• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83
    ak74 skrev 2010-04-27 21:27:33 följande:
    ne tunika/klänning :)  tack..
    ja fasen va ont i foten ja har, jaja bara bita ihop, jobba imorn haha..
    kul att ha jobb på en förskola då o knappt sitta...

    ja de är Ottobre nr 4. 2009  tröja nr 14 de är en med huva, o vändbar.
    såg att nån hade gjort den tröjan med luva o sa att den satt jättebra, så ja testa o ja de stämde.
    det mönstret satt bra i rät storlek, nu bredda ja ju tunikan lite... men storl 98 på dottern som har 98/104 passa bra.
  • Tjej 83
    melizza skrev 2010-04-27 21:38:33 följande:
    vad fin den var singoallan och vad fina jackor du sytt med....vad är det för mönster?
    tack. jackorna är eget? :) ne men jag tog mönster från ett tröjmönster o rita av + ärmar o förlängde. + rita en huva.
    tycker de gick så lätt o sy en jacka, så blir nya till hösten..
  • mrsIce
    madebyinferno skrev 2010-04-27 19:08:09 följande:
    funderar också på det men har inte sett något vad jag kan minnas mer än andras egna mönster, men hur svårt kan det vara att förlänga från ett tröjmönster, ska nog testa det men hojta gärna om du får fatt på ett mönster
    Nu jag faktiskt knåpat ihop ett eget mönster, har dock inte provsytt än så du får hålla tummarna för mig!
  • madebyinferno
    mrsIce skrev 2010-04-27 22:08:48 följande:
    Nu jag faktiskt knåpat ihop ett eget mönster, har dock inte provsytt än så du får hålla tummarna för mig!
    det blir nog bra ska du se, håller tummarna tills jag somnar iaf
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • tinni78
    Tjej 83 skrev 2010-04-27 21:08:50 följande:
    ...i bloggen.... tycker synd om mig, gick i mörkret o trampa på nåt o skar mig i foten... klantigt
    Var hittar man bloggen, jag vill också se!
  • tinni78
    Tjej 83 skrev 2010-04-28 05:36:31 följande:
    på min sida  men ja kan skriva här med :)www.hemmafix.blogspot.com
    Tack! Vilken fin klänning

    Idag blev det vab, båda barnen är sjuka. Jag som hade tänkt hinna sy lite under tiden dottern var hos dagmamman. Nu får jag väl försöka klippa till lite och kanske sy något när hon sover istället.
  • plura
    Ullerull skrev 2010-04-27 18:21:19 följande:
    Jag har förhoppningsvis en till symaskin på ingående snart. Vet inte riktigt vart jag ska göra av den. Skulle vilja ha sån där inredning till köksbänkskåp där man kan ha en hushållsmaskin stående på en hulla med typ "armar" så man kan lyfta upp hela hyllan och maskinen i ett svep så att den fastnar i "arbetsläge". Förstår ni vad jag menar? Har försökt googla men hittar inget tänkbart namn. Var kan man få tag på detta? Det är ikea stomme jag har till syskåpet.
    Smart -har gjort syhörna i sovrummet och det skulle inte skada med mer bänkyta om man säger så.
    En fråga till er som syr mycket -mitt i oredan
    Hur har ni era tyger? (eller önskar att ni hade dem)
    Efter färg? eller
    Efter material?
    Det lilla jag har ligger huller om buller eller föresten velour på ett ställe och mudd på ett annat och redten på ett tredje.
    -Man blir inte så inspirerad då -eller får nån bra överblick heller för den delen.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd