• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • ojsanoj
    Användarnamn skrev 2011-11-16 21:27:58 följande:
    Om ni inte kan säga vilken tro som är den rätta, så låt gå.
    Evolutionen. Där har du den rätta tron.
    Eller, tro och tro, den rätta faktan bevisad om och om igen. Men jag tror du skulle göra dig själv en jättetjänst och köpa ett svenskt lexikon. 
    Slå upp orden bevis och källkritik till att börja med.
    Skriv gärna här sen vad du kommer fram till att orden betyder.
  • Jamo
    ojsanoj skrev 2011-11-16 23:34:14 följande:
    Evolutionen. Där har du den rätta tron.
    Eller, tro och tro, den rätta faktan bevisad om och om igen. Men jag tror du skulle göra dig själv en jättetjänst och köpa ett svenskt lexikon. 
    Slå upp orden bevis och källkritik till att börja med.
    Skriv gärna här sen vad du kommer fram till att orden betyder.
    Men det har du väl lärt dig nu att bibeln är den enda källa som är sann...tydligen.
  • Jamo
    överanalysera skrev 2011-11-16 23:00:50 följande:
    Varför är ni då här och tjatar om att ni inte har det? Ingen mening med det.
    För att så länge religion har den minsta inflytelse på vårt gemensamma samhälle så ska vi komma med våra argument mot den samma...
  • ojsanoj
    överanalysera skrev 2011-11-16 23:00:50 följande:
    Varför är ni då här och tjatar om att ni inte har det? Ingen mening med det.
    Och om ingen hade ifrågasatt religion utan alla hade  köpt allt rakt av, hur hade vår värld sett ut då? 
  • ojsanoj
    Jamo skrev 2011-11-16 23:37:14 följande:
    Men det har du väl lärt dig nu att bibeln är den enda källa som är sann...tydligen.
    Doh som Homer hade sagt Flört
  • Jamo
    Jamo skrev 2011-11-16 23:38:07 följande:
    För att så länge religion har den minsta inflytelse på vårt gemensamma samhälle så ska vi komma med våra argument mot den samma...
    Inflytande heter det väl men men Glad
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-11-15 23:06:58 följande:
    Du kan påverka ditt aktiva val om du vill ha det Skaparen erbjuder, ett evigt liv på Jorden fritt från sjukdom, lidande och död eller du tackar nej.
    Detta gör vi i fri vilja.
    Fast detta svarar inte på min fråga. Om din skapare redan vet vilket val jag kommer att göra så kan jag inte göra något annat val, alltså finns inte den fria viljan (om man utgår från att skaparen/gud är allvetande det vill säga). Men du kanske har en annan definition på "fri vilja" än vi andra?
  • Användarnamn
    Tenshii skrev 2011-11-23 20:00:49 följande:
    AquariusGirl: Skulle du kunna definiera vad ett mirakel från Jesus är?
    ”Anden” säger: ”Kom!”
     När Jesus predikade i en synagoga i Nasaret öppnade han Jesajas skriftrulle och läste: ”Jehovas ande är över mig, eftersom han har smort mig till att förkunna goda nyheter för de fattiga, han har sänt ut mig till att predika frigivning för de fångna och återställelse av synen för de blinda, till att sända i väg de förtryckta som frigivna, till att predika ett år som är välbehagligt för Jehova.” Sedan tillämpade han orden på sig själv och sade: ”I dag har detta skriftställe som ni just hörde blivit uppfyllt.” (Luk. 4:17–21)

     Innan han steg upp till himlen sade han till sina lärjungar: ”Ni skall få kraft när den heliga anden kommer över er, och ni skall vara vittnen om mig ... till jordens mest avlägsna del.” (Apg. 1:8) Under det första århundradet spelade den heliga anden en viktig roll i predikoarbetet.

    Hur medverkar Guds heliga ande i att framföra inbjudan till människor i våra dagar?
    Jehova är källan till helig ande. H
    Han använder anden till att öppna hjärtat och sinnet hos dem som tillhör brudklassen, så att de förstår hans ord, Bibeln. Anden driver dem att förmedla inbjudan och att förklara bibliska sanningar för dem som hoppas få leva för evigt i paradiset på jorden.

    Hur är det då med dem som tar emot inbjudan, blir Jesu Kristi lärjungar och inbjuder ytterligare andra? Anden verkar på dem också.
    De har blivit döpta i ”den heliga andens namn”, de följer andens ledning och förlitar sig på den. (Matt. 28:19)
    Tänk också på att det budskap som de smorda och den växande stora skaran predikar kommer från Bibeln – en bok som skrivits under direkt inflytande av Guds ande. Det är alltså med hjälp av den heliga anden som inbjudan framförs.
    Vi vägleds av Guds ande. Hur bör det påverka hur mycket tid vi använder till att inbjuda andra?
  • KristenTjej84
    Tenshii skrev 2011-11-23 20:00:49 följande:
    AquariusGirl: Skulle du kunna definiera vad ett mirakel från Jesus är?
    Bland annat ett mirakulöst tillfrisknande från sjukdomar, som läkarna inte kan förklara, t e x en cancer svulst som krympt då människor har lagt händerna på den sjuka och bett att Jesus ska hela honom/henne.
    I min pappas fall så är hans tillfrisknande också mirakulös, då han fått 6 strokes, överlevt dom alla och kan fortfarande gå, prata och leva nästan precis som vanligt..efter att folk bett för han så har hans prover som tagits på sjukhus visat på bättre resultat osv.
    Och nej jag har inte svar på varför alla sjuka man ber för inte blir friska.
    Men jag vet att Jesus lever och helar.
     http://lovetoguide.com/gtblog/health/jesus-healed-me-of-cancer-when-all-hope-was-gone/

    ">



    Jag har själv blivit helad på insidan av min själ, dvs upplevt inre helande genom Jesus, då jag gått fram för förbön i olika kyrkor, bland annat i församlingen arken i kungsängen,'
    Detta kan lättast beskrivas som en övernaturlig lättnad, som att sväva på moln fast på insidan, lycka & inre frid.

    Och jag har bestämt mig för att inte debattera det här mer, om inte jag får direkt vägledning från Gud.
    Tillsvidare så har jag er allihopa med i mina böner.
    Ha en underbar Jul & Gud välsigne er!

     
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3