• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-03-01 09:22:05 följande:
    Ja, om ett varmblodigt däggdjur dör i ett klimat där det är minus 30 grader så blir det djupfryst. Hur tror du att det fungerar?
    Frågan är hur kan de fryst in stående med gräs i munnen och att alla frås in i isen.
  • Agnostino
    Lampstället skrev 2012-03-01 16:11:21 följande:
    Frågan är hur kan de fryst in stående med gräs i munnen och att alla frås in i isen.
    Gräs i munnen och gräs i munnen kan betyda helt olika saker. Vad som faktiskt hänt är ju att de hade kvar gräs i munnen, till exempel mellan tänderna i form av rester, inte att de var mitt i en måltid. Att de funnits i is finns ju också en förklaring till. De frös inte fast i isen i första hand utan i mossgrund eller lera. Detta bevarade mammutarna som så kallade "mosslik" vilka skiljer sig markant från "fossil" i och med att de bevaras i originalskick och inte "omvandlas" till sten. Leran eller mossan byttes med tiden ut mot renare is i en process som jag saknar kunskapen om att kunna förmedla.

    Allt detta stod att läsa i länken jag postade och mycket mer därtill så du visar bara att du inte tagit dig tid att läsa igenom den alls.

    Vill du delta i en diskussion bör du lyssna på vad andra säger också och inte bara spy dina egna åsikter och synpunkter på alla andra.
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-03-01 16:55:32 följande:
    Gräs i munnen och gräs i munnen kan betyda helt olika saker. Vad som faktiskt hänt är ju att de hade kvar gräs i munnen, till exempel mellan tänderna i form av rester, inte att de var mitt i en måltid. Att de funnits i is finns ju också en förklaring till. De frös inte fast i isen i första hand utan i mossgrund eller lera. Detta bevarade mammutarna som så kallade "mosslik" vilka skiljer sig markant från "fossil" i och med att de bevaras i originalskick och inte "omvandlas" till sten. Leran eller mossan byttes med tiden ut mot renare is i en process som jag saknar kunskapen om att kunna förmedla.

    Allt detta stod att läsa i länken jag postade och mycket mer därtill så du visar bara att du inte tagit dig tid att läsa igenom den alls.

    Vill du delta i en diskussion bör du lyssna på vad andra säger också och inte bara spy dina egna åsikter och synpunkter på alla andra.

    Det faktum att vi inte förstår en sak, betyder med andra ord inte att detta inte kan vara ett faktum. Det är inte våra kunskaper och vår förståelse som styr verkligheten.



    Ivan t Sanderson ; Riddle of the Frozen Giamts, The Saturday evening post, 16 jan 1960 sid 82 – 83.Bild


    Smithsonian Institution Washington, D. C. fotografi nummer 83 – 2259.

  • Agnostino
    Lampstället skrev 2012-03-01 17:23:02 följande:

    Det faktum att vi inte förstår en sak, betyder med andra ord inte att detta inte kan vara ett faktum. Det är inte våra kunskaper och vår förståelse som styr verkligheten.


     


    Ivan t Sanderson ; Riddle of the Frozen Giamts, The Saturday evening post, 16 jan 1960 sid 82 – 83.Bild


    Smithsonian Institution Washington, D. C. fotografi nummer 83 – 2259.


    Jag vet faktiskt inte vad du vill ha sagt med den där bilden nu.
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-03-01 17:48:40 följande:
    Jag vet faktiskt inte vad du vill ha sagt med den där bilden nu.
    Ett bevis för syndafloden finns i det fossila vittnesbördet.
  • Agnostino
    Lampstället skrev 2012-03-01 18:10:59 följande:
    Ett bevis för syndafloden finns i det fossila vittnesbördet.
    Nej det gör det inte. Eller för att göra det här korrekt, presentera bevisen för detta så kan vi kontrollera ditt påstående. Mammut historien har vi nu visat att den inte är ett stöd för syndafloden så den kan vi släppa nu. Presentera nästa hypotes.
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-03-01 18:20:26 följande:
    Nej det gör det inte. Eller för att göra det här korrekt, presentera bevisen för detta så kan vi kontrollera ditt påstående. Mammut historien har vi nu visat att den inte är ett stöd för syndafloden så den kan vi släppa nu. Presentera nästa hypotes.
    Du vill att vi inte ska ha någon framtid, så du får leva i din lilla värld, du skulle inte lyssna på något om en Gud, så vi stannar med detta.
  • Agnostino
    Lampstället skrev 2012-03-01 18:23:52 följande:
    Du vill att vi inte ska ha någon framtid, så du får leva i din lilla värld, du skulle inte lyssna på något om en Gud, så vi stannar med detta.
    Till att börja med kan vi konstatera att du inte verkar ha några fler hypoteser att komma med och då rimligen accepterat att "syndafloden" aldrig ägt rum?

