• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • KristenTjej84
    SkåneP skrev 2011-03-29 13:19:09 följande:
    För att jordbävningen var en konsekvens av kontinentalplattor som rör sig.

    Alltså måste jag fråga dig igen:
    På vilket sätt ligger människornas bristande ansvar bakom kontinentalplattornas rörelser?
     Det är jag inte 100% säker på än hur, då jag inte är en expert på jordbävningar & naturkatastrofer.
     Men skulle inte förvåna mig om man fann ett samband i framtiden, då man redan funnit samband mellan miljöförstöring och översvämningskatastrofer.
    Men visst, jag kan ha helt fel det erkänner jag i alla fall när det gäller just det sambandet.
    Men det kan vara så att jag inte har fel, (framtidens forskning får visa)oavsett hur det står till så är det inte Gud som står bakom jordbävningskatastrofen i Japan eller andra jordbävnings katastrofer.

     
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 13:37:36 följande:
      Det är jag inte 100% säker på än hur, då jag inte är en expert på jordbävningar & naturkatastrofer.
     Men skulle inte förvåna mig om man fann ett samband i framtiden, då man redan funnit samband mellan miljöförstöring och översvämningskatastrofer.
    Men visst, jag kan ha helt fel det erkänner jag i alla fall när det gäller just det sambandet.
    Men det kan vara så att jag inte har fel, (framtidens forskning får visa)oavsett hur det står till så är det inte Gud som står bakom jordbävningskatastrofen i Japan eller andra jordbävnings katastrofer.
    Till skillnad från jordbävningar så kan man kausalt länka översvämningar till miljöförstöring (i vissa fall, inte alla). Vid jordbävningar så sker det helt andra saker, plattor "krockar" och det gör de till synes oavsett vad vi människor gör (om vi inte detonerar atombomber mellan plattorna vilket skulle kunna påverka).

    Du kan inte använda det som argument för att det är människan som orsakar det om du inte kan påvisa att det är en möjlighet, det blir bara tomma påståenden eftersom alternativet går emot vad du tror på.

    Om vi nu förutsätter att Gud har skapat jorden så har han också skapat förutsättningarna för jordbävningarna, om han är allvetande så visste han att det skulle ske och exakt när redan innan han skapade plattorna. Vållande till annans död brukar det kallas i domstolarna (bland annat). Fria viljans försvar räcker inte här, det kan förklara varför människor krigar, våldtar, mördar och så vidare men det kan inte förklara jordbävningar. Till och med Plantinga fick dra till med ad hoc-försvar och säga något i stil med "det är logiskt möjligt att det handlar om fallna änglar".
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-03-28 22:35:25 följande:
    Utmanar dig, vågar du det? Kom gärna till Jesus Manifestationen någon dag så får du själv känna Guds kraft starkt.
    Men svensk media vill inte publicera mirakler av Jesus Kristus, de är mer intresserade av att lura folk i djävulens fällor genom ockulta program som osaliga andar & hemsökt hus istället.
    För skulle mer mirakler publiceras, skulle fler bli kristna och då skulle affärerna lida av det.
    Jag pratade i en annan tråd här på FL med en användare som tyckte att spöken förklarade vad som skedde hemma hos honom / henne. Jag kom då osökt att tänka tillbaka på detta ovan och tänkte att jag aknske borde förtydliga varför "gud finns" inte beläggs med den "guds närvaro" som känns vid möten.

    Jag gissar att det du och andra kallar "guds närvaro" är en varm känsla som strålar i armar och ben eller liknande. Detta är dock ett svagt belägg "bevis" för gud då vi ännu inte vet ifall detta är en egenskap gud har. Poängen är att, vi måste först visa att den varma känslan enbart kan bero på at det vi (eller ja, ni då) kallar gud är närvarande, inget annat. Som det är i nuläget är det nog (tyvärr) så att dt finns andra förklaringsmodeller till vad ni känner som är mycket mera sannolika. Därför hade det, om jag hade känt sama känsla, "bevisat" ingenting.

    På samma sätt som användaren med spökena först måste visa att det som sker i lägenheten enbart kan bero på spöken, inget annat, innan vi kan använda "det spökar" som förklaringsmodell. Och nej, "jag vet inte vad det annars kan vara" är inte att visa att det enbart kan vara spöken / gud, det är bara att visa på dålig fantasi.
    KristenTjej84 skrev 2011-03-28 22:35:25 följande:
    För skulle mer mirakler publiceras, skulle fler bli kristna och då skulle affärerna lida av det.
    Jag missade detta innan. Förstår jag dig rätt om du tror att det är en stor, världsomspännande konspiration att inte visa "mirakel"? En konspiration mot världens största religion?
  • SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 13:37:36 följande:
     Det är jag inte 100% säker på än hur, då jag inte är en expert på jordbävningar & naturkatastrofer.
     Men skulle inte förvåna mig om man fann ett samband i framtiden, då man redan funnit samband mellan miljöförstöring och översvämningskatastrofer.
    Men visst, jag kan ha helt fel det erkänner jag i alla fall när det gäller just det sambandet.
    Men det kan vara så att jag inte har fel, (framtidens forskning får visa)oavsett hur det står till så är det inte Gud som står bakom jordbävningskatastrofen i Japan eller andra jordbävnings katastrofer.

