• Smultronhjärta

    Gekås vol 14

    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ErXuMAmglX1hWM:http://3.bp.blogspot.com/_TQRcsAg0lP0/Swuk4xc2-XI/AAAAAAAAAXU/NtUNn4fRLBw/s1600/gek%C3%A5s.jpgHär samlas vi och diskuterar allt om shoppingparadiset Gekås i Ullared såsom utbud,fynd,storlekar,priser etc.

    Kom ihåg att det inte är tillåtet att efterlysa eller skicka bud i tråden- det får man isf sköta via inbox annars riskerar tråden att stängas.

    För info om öppettider, köstatus,kameravy eller happenings på Gekås kolla in:
    www.gekas.se/

    Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50894492.html

    Missa inte att kolla in Gekåsbloggen:
    gekasullaredbloggen.blogspot.com/

    Här kan du läsa om och se programmet Ullared på Kanal 5:
    kanal5.se/ullared

    Länk till föregående tråd där man även kan hitta länkar till äldre trådar/bildtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m48922593.html
    {#lang_emotions_flower}Varmt välkomna{#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 11:14
    Pristråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m52120528.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-27 19:55
    Här är länken till NYA Gekåsbloggen
    www.gekas.se/blogg/latest
  • Svar på tråden Gekås vol 14
  • veh
    Lisslo skrev 2010-08-11 14:26:25 följande:
    Hemkommen efter årets besök i Ullared.
    Bodde på ett väldigt mysigt Bed&breakfast.

    Nu till besvikelsen.
    Det är inte så himla billigt på Gekås längre. Är det bara jag som tycker likadant?

    Iof handlade vi rätt mycket iaf. Men jag kände inte det där WOOWet som jag gjorde förr.
    Är det vi KUNDER som för betala för den feta utbyggnaden med restaurang, frisörsalong och sportbar??!!
    Kommer priserna smyghöjas allt eftersom?

    De fynd jag gjorde va de som det va 50% rea på. Då känns det som jag lika gärna kunda ha handlat på Ö&B eller Lindex när de rear ut.

    Är tveksam om det blir några fler resor ned till Ullared!
    Jag tycker att det finns mycket som är billigt, men allt är ju inte vrålbilligt. Men är man litet prismedveten så kan man ändå ha tjänat ganska mycket, och fått mycket för pengarna när man går ut genom kassan.

    Angående utbyggnad m.m. så är det väl SJÄLVKLART att kunderna betalar för den. De bedriver affärsverksamhet på Gekås, en utbyggnad måste betala sig på något sätt. Men jag tror ändå inte att de höjer priserna vrålmycket för det, utan de ser det nog som en investering som ska återbetala sig själv när det är i drift.

    Det som jag tycker är fördelen med att handla på Gekås är att det finns mycket som är hyfsat billigt JÄMT. Det går att hitta billiga kläder och saker på rea, specialerbjudanden m.m., men då får man i regel jaga runt betydligt mer. För mig är det smidigt att kunna fixa massa sådana saker på en och samma gång.

    Och jag tycker nog ändå att jag hittade en del till riktigt bra pris. En jacka, vars motsvarighet hade kostat 5-600 i andra affärer, nu 229 kr. 2 bäddset för spjälsäng och 3 dra-på lakan samt ett madrasskydd kostade ca 280 kr, i babybutik skulle jag kanske fått ett bäddset för 300 kr. Vid en överslagsräkning så handlade jag för knappt 4000 kr senast, och hade tjänat omkring 2000 kr jämfört med "normalpriser".
  • Micjah

    Kom hem sent igår efter två härliga dagar på gekås.. Kan tipsa om ett rum vi hyrde. Www.hyriullared.com eller se.. Billigt,fräscht och helt ok. Väldigt trevliga ägare också!

  • Julia1234

    Var där en sväng idag, mycket folk - men kassorna var i stort sett inga köer i. Fortfarande inga skaloveraller ifrån pickaboo... TRIST!!! Hade verkligen hoppats på ett par såna!

  • Ruso
    jenniebebisimars skrev 2010-08-11 13:55:51 följande:
    Lite OT fråga med...

    Jag har köpt POP skalkläder på Tradera & Blocket till min tjej...Hon var ute i ett rejält regnoväder häromdagen...hon satt i vattenpölarna & hade minst sagt SKITKUL!

    Detta set har jag tvättat MÅNGA ggr säkert har personen som haft det innan tvättat det många ggr med (eftersom det var begagnat när jag köpte det)
    När min tjeja kom in så var hon krut torr! HELT SUVERÄNT!!!

