• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • KristenTjej84

    Vad jag menar är att man inte kan säga att en person representerar alla andra, bara för att man har samma religion/politiska åsikt/sexuell läggning/yrke..
     

  • Rundown
    epicurus skrev 2011-05-23 17:07:23 följande:
    Jo, det går ju bra för kristna framtidsprofetior just nu... Skrattande 
    Nej då, jag har det bra här uppe i himlen sedan i lördags. Lite ensamt bara, tur att man har internet.
  • Tenshii

    AQ: Du som gillar youtube borde ta och kolla in denna filmen om kristna healers och seanser i USA. Riktigt spännande! 


    ">

     

  • KristenTjej84
    Tenshii skrev 2011-05-26 20:27:41 följande:
    AQ: Du som gillar youtube borde ta och kolla in denna filmen om kristna healers och seanser i USA. Riktigt spännande! 


    ">

    " target="_blank">

     
    Jag vet att det finns ruttna människor även i kristendomen, men det betyder inte att ingen någonsin blir helad av Jesus för det. Dom människorna(skl healerrs) som är falska och beter sig som dem på videon, kommer stå till svars för det framför Gud någon dag, och bli dömda.

     
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-05-27 07:27:06 följande:
    Jag vet att det finns ruttna människor även i kristendomen, men det betyder inte att ingen någonsin blir helad av Jesus för det. Dom människorna(skl healerrs) som är falska och beter sig som dem på videon, kommer stå till svars för det framför Gud någon dag, och bli dömda.

     
    Varför väljer Jesus att heala vissa människor men inte alla?

    Och varför låter Jesus labbråttor mirakulöst tillfriskna från cancer samtidigt som han låter småbarn plågas ihjäl av sina tumörer?  
  • KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-05-28 10:03:02 följande:
    Varför väljer Jesus att heala vissa människor men inte alla?

    Och varför låter Jesus labbråttor mirakulöst tillfriskna från cancer samtidigt som han låter småbarn plågas ihjäl av sina tumörer?  
    Jag vet inte varför vissa får leva och andra dö, men jag vet att det finns många barn som blivit helade från tumörer också.Och jag vet att varje barn som dör, hamnar i himmelen där de är friska och starka för evig tid, och jättelyckliga.
    Och jag vet att många inte vill tro på Gud och därför söker de inte heller hjälp från Gud då deras nära o kära drabbas av sjukdomar.Varför alla som gör det, inte får bönesvar vet inte jag, för jag är inte Gud.
    Min morfar dog av cancer då han var 41 fast folk bad för honom, så jag vet personligen att man inte alltid får bönesvar. Men det betyder inte att det inte finns en Gud som lyssnar, och han kan ge tröst och styrka i de mest tuffa situationerna i ens liv, samt ge visioner och drömmar om himmelen hur bra ens barn och nära och kära har det där uppe. 
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-05-28 10:03:02 följande:
    Varför väljer Jesus att heala vissa människor men inte alla?

    Och varför låter Jesus labbråttor mirakulöst tillfriskna från cancer samtidigt som han låter småbarn plågas ihjäl av sina tumörer?  
    Därför att visa att han har makten att kunna bota och uppväcka när den rätta tiden kommaer,
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-05-28 11:59:25 följande:
    Jag vet inte varför vissa får leva och andra dö, men jag vet att det finns många barn som blivit helade från tumörer också.Och jag vet att varje barn som dör, hamnar i himmelen där de är friska och starka för evig tid, och jättelyckliga.
    Och jag vet att många inte vill tro på Gud och därför söker de inte heller hjälp från Gud då deras nära o kära drabbas av sjukdomar.Varför alla som gör det, inte får bönesvar vet inte jag, för jag är inte Gud.
    Min morfar dog av cancer då han var 41 fast folk bad för honom, så jag vet personligen att man inte alltid får bönesvar. Men det betyder inte att det inte finns en Gud som lyssnar, och han kan ge tröst och styrka i de mest tuffa situationerna i ens liv, samt ge visioner och drömmar om himmelen hur bra ens barn och nära och kära har det där uppe. 
    Ingen fick liv mer än tillfälligt.
  • KristenTjej84

    Och vi måste ta vårat ansvar som människor också, tänk på alla höga abort antal sedan fria aborten infördes i Sverige på 70 talet..tänk om någon eller några av dessa barn, som aborterades hade kunnat bli läkare som hittat botemedel mot diverse sjukdomar, även bättre botemedel mot cancer?
    Har någon av er hört den här berättelsen:
    En man stod framför Gud och frågade: varför har du inte skickat någon till jorden som kommit på botemedlet mot cancer? då svarade Gud: det gjorde jag,men ni tog bort dom genom abort.
    http://christianblogs.christianet.com/1206474351.htm
     http://home.tiscali.nl/tdruiter/comments.htm

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3