• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • KristenTjej84
    R Franklin skrev 2010-09-07 11:15:49 följande:
    Intressant text om faran med att förlita sig på berättelser om tillfrisknande
    www.sciencebasedmedicine.org/
    Men vad roligt att du gör oss sällskap, började undra vart du tagit vägen med dina åsikter..:P
     
  • R Franklin
    KristenTjej84 skrev 2010-09-07 14:09:39 följande:
    Men vad roligt att du gör oss sällskap, började undra vart du tagit vägen med dina åsikter..:P
    Du behöver inte oroa dig, jag dyker upp då och då när jag tycker mig hittat något som kan bidra till tråden.
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • M C
    R Franklin skrev 2010-09-07 14:42:36 följande:
    Du behöver inte oroa dig, jag dyker upp då och då när jag tycker mig hittat något som kan bidra till tråden.
    Jag tittade bara in för att du skrivit här, men kunde inte låta bli att notera att det bara är samma skribent och samma länkar ff.
    Jepp, det bara strömmar "bevis" här.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • KristenTjej84
    M C skrev 2010-09-07 16:11:49 följande:
    Jag tittade bara in för att du skrivit här, men kunde inte låta bli att notera att det bara är samma skribent och samma länkar ff.
    Jepp, det bara strömmar "bevis" här.
    Det må vara samma programledare, dvs Sid Roth. Men gästerna varierar med vittnesmål om hur gud berört dom och hjälpt folk genom dom.
    Om du skulle ta dig tid att lyssna på dem, så skulle du märka att det är olika personer som är gäster, som har olika saker att berätta om.
    Och på sista tiden har jag även lagt till länkar från svenskar som gud berört.
    Men alla är välkomna här så, för all del fortsätt att titta på länkarna:)

     
  • R Franklin
    KristenTjej84 skrev 2010-09-07 18:35:45 följande:
    Det må vara samma programledare, dvs Sid Roth. Men gästerna varierar med vittnesmål om hur gud berört dom och hjälpt folk genom dom.
     
    Vore oändligt mycket intressantare om de faktiskt följde upp tidigare fall och inte bara hade nya personer varje gång. http://sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisf%C3%B6ring

    Du har väl inte heller missat skeptikerpoddens inslag om Benny Hinn och hans besök i landet för ett tag sedan?
    http://skeptikerpodden.se/2010/08/lura-sinnen/
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Tabba

    jösses...

     Är detta vuxna människor?

    det enda undret jag kan se är att dom inte är under stark medicinering mot hallucinationer.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3