• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • TeDrickaren
    yrväder skrev 2010-04-14 21:29:58 följande:
    Hon har nog inte hunnit lägga upp det ännu. Hon skulle packa alla förhandsbokningar innan hon la upp det som blev över, förmodligen för att det inte skulle bli nån risk att det blir fel med förhandsbokningarna.
    Tack då vet jag!, är sugen på det tyget.
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • emptythorn
    plura skrev 2010-04-13 22:13:42 följande:
    Föresten är det nån här som sytt en sportbehå? Vill inte lägga 400-500 (finns säkert billigare) på nåt som förhoppningsvis är för stort till sommaren. Jag försöker göra mig av med alla mina grav.kilon *suck* Tänkte att det kanske inte är så svårt att sy en riktigt tajt topp (för att hålla allt på plats =)) Men vad ska man sy den av vad kan sportbehå tyg heta? imse vimse: Om du menar en sån där enkel grej för under 100lappen, så har jag sett att SoS har och undra om jag inte såg att Bibbi hade också.
    Puffar lite för frågan, är också lite sugen på att prova sy en..
  • Jalapeno
    Malin med Tim skrev 2010-04-15 13:02:59 följande:
    Jag tänkte ha en liten tävling i min blogg, men vet inte vad jag ska ha för vinst... kom gärna med förslag här eller i bloggen. Ni som brukar ha tävlingar, vad har ni haft?
    jag hade massa vinster och tre vinnare som fick välja i tur och ordning. Antingen tar du nåt från skåpet eller något som är typiskt för dej
  • Mimmi 71
    Knastroll82 skrev 2010-04-16 08:30:35 följande:
    Är det här en bra maskin och en bra affär?www.blocket.se/dalarna/Symaskin_Janome_268349...
    Det är ju en maskin som endast syr täcksöm och kantband mha kantbandsapparat. Vi är många som har en sådan och det råder väl delade meningar om hur den fungerar, men jag tror att de allra flesta inte vill vara utan den iallafall Men som sagt det är ju en "tilläggsmaskin" och jag rekomenderar att ha både en hushållsmaskin och en overlock innan man skaffar sig en Coverpro.
  • uniMog

    *harkel* Ni får ta tygdiskussionen någon annanstans än i forumet tack. Annars kommer vi få börja rensa.


    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Den Osynlige
    MarJoD skrev 2010-04-16 08:48:29 följande:
    Jag är ju alltid intresserad av 70-talstyger, men nu rensar jag ju ut såna själv inför flytt så jag borde hålla mig i skinnet, men om du har något speciellt kan jag nog inte låta bli.
    Frida S skrev 2010-04-16 08:37:26 följande:
    Har du bilder på tygerna?
    jag skriver länken i min press{#lang_emotions_smile}
    *En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Den Osynlige
    Malin med Tim skrev 2010-04-16 09:22:38 följande:
    Fick senaste Ottobre i går och kan tipsa om att det finns ett bra mönster för bodys där i!Jalapeno: Bra tips, kul att någon svarade
    åhh vad bra.jag letade efter den tidningen i veckan i mataffären men då fanns den inte.finns det några bra plagg i stl 110-134 i senaste tidningen?
    *En massa skratt och glädje är underbart!*
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd