• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Papi Jo
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 14:54:48 följande:
    Fred Hoyles Boeing-argument har skjutits ner så många gånger att delarna ligger i atomer nu. Det är helt enkelt lika bra kritik mot evolutionsteorin som "jag vill inte tro på det", vilket har visats i flera böcker och artiklar av framstående biologer och matematiker. Den har till och med fått ett namn, "Hoyle's Fallacy".Det där med "än" är bara fjantigt, det är ett helt onödigt ord för att det ska verka som att det kommer att komma. Ungefär som "Det finns inga belägg för att månen är gjord av ost och jorden är gjord av choklad, än".
    Jag tycker Freds argument är en bra liknelse. Det där med månen och jorden som choklad respektive ost -inte lika bra.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Papi Jo skrev 2010-03-30 15:05:32 följande:
    Jag tycker Freds argument är en bra liknelse.
    Det är det inte. Hans argument innehåller flertalet felaktiga premisser.
    Papi Jo skrev 2010-03-30 15:05:32 följande:
    Det där med månen och jorden som choklad respektive ost -inte lika bra.
    Jo, i fallet med "än" så är det en precis lika bra liknelse. Att säga att det inte finns belägg för saker "än" är ungefär som att säga att det inte finns belägg för något men det kommer att komma. Det kan man inte grunda en rationell diskussion på.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Papi Jo
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 13:38:52 följande:
    Åhh, du f ö r s t å r !!!! (el. eg. din f r u  skulle förstå mig) mina a-föräldrar var politiker som verkligen r ä k n a d e s  i min uppväxtstad. Din hustrus far o. min "mamma" hade haft en hel del gemensamt.GUD välsigne dig, Papi Jo(och er andra Kristna här)!  Bäst att tillägga så att ingen tar illa vid sig... 
    Hur man nu kan ta illa upp av det. Du har full rätt att välsigna vem som helst vare sig dom gillar det eller ej:)

    Finns fler i min frus familj som tagit emot Jesus, bla min svärfars fru (min frus styvmamma) och dennes syster.

    Så vi behöver inte vara oroliga, Gud löser det här:)

    God Bless u 2 sister:)
  • Milkina cerka
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 15:04:50 följande:
    Att klaga på avsaknad av begynnelseversal när man inte ens skriver ihop saker till ett ord är lite väl magstarkt.
    Tyck det du, jag lär mig nog att göra som d u(el. ngn annan?)
      vill så småningom.
    Papi Jo skrev 2010-03-30 15:13:54 följande:
    Hur man nu kan ta illa upp av det. Du har full rätt att välsigna vem som helst vare sig dom gillar det eller ej:)Finns fler i min frus familj som tagit emot Jesus, bla min svärfars fru (min frus styvmamma) och dennes syster. Så vi behöver inte vara oroliga, Gud löser det här:)God Bless u 2 sister:)
    Jag ä r  tvvärr av den oroliga typen, v e t  jag borde sluta oroa mig. Men Gud v e t  hur min sort är *övertygad*.
    Gud Välsigne er(i din fam.).
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    För min del så bryr jag mig inte det minsta hur du skriver men när du klagar på andras simpla stavfel när du inte ens använder vedertagna sätt att skriva ord så är du ute och cyklar ordentligt.

    Spärrad text övergavs och ersattes av andra sätt att emfasera just för att den var svårläst. När man använder det för enstaka ord går fungerar det men när var och varannat ord är spärrat så blir texten väldigt svårläst.


    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Milkina cerka
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 16:21:17 följande:
    För min del så bryr jag mig inte det minsta hur du skriver men när du klagar på andras simpla stavfel när du inte ens använder vedertagna sätt att skriva ord så är du ute och cyklar ordentligt. Spärrad text övergavs och ersattes av andra sätt att emfasera just för att den var svårläst. När man använder det för enstaka ord går fungerar det men när var och varannat ord är spärrat så blir texten väldigt svårläst.
    Du får tycka vad du vill o. när FL samarbetar som önskat är det inga problem.
    Tyvärr har  jag inget med tekniken här att göra.
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • Nixx

    Om man inte kan svära måste man väl ersätta betoningen på ett annat olämpligt sätt, summan av lasterna är konstant.

  • Milkina cerka
    Nixx skrev 2010-03-30 16:45:16 följande:
    Om man inte kan svära måste man väl ersätta betoningen på ett annat olämpligt sätt, summan av lasterna är konstant.
    Bättre d e t  än svordomar iaf, särskilt i en tråd tänkt att visa på Hans Mirakel..
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • Free Spirit
    Applebaum skrev 2010-03-30 14:14:45 följande:
    Du vet att du kan kursivera texten istället för att m i s s b r u k a space-tangenten, va? Läsbarhet kanske också är en synd i och för sig, vad vet jag.
    Men hallooo!! Er det inte opp til henne hvordan hun vil skrive og hur hun vil uttrykke seg???
  • Free Spirit
    bluebird skrev 2010-03-30 14:41:13 följande:
    Vem har sagt till dig att det sårar Gud? Var har du fått den infon ifrån?
    Og hur vet du at det INTE gjør det?? Har du noen relasjon til Gud?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3