• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • dirpower
    Johan75 skrev 2015-01-01 11:31:42 följande:

    Alla de här människorna som dör och kommer tillbaka - tar inte det bort ganska mycket av det speciella med att Jesus dog på korset och återuppstod? Jag menar, om nu vanliga människor kan göra detta så är väl inte Jesus så speciell?

    Jämför man de mirakel som påståtts inträffat kring Jesus med de som inträffade kring Moses så framstår ju hur som helst Jesus mirakel mest som "partytrick". Vatten till vin, gå på vatten och hela enstaka sjuka bleknar rätt rejält med delande av hav och dödandet av alla förstfödda.


    Meningen med att Jesus dog har du inte förstått när du resonerar så. Jesus gick in i döden utan synd och tog med sig nycklarna till döden när han uppväcktes så att alla som tar emot Jesus som herre också blir friköpta.


    Upp 1:18 "Jag var död, och se, jag lever i evigheters evighet, och jag har nycklarna till döden och dödsriket."


     


    Det är ingen tävling, vi kan utföra större mirakler:


    Joh 14:12 "Sannerligen, jag säger er: den som tror på mig, han skall utföra gärningar som jag, och ännu större. Ty jag går till Fadern"

  • Johan75
    dirpower skrev 2015-01-05 22:58:17 följande:

    Meningen med att Jesus dog har du inte förstått när du resonerar så. Jesus gick in i döden utan synd och tog med sig nycklarna till döden när han uppväcktes så att alla som tar emot Jesus som herre också blir friköpta.


    Upp 1:18 "Jag var död, och se, jag lever i evigheters evighet, och jag har nycklarna till döden och dödsriket."


     


    Det är ingen tävling, vi kan utföra större mirakler:


    Joh 14:12 "Sannerligen, jag säger er: den som tror på mig, han skall utföra gärningar som jag, och ännu större. Ty jag går till Fadern"


    Jag har över huvud taget inte nämnt meningen med att Jesus dog. Ej heller haft för avsikt att värdera den. Jag nämner bara att de "mirakel" Jesus utförde under sin påstådda tid på jorden inte är så där väldans imponerande. Framförallt inte om man jämför med de mirakel som påståtts ha inträffat kring Moses. 
    Behold, i come as a thief.
  • dirpower
    Johan75 skrev 2015-01-05 23:05:57 följande:
    Jag har över huvud taget inte nämnt meningen med att Jesus dog. Ej heller haft för avsikt att värdera den. Jag nämner bara att de "mirakel" Jesus utförde under sin påstådda tid på jorden inte är så där väldans imponerande. Framförallt inte om man jämför med de mirakel som påståtts ha inträffat kring Moses. 
    Låt mig påminna dig " tar inte det bort ganska mycket av det speciella med att Jesus dog på korset och återuppstod?"
  • dirpower
    Vibban01 skrev 2015-01-02 00:42:45 följande:

    Varför uppväcks inte all ?


    Du tar miste Vibban.

    Känner du till uttrycket "att leva livet"?

    Vi är eviga varelser från den dag vi föds. Vi är skapade till Guds avbild. Gud är evig. Även de du kallar getter i dina länkar fortsätter att leva men du förstår inte. Våra kroppar är tillfälliga och de dör. Men vi fortsätter leva utan dessa kroppar omedelbart efter att vi lämnat dem. Med Google kan du finna OBE där människor praktiserat att fara ur sina kroppar och in i låsta rum och sedan kunnat beskriva vad som finns bakom väggarna utan att kroppen någonsin varit där. Livet är inte kopplat till kroppen så som du envisas. Den uppväckelse du talar om begriper du inte.


    Livet i helvetet är inte att leva. Den som dör den döden kommer aldrig att leva. Tänk på begreppet "att leva livet". Livet i helvetet är inte att leva. Livet i intim gemenskap med Gud är att leva ett liv i överflöd.


    Har du inte läst att Jesus tog med sig Petrus, Jakob och Johannes till ett berg där de kunde tala med både Mose och Elia? De lever redan!


    Läs vad självaste Jesus säger till dig Vibban


    Mark 12:27 "Gud är inte en gud för döda utan för levande. Ni tar grundligt miste.?

  • dirpower

    Den alltid så omdebbaterade genren Leg extension :D


    Från november:




  • Vibban01
    dirpower skrev 2015-01-06 00:35:54 följande:

    Du tar miste Vibban.

    Känner du till uttrycket "att leva livet"?


    Du förstår detta, Bibelns egna ord:
    (Johannes 17:3) Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus.

    (Matteus 28:18-20) Och Jesus gick närmare och talade till dem och sade: ?All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given. 19?Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn 20?och lär dem att hålla allt som jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill avslutningen på tingens ordning.?

    Upp 11:18
    ?Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.? genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5

    * Ordagrant ständigt


     2 Petrus 3:7
    ?
    Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas?


    Upp 21:3-5
    ? 3
    Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ?Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.? 5 Och han som satt på tronen sade: ?Se! Jag gör allting nytt.? Och så säger han: ?Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.?


     Psalm 37:9-11, 29
    9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10?Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11?Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
    29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den.


     
    Läste du hit?

  • Johan75
    dirpower skrev 2015-01-05 23:45:15 följande:
    Låt mig påminna dig " tar inte det bort ganska mycket av det speciella med att Jesus dog på korset och återuppstod?"
    Fast jag antar att du läste resten av inlägget du nu citerar en liten del av? Jag tycker själv att det framgår ganska tydligt vad som menas, men kanske var jag otydlig. Nåja, nu har jag ju klargjort vad det var som jag menade. 

    Jesus påstådda mirakel är sånt som många andra, både före och efter, påstår sig ha utfört eller klarar av att utföra. Miraklen i sig blir ju därför väldigt svaga som något slags bevis, eller indikation, på att han skulle vara superspeciell. 
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3