    Vad jag undrar... Är alla skalkläder så här bra oavsett märke eller utmärker sig polarn på nå´t sätt...?
    Polarns är bra, och de håller säkert bättre än gekås i längden, om man har tänkt att ärva osv. Men, jag har ändå sätt att man vill ha nya och fräscha efter ett par säsonger, och polarns är skitdyra... och... i alla fall våra, blir smutsiga och fläckar som inte går bort... byxan fick min dotter en reva i... och då är de ju inte vattentäta längre. Då känns det bättre om byxan kostade 99kr och inte 799...typ...
    Och mina barn har lekt i vatten länge med gekåskläder utan att bli blöta... men jag tror säkter den vattenpelaren nöts mer, eller... den är ju inte så mycker mer än 4000 när de är nya, medan polarns är rätt så mycket högre, och då tar det ju längre tid att nöta det...

    typ..

    Det finns dock många märken som är som polarns ockås; reima, gneis, nanook....osv. Alla kostar skjortan
  • LillfisenE

    Jag var med där idag.. mycket nöjd med mina inköp och priset på dem! Hela kalaset landade på 3214 kr
    sweet.

    Dock var det sjukt mycket folk i butiken men max 10 min kö i kassan.. 

  • Ruso
    Lisslo skrev 2010-08-11 14:26:25 följande:
    Hemkommen efter årets besök i Ullared.
    Bodde på ett väldigt mysigt Bed&breakfast.

    Nu till besvikelsen.
    Det är inte så himla billigt på Gekås längre. Är det bara jag som tycker likadant?

    Iof handlade vi rätt mycket iaf. Men jag kände inte det där WOOWet som jag gjorde förr.
    Är det vi KUNDER som för betala för den feta utbyggnaden med restaurang, frisörsalong och sportbar??!!
    Kommer priserna smyghöjas allt eftersom?

    De fynd jag gjorde va de som det va 50% rea på. Då känns det som jag lika gärna kunda ha handlat på Ö&B eller Lindex när de rear ut.

    Är tveksam om det blir några fler resor ned till Ullared!
    Åh jo - det ÄR billigt... men inte allt är billigt förståss...

    Schampoo som kostar ca 80 kostade 10, BArbie bil som kostar 499 fick man för halva priset, Rorri racerbil kostade 60 och den kostar 129 på Åhlens, massa skrivsaker har dubbla priset på andra ställen (inkl ÖB),  Bh jag köpte för 70 kostar på lågprisen i stan 199... listan kan göras lååååång!

    Däremot är inte allt billigt, men en del saker kanske bara är några kr billigare. ÖB har ofta bra pris på hygiensaker som schampo/balsam, men ibland är gekås billigare. Smink och hudkrämer var billigare på gekås efter min jämförelse.

    Men när det gäller barnkläder så är det ju så att när Lindex har halvarea priset blir det svårt att slå det... men så kanske man inte alltid kan jämföra? Har hittat strumpor för 25 som på skokanonen kostade det dubbla.....

    Det är så ofta jag går och tittar i affärer och går ut utan att köpa då jag vet priset på varan i Ullared... jag slutar garanterad inte att åka dit, sparar på tusener av kronor. Däremot blir det alltid dyrare än jag tror när man kommer till kassan, men det är mer för att jag passar på och handlar mycket, man gör ju inte det på ÖB och så
  • Ruso
    luddegos skrev 2010-08-11 14:47:37 följande:
    JAg köpte ett sådant regnset till min grabb i början av juli, så visst har de funnits
    Är det samma? Var där i början på juli jag med, och då fanns inga... vet inte om de ens var kvar i maj när jag var där?
  • Ruso
    stökmamma skrev 2010-08-11 17:30:39 följande:
    allt är relativt
    va där igår och handlade för 2500:-, snabbt överslaget så skulle det gå på minst 4500 om jag skulle köpt likvärdiga grejer (utan märken) här omkring
    Dotterns hästgrejer kostade 350 och bara på ett ländtäcke "sparade" hon nästan 200....

    Och vi planerade redan när vi ska kunna åka dit nästa gång (ca 70mil enkelväg )
    Med 70 mil enkelväg så kanske du inte sparade så mycket i alla fall
    Fast du fick ju resa och nöjed på köpte då
  • Bubblan2
    Ruso skrev 2010-08-11 19:51:20 följande:
    Med 70 mil enkelväg så kanske du inte sparade så mycket i alla fall
    Fast du fick ju resa och nöjed på köpte då
    Ja och det är också värt en hel del! :)
Svar på tråden Gekås vol 14