     
    Men om det inte var människans fel (vilket vi inte behöver vänta på framtida forskning för att kunna lista ut), varför lät Gud det då hända? Var han upptagen med rädda en katt i Skövde ur ett träd?
  • KristenTjej84

    Jag lämnar diskussionen/hätska debatten om jordbävningar & dylikt då detta inte leder någon vart.
    Ni som är emot Jesus och kristendomen, kommer bara fortsätta tjafsa emot det och jag som är kristen
    kommer aldrig sluta tro på Guds existens även om jag inte har svar på alla frågor direkt, just, nu.
    Jag har svarat på dom frågor jag kunnat på och ber om ursäkt om jag råkade göra ett misstag när det gäller min tro att jordbäviningar orsakas av miljöförstöring, då detta bara var den första tanke som kom upp.
    Vi är alla människor, människor gör misstag, även om en viss sorts människor älskar stolt att stå på sina hästar och vägra erkänna sina samt peka och håna ut andras.

    Ha en fortsatt bra dag!

     

  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 16:22:52 följande:
    Ni som är emot Jesus och kristendomen(...)
    Och där kom den ja. Är alla som ber dig backa upp det du påstår mot Jesus tycker du?

    Du får gärna ha fel om allt möjligt (precis som jag får ha fel jag med). Dock kan man ju förvänta sig att du (och jag) drar lärdom av felen och kanske inte gör samma sak igen. Särskillt när vi använt det vi hade fel om som ett argument i en debatt. Ärlighet varar längst.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 16:22:52 följande:
    Jag lämnar diskussionen/hätska debatten om jordbävningar & dylikt då detta inte leder någon vart.
    Ni som är emot Jesus och kristendomen, kommer bara fortsätta tjafsa emot det och jag som är kristen
    kommer aldrig sluta tro på Guds existens även om jag inte har svar på alla frågor direkt, just, nu.
    Du lämnar diskussionen med en känga till dina meningsmotståndare om något ingen har kritiserat det du påstår. Det är riktigt ful debatteknik.

    Jag är inte "emot Jesus och kristendomen", jag är emot att man duckar för sakfrågor när de börjar bli för obekväma och jag är emot att man påstår saker utan belägg. Du har nu lyckats göra båda.
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 16:22:52 följande:
    Jag har svarat på dom frågor jag kunnat på och ber om ursäkt om jag råkade göra ett misstag när det gäller min tro att jordbäviningar orsakas av miljöförstöring, då detta bara var den första tanke som kom upp.
    Det var inte den första tanke som kom upp, det är ett standardsvar från kristna och andra monoteister och ett svar som du har gett minst en gång tidigare. Försök inte få det till att det handlar om en tanke som inte är riktigt genomtänkt för det är det uppenbarligen inte.

    Att det inte är ett logiskt hållbart svar är sekundärt eftersom det friskriver er Gud från ansvar. Nej, jag ifrågasätter inte någons rätt att tro på vad de vill, jag ifrågasätter bristfälliga resonemang som förs fram för att ge stöd åt den tron vilket är precis vad du nu har gjort.

    Vill du inte diskutera så gör inte det men att tillskriva dina meningsmotståndare åsikter de inte gett uttryck för är fult.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • KristenTjej84

    Veckans Sid Roth, där en före detta hindu berättar om hur han kom till tro på Jesus:
     http://www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=NewsArticle&id=9875

    Samt ett vittnesmål av en före detta Jihad krigare som kom till tro på Jesus, och hans väg dit:
     http://christianfaithfriends.net/community/index.php?/topic/499-jihad-to-jesus-former-muslim-militia-fighter-turns-to-jesus/#vid från Jihad till Jesus.

    Samt ett vittnesmål av en annan man som fick se himmelen, och möta Jesus under en nära döden
    upplevelse:
     http://www.divinerevelations.info/Documents/ian_mccormack/Ian_McCormack_Glimps_of_Eternity.htm

    Till dom som fascineras och vill veta mer om hur Jesus manifesterar sin kärlek och kraft på olika sätt runtomkring i världen. Vanligtvis på Sid Roth avsnitten så ber de även direkt för de som tittar på avsnitten, vilket jag tycker är underbart.
     

  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 20:30:41 följande:
    Till dom som fascineras och vill veta mer om hur Jesus manifesterar sin kärlek och kraft på olika sätt runtomkring i världen. Vanligtvis på Sid Roth avsnitten så ber de även direkt för de som tittar på avsnitten, vilket jag tycker är underbart.
    Hur vet de vilka som tittar? Om de inte vet vilka som exakt tittar, hade det inte varit ännu mera underbart ifall de bett för alla i så fall? Ifall det var så att bön faktiskt fungerade, hade det inte varit ganska snålt att bara be för vissa då?
  • KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-04-04 21:16:09 följande:
    Hur vet de vilka som tittar? Om de inte vet vilka som exakt tittar, hade det inte varit ännu mera underbart ifall de bett för alla i så fall? Ifall det var så att bön faktiskt fungerade, hade det inte varit ganska snålt att bara be för vissa då?
    Ibland så meddelar Gud för gästen/gästerna specifikt vilka som behöver förbön, kanske det är en kvinna i 40 års åldern som har cancer t ex, kolla själv slutet om du inte vill se hela avsnittet så förstår du.
    Ibland nämner de inte i programmet alla som tittar specifikt dvs alla 600 som har 600 olika besvär, men ber en bön för allihopa som tittar i alla fall, och jag är övertygad om att Jesus helar många fler än de detaljerat nämner i programmet. 
    Och ofta så har dom även frälsnings inbjudan till dom som inte tagit emot Jesus än.
    Dom vet det som Gud berättar för dom helt enkelt, via den helige anden.


     
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3