• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Toboas
    KristenTjej84 skrev 2012-03-22 10:15:07 följande:
    För när läkarna inte kan förklara varför en människa tillfrisknar, då det går utanför deras eget förstånd
    och emot allt  som går att medicinskt förklara, då är det ett mirakulöst tillfrisknande.
    Men så länge som en läkare säger att något är 99% säkert så innebär det att man förväntar sig att 1 av 100 ska göra det motsatta.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-22 10:15:07 följande:
    För när läkarna inte kan förklara varför en människa tillfrisknar, då det går utanför deras eget förstånd

    och emot allt  som går att medicinskt förklara, då är det ett mirakulöst tillfrisknande.

     

    Det är alltså helt omöjligt att det handlar om en för tillfället okänd mekanism? Som exempel vill jag hänvisa till upptäckten av smittkoppsvaccin.
  • KristenTjej84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-22 12:20:11 följande:
    Det är alltså helt omöjligt att det handlar om en för tillfället okänd mekanism? Som exempel vill jag hänvisa till upptäckten av smittkoppsvaccin.
    Jag väljer att tro det. Eftersom finns en del extrema fall som inte kan medicinskt förklaras.
    När det dessutom sker direkt efter att man har bett för människan, så är det ju änny mera uppenbart.
    Lika uppenbart som att ett glas går sönder då man slår den med en hammare.
     
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-22 12:35:18 följande:
    Jag väljer att tro det. Eftersom finns en del extrema fall som inte kan medicinskt förklaras.

    När det dessutom sker direkt efter att man har bett för människan, så är det ju änny mera uppenbart.

    Lika uppenbart som att ett glas går sönder då man slår den med en hammare.

     

    Du utesluter alltså något som bevisligen har hänt förut för något som kräver en tro och dessutom en tro på något mycket specifikt. Helt ok, men du måste väl ändå förstå att andra är skeptiska till det?
  • Lampstället
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-22 12:47:41 följande:
    Du utesluter alltså något som bevisligen har hänt förut för något som kräver en tro och dessutom en tro på något mycket specifikt. Helt ok, men du måste väl ändå förstå att andra är skeptiska till det?

    1 Kor 13:1, 8
    "Om jag talar människors och änglars tungomål men inte har kärleken, då har jag blivit som en ljudande malm eller en skrällande cymbal. Kärleken tryter aldrig. Men vare sig det finns gåvor till profeterande, skall de tas bort, eller tungomål, skall de upphöra".


     


    Alla övernaturliga förmåner upphörde i och med apostlarna.


     


     

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lampstället skrev 2012-03-22 13:33:37 följande:
    1 Kor 13:1, 8

    "Om jag talar människors och änglars tungomål men inte har kärleken, då har jag blivit som en ljudande malm eller en skrällande cymbal. Kärleken tryter aldrig. Men vare sig det finns gåvor till profeterande, skall de tas bort, eller tungomål, skall de upphöra". Alla övernaturliga förmåner upphörde i och med apostlarna.

      

    TS verkar inte hålla med om den saken. Men det där diskuterar ni bäst med varandra, inte med mig.
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-03-22 12:35:18 följande:
    Jag väljer att tro det. Eftersom finns en del extrema fall som inte kan medicinskt förklaras.
    När det dessutom sker direkt efter att man har bett för människan, så är det ju änny mera uppenbart.
    Lika uppenbart som att ett glas går sönder då man slår den med en hammare.
    Om det är som du tror så måste det finnas fler exempel på kristna som tillfrisknar mirakulöst oftare än alla andra grupper.

    Det skulle betyda att kristna har en lägre dödlighet i tex cancer än ateister, är det så?

     Löper jag mindre risk att dö i cancer om jag är kristen än om jag är tex ateist? 
    (jag utgår från att du har sammanställt iaf någon data innan du kommer med påståenden som de i ts)
  • Lampstället
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-22 14:20:09 följande:
    TS verkar inte hålla med om den saken. Men det där diskuterar ni bäst med varandra, inte med mig.
    Jag diskuterar inte, bara upplyser.
  • Lampstället
    Selfish Geene skrev 2012-03-22 14:51:35 följande:
    Om det är som du tror så måste det finnas fler exempel på kristna som tillfrisknar mirakulöst oftare än alla andra grupper.

    Det skulle betyda att kristna har en lägre dödlighet i tex cancer än ateister, är det så?

     Löper jag mindre risk att dö i cancer om jag är kristen än om jag är tex ateist? 
    (jag utgår från att du har sammanställt iaf någon data innan du kommer med påståenden som de i ts)
    Störst risk att få cancer i i de kraschade kärnkraftverken i Japan.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3