    Jag hävdar absolut att "vi" har en framtid och jag är mycket optimistisk om än det på många fronter ser dystert ut i dagsläget. Sedan är också jorden en mycket liten värld som snurrar runt en obetydlig och mycket vanlig stjärna i utkanten av en ordinär galax som innehåller flera hundra biljoner stjärnor varav åtskilliga miljarder rimligen är liknande vår egen sol och flera av dem har troligen också planetsystem liknande vårat. Flera av dessa planeter liknar troligen vår egen lilla planet och stödjer liv så bara i våran egen "lilla" galax finns det troligen ett par tusen teknologiskt avancerade civilisationer. Sedan är våran galax bara en av flera hundra biljoner galaxer. Så ja, "min värld" är mycket liten i sammanhanget men det är mycket stor för mig och framför allt mycket viktig. 

    Jag lyssnar gärna på saker om vilken Gud som helst men det du gör är att lägga fram en hypotes som jag kommer testa och står inte hypotesen emot prövningar så falerar den, svårare än så är det inte. Om vad du påstår är sanningen kommer det också stå emot prövningarna så rimligen har du inget att vara rädd för utan kan presentera dina hypoteser fritt. 
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-03-01 18:39:23 följande:
    Jag hävdar absolut att "vi" har en framtid och jag är mycket optimistisk om än det på många fronter ser dystert ut i dagsläget. 

     


    Ja jorden har en underbar framtid, men inte i vår regi.


     


    Terrorhandlingar, Kolera, Svår torka, Oljekatastrofer, Övergödningen, översvämningar,  bristen på biologisk mångfald, den globala uppvärmningen. Terorister, övergödningen, brist på biologisk mångfald, Lepra, ESBL, EHEC, TBE -bakterien, SARS, Kol, Creutzfeldt-Jakobs sjukdom, ökade psykfallsfrekvens, svininfluensa, Ebola-viruset, fågelinfluensan/spanska sjukan som numera bevisligen smittas människor emellan i Pakistan -  , nyare aidsvirus som också är resistent., globala uppvärmningen.


    Temperaturhöjningen vid artisk och i djuphaven, sunami, 90% av de stora fiskarna är utdöda, Partiklar som höjer värmen från solent, orkaner, terrorism, fiskdöden och havsbottendöden, det sura regnet, övergödningen, träddöden, svält, kärlekslösheten, omoralen, söndrade hem, Hjärt och kärlsjukdomar, pandemier som t ex hiv, Trali, Hepatit A, B, & C eller söndrade familjer, fetma håller på att bli en global epidemi, giftiga havsbakterien - Vibrio vulnificus, den stora politiska instabiliteten, värmebölje, flera kvälsrter, flira bakterier i mat och dricksvatten, nya sjukdomar, som badsårsfeber, mer algblomling, e t c.


     


    I infektionssjukdomar dör mer än 160 gånger per år än i naturkatastrofer.


    Istäcket i Arktis krymper för 4 året i rad.


    Världshaven stiger, stormarna blir kraftigare och jordens medeltemperatur ökar. Alpernas glaciärer har förlorat mer än halva sin ismassa sedan 1950-talet.


    Naturliga klimatvariationer har alltid funnits, men nu pågår en klimatförändring utöver det normala.


     


    Jordens temperatur och atmosfärens halter av koldioxid följs åt.


    Isprover från Antarktis, med värden 650 000 år bakåt i tiden, bevisar detta. Isen avslöjar även att dagens koldioxidhalt är cirka 30 procent högre och ökar 200 gånger snabbare än någonsin tidigare under mätperioden.


    Genom användning av fossila bränslen som bensin och andra icke förnyelsebara bränslen orsakar människan stora utsläpp av koldioxid och andra växthusgaser.


     


    Detta ändrar förutsättningarna för liv på jorden.


    I Sverige motsvarar utsläppen sex ton koldioxid per person och år.


    Trafiken står för stora delar av detta och ökar dessutom stadigt.


    Oroväckande klimatförändring - Källa: Rapporter från FN:s klimatpanel IPCC.


    De senaste 90 åren har det dött 100 människor i timmen dygnet runt, i krig, hur många har inte stor sorg efter dem som i onödan lemlästats eller dödats. Och hur många dör inte till följd av epidemier p g a naturkatastrofer och krigen och mördade ledare i landet..


    Som exempelvis så smälter glaciärerna nu med en hastighet som vi inte kunnat föreställa oss.


     


     


    BE WORRIED, BE VERY WORRIED.


    Alltså: ?


    VAR OROLIG, VAR MYCKET OROLIG?


    Det skulle ta allt för stor plats att redovisa det som TIME för fram som grund för sin framsidesrubrik, den lyfter nämligen fram ett flertal exempel på hur vår planet nu kommit in i ett kristillstånd. Exempelvis så smälter glaciärerna nu med en hastighet som vi inte kunnat föreställa oss.


     


    Det talas om att man förutser att havets vattennivå kan komma att höjas med otroliga sex meter! Det innebär nästan en ny ”syndaflod,” i alla fall en katastrof över hela världen. Forskare har ju varnat för att den kurs som jorden är inne på, är ödesdiger. Det är bara det att på senare tid har det gått mycket snabbare än förväntat. Bill Chameides, en framstående vetenskapsman, citeras i TIME: ?Saker händer mycket snabbare än någon förutsett.?


    Källa:


    www.time.com/time/covers/0,16641,20060403,00.html


    http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1176980,00.html

  • M C

    Du har inte förlorat förmågan att själa på internet iallafall märker jag.


    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3