• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • lindalake
    Malin med Tim skrev 2010-03-27 18:28:37 följande:
    I dag la jag äntligen in en liten beställning på SOS, hoppas nu på snabb leverans (brukar ju inte vara det) så att jag kan få sy lite shorts till killarna. Här blir det inte mycket sytt är själv hemma sen i torsdags och har dessutom ett sjukt barn och ett piggt och uttråkat barn, men ska nog sy lite i kväll när de somnat.
    tog 7 dagar för mig sist, vilket var för ett par veckor sen bara. jag hoppas jag får mitt nya paket på tisdag
  • Tjej 83
    lindalake skrev 2010-03-27 18:39:19 följande:
    tog 7 dagar för mig sist, vilket var för ett par veckor sen bara. jag hoppas jag får mitt nya paket på tisdag
    Malin med Tim skrev 2010-03-27 18:28:37 följande:
    I dag la jag äntligen in en liten beställning på SOS, hoppas nu på snabb leverans (brukar ju inte vara det) så att jag kan få sy lite shorts till killarna. Här blir det inte mycket sytt är själv hemma sen i torsdags och har dessutom ett sjukt barn och ett piggt och uttråkat barn, men ska nog sy lite i kväll när de somnat.
    ja la min en lörda o vänta tills tisdagen veckan efter, alltså 10 dar lite jobbigt  men d ekom iaf!
  • Malin med Tim

    Gahh satte mig ner för att sy när killarna somnat, blev dock ganska sy misslyckat, tycker att det är svårt att sy i tunna trikåtyger! Visserligen skulle det vara ett bomullstyg till det mönstret jag sydde av men i varje fall! Orkar inte sy klart kragen för jag måste hitta på en egen inser jag. Ska nog natta mig själv med en film istället!

    10 dagar kvar tills jag får tygerna då!


  • Mimmi 71
    Malin med Tim skrev 2010-03-27 18:28:37 följande:
    I dag la jag äntligen in en liten beställning på SOS, hoppas nu på snabb leverans (brukar ju inte vara det) så att jag kan få sy lite shorts till killarna. Här blir det inte mycket sytt är själv hemma sen i torsdags och har dessutom ett sjukt barn och ett piggt och uttråkat barn, men ska nog sy lite i kväll när de somnat.
    Jag lade också en beställning i början av veckan. Kanske inte så mycket roligt utan det blev mest nädvändigheter såsom mudd mm. Någon vaxduk som skall pryda köksbordet och lite twill blev det också.

    Sedan letar jag lite större öljetter till ett kommande projekt. Är det någon som har tips på var jag kan hitta detta. Beställde från S&S och de var 11 mm men jag skulle nog önska 20 mm.
  • GOBLIgobli

    Ni som vet, är mudden från S&S rundstickad?


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Skumboll
    GOBLIgobli skrev 2010-03-28 11:17:12 följande:
    Ni som vet, är mudden från S&S rundstickad?
    Sist beställde jag massor med färger och vissa var rundstickade, andra inte. 
    ♥ Simon ♥
  • GOBLIgobli
    Skumboll skrev 2010-03-28 11:19:26 följande:
    Sist beställde jag massor med färger och vissa var rundstickade, andra inte. 
    Ok tack. Då får jag kolla med dem vilka som är det.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Skumboll
    GOBLIgobli skrev 2010-03-28 11:42:35 följande:
    Ok tack. Då får jag kolla med dem vilka som är det.
    Gräsgrön, ljusblå, gul och röd var rundstickade. 
    Svart, brun, vit, turkos, marin och orange var inte rundstickade. 
    Dessa beställde jag för en månad sedan ungefär. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Bling1975 skrev 2010-03-28 12:12:43 följande:
    Skumboll - var det samma bredd på dem ändå?
    Nja, lite skiljer det men inte mycket. 
    Nu har jag bara jämfört två, dessutom förtvättade. 
    Den rundstickade har en totalbredd på 158 cm.
    Den icke rundstickade är 145 cm. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd