• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • bakabakalitenkaka
    ak74 skrev 2010-03-31 11:51:55 följande:
    Just nu har jag kaffepaus Har klippt till ett gäng dregglisar. Kommer nog antagligen tråna efter en kampress om en stund Sitter och funderar på det här med namn. Jag har ju funderingar på att byta ut Anna Skapar, som jag känner är lite mesigt, mot något mer JAG fast ju längre jag funderar desto fler förslag ploppar upp. Nu släpper jag ut namnen i det fria så får ni säga vad ni tycker (bara ni inte snor dem Äsch Jag har ju 3 barn, Rasmus, Kajsa och Elliot och är äldst i en systerskara av 3... Så... här är mina ideer: Syster STOR (detta har hittills känts mest som JAG) CbA (Created by Anna) Och så några varianter på barnens namn: RaKaEl Razzel  (Rasmus kallas för Razze) KaRusEll Rakel Vad tycker ni? Har ni några andra förslag?

    Jag gillar Syster STOR och KaRusEll (fast det är lite svårt att läsa med gemener och versaler blandat)


    CbA låter som ngt man köper på apoteket


    Vad tycker du om karamell ? eller KaRamEll ?


    Colin 07.12.21
  • Knastroll82

    Ak > Jag tycker Karusell var fyndigt!
    Eller kanske Karamell?
    Tycker det passar bra på barnkläder, ett lekfullt namn!


  • Skumboll

    Tur man läser här i tråden alltså, själv hade man ju aldrig fått idén att spiralskära kantband...  


    ♥ Simon ♥
  • lindalake
    ak74: jag fastnade också för Rakel. om du känner mest för syster STOR så ta det, man ska alltid gå på sin känsla. Rakel fungerar på vuxenplagg, kanske inte syster Stor... eller syster Anna, fast man kanske tänker på sjuksköterska då
  • ak74

    Karamell var ett roligt namn. Passar till alla färgglada tyger man syr i.


    Rakel gillar jag också. Det är ett kort och rappt namn. Jag associerar det med en pojkflicka...
    Min jobbcoach hjälper mig just nu med att göra en liten folder med mina alster och jag beslutade att i denna foldern inrikta mig på barnkläder. Jag är annars lite spretig med vad jag gör. Det blir lite av allt möjligt men inget på riktigt. Nu måste jag nog styra in på ett spår.
  • uniMog

    RaKEl skulle jag köra på, om det inte finns redan.


    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-03-31 11:51:55 följande:
    Just nu har jag kaffepaus Har klippt till ett gäng dregglisar. Kommer nog antagligen tråna efter en kampress om en stund Sitter och funderar på det här med namn. Jag har ju funderingar på att byta ut Anna Skapar, som jag känner är lite mesigt, mot något mer JAG fast ju längre jag funderar desto fler förslag ploppar upp. Nu släpper jag ut namnen i det fria så får ni säga vad ni tycker (bara ni inte snor dem Äsch Jag har ju 3 barn, Rasmus, Kajsa och Elliot och är äldst i en systerskara av 3... Så... här är mina ideer: Syster STOR (detta har hittills känts mest som JAG) CbA (Created by Anna) Och så några varianter på barnens namn: RaKaEl Razzel  (Rasmus kallas för Razze) KaRusEll Rakel Vad tycker ni? Har ni några andra förslag?
    Rakel går väl bort diirekt iom att det är ett radiokommunikationssystem
    http://www.razzel.se/ verkar varit ett TV program
    Cba= Cost-benefit analysis eller Centrum för bildanalys

    Syster STOR. det finns en del bloggar som börjar med Systerstor .....
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

    Karusell eller som nån skrev karamell är ju kul men sen är väl frågan om de blir godkända


    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd