våran lilltjej blir två i april och har lite svårt att uppfatta sånt än men det känns ju ändå som att man vill ha lite tid på sig att försöka - i den mån det går, att förbereda henne på att hon ska bli storasyster och att det snart kommer en bebis till familjen.

    Ooh, jag hade faktiskt inte hört något om att busplaneten skulle öppna !! Kollade upp det nu då jag läste det, det låter verkligen kanon! Strömpilen är ju lite närmare och dessutom ganska goda möjligheter att äta och så efteråt. (max ska visst också öppna på strömpilen senare, om det blir som det lät iaf sist jag hörde något).

    Vi var på Leos igår eftermiddag, vi valde att äta där och beställde en köttbullstallrik till lillan, de serverade henne intorkade köttbullar som det inte ens gick att skära igenom eftersom dom var så sega, jag sa till personalen och fick relativt snabbt nya fräsha köttbullar - men det känns som om något sånt inte ens borde hända i första taget med tanke på att det inte är allas föräldrar som skär upp maten åt barnen. men men, misstag händer förstås överallt, jag tror man skulle bli lite mer anti om det hände oftare!

  • Linda840406

    Jo tack, det går bara bra. Är dock lite mer illamående denna gång, de andra gradiviteterna har jag knappt mått illa alls. Min äldsta (Maja) var 3 år då jag väntade Emelee, jag berättade ganska fort att det låg en liten bebis i mammas magen men hon förstod inte riktigt. Vet inte när jag kommer att berätta för barnen denna gång. Det är ju lång väntan för dom när dom inte riktigt har något tidsperspektiv, risken är ju att man får frågan, när kommer bebis?, typ hundra gånger :D Men det där tror jag att man känner bäst själv. 


    Leos vad roligt, där var vi för två helger sedan. Idag vart det 15 mil på skotern istället :D
  • Loris

    Jag tror nog att det blir som för Maja då faktiskt, vart det lättare för henne att förstå mot slutet av graviditeten, då bebisen sparkade och magen växte?

    ååh, vad roligt att köra skoter :D
    Det var ju inte direkt igår ;) Vi bor för tillfället på mariehem, inte direkt skoterparadiset haha!
    Får se om det blir att flytta till större snart, vi bor i en 3.a - men med 2 barn kanske det är skönt med minst en 4.a. Dessutom verkar det ju lockande att bo i radhus för den lilla marken man får nyttja :)
     

  • Linda840406

    Ja dom förstår väl att det ligger en bebis där inne men inte riktigt vad det innebär. Nästa gång tror jag att jag ska berätta lite mer kring hur det kommer att bli då bebis kommer ut, att mamma kommer att vara "upptagen" ibland och ställa in dom på sånt istället. Man ska ju självklart ha dom delaktig i ammandet och blöjbytandet mm, men dom förstår inte att om man sitter och ammar så kan inte mamma komma på en gång och plocka fram kritor och papper utan att det kanske tar 5-10 minuter. Eller ja jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.


    Vi har nyköpt hus i Vännäs som vi nu bott i sen i November, trivs jättebra :D
    Ja det var trevligt med en skotertur, men inte lika trevligt idag, har börjat blöda ganska rikligt :( Försöker få tag på KK. Håller tummarna för att allt ser bra ut.
    Någon av er som vart med om samma sak?
  • Linda840406

    Ja dom förstår väl att det ligger en bebis där inne men inte riktigt vad det innebär. Nästa gång tror jag att jag ska berätta lite mer kring hur det kommer att bli då bebis kommer ut, att mamma kommer att vara "upptagen" ibland och ställa in dom på sånt istället. Man ska ju självklart ha dom delaktig i ammandet och blöjbytandet mm, men dom förstår inte att om man sitter och ammar så kan inte mamma komma på en gång och plocka fram kritor och papper utan att det kanske tar 5-10 minuter. Eller ja jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.


    Vi har nyköpt hus i Vännäs som vi nu bott i sen i November, trivs jättebra :D
    Ja det var trevligt med en skotertur, men inte lika trevligt idag, har börjat blöda ganska rikligt :( Försöker få tag på KK. Håller tummarna för att allt ser bra ut.
    Någon av er som vart med om samma sak?
  • Loris

    Ne men urs Hoppas verkligen det går bra!! Har du haft ont i samband med blödningarna? Fick ni tag i KK? *håller tummarna*

    Jag har inte varit med om några rikliga blödningar, Däremot hade min ena storasyster rikliga blödningar under den större delen av sin graviditet, det slutade ändå bra, hennes son föddes frisk och kry!

  • Linda840406

    Känns skönt att höra. Jo jag fick tag i dom, vi ska avvakta och se. Nej jag har inte ont vilket jag tycker är konstigt men jag tycker att det är oroväckande mycket blod som kommer. Men det är väl bara att hoppas på det bästa.

  • Loris

    Hmm, vad konstigt att ni inte fick komma in och kolla. Var det för att ni är så tidigt gången?

    Vad mysigt att bo i hus föressten, jobbar ni i vännäs eller får ni pendla?
    Vi har pratat en hel del om hus i framtiden, fast min sambo vill inte ta körkort så vi får se hur det blir med den saken. Hus i stan är ju också ett alternativ, men de kostar ju, + att man nog inte får den där riktiga "hus/bykänslan" om man bor "centralt".

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)