• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Den Osynlige
    emptythorn skrev 2010-05-01 18:39:18 följande:
    Det var nån här i tråden som hade receptet på en solhatt, och nu hittar jag ju givetvis inte tillbaka dit. *slarvmaja som inte sparade sidan*
    jag har mönster
    *En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Den Osynlige

    oj vad mycket ni hinner skriva.här har man knappt tid till att sitta vid datorn eller sy.men i helgen han jag sy dessa dreglisar.fler ska sys imorrn{#lang_emotions_smile}


    *En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Den Osynlige

    färgerna är starka i verkligheten.jag gillar 70-talstyger villket nog märks snart{#lang_emotions_laughing}


    *En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Den Osynlige
    TeDrickaren skrev 2010-05-01 15:08:53 följande:
    tycker ni det är bättre med skumgummi än fleece när ni syr sittdynor...??
    jag har vanlig vitt "vadd" emellan.skumgummi blir för tjockt och dynan blir bara stel av det
    *En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Tjej 83
    lindalake skrev 2010-05-01 14:28:45 följande:
    Jag håller med! jag ville ha ton i ton men inte så man knappt ser trycket!!  ja, hoppas det ser bättre ut i verkligheten för det där var då inget vidare...*muttrar* har lite dum skärm så färgen blir olika om jag tittar på "olika höjd". sitter här och guppar med huvudet upp och ner hoppas att färgen är den finaste av de jag ser, hehe. Det ser bättre ut på makens skärm så jag hoppas att jag blir positivt överraskad när jag får tyget Men, i vilket fall så överrensstämmer inte bilden med det färdiga resultatet. Nä, jag har lärt min läxa gällande att klaga i förtid. Jag får helt enkelt vänta, till på tisdag då?
    nee de orangea va inte alls fina, hade aldrig köpt dem,  ser knappt fordonen ju..
  • Jalapeno
    Lallan skrev 2010-05-01 09:18:26 följande:
    Supersnällt! Tackar så mycket. Då kanske man ska lägga till lite på bredden då den här 122 inte är så pinnig, eller så tar man ett bra stretchigt tyg!
    den sitter lite lagom halvlöst, en tröja från gap. De gör fantastiska barnkläder.
  • Jalapeno
    stor grön drake skrev 2010-05-01 15:28:25 följande:
    Appropå tryckknappar, finns det att köpa i en storlek mindre än de vanliga? Konstaterade att de de massproducerade kläderna har mindre knappar, och det vill jag med ha
    kolla snapsource. Jag vet att flera beställt därifrån
  • madebyinferno
    Millimina skrev 2010-04-30 21:25:11 följande:
    minmina... *väntar på straffet*
    hahaha, sökte på blogspot först men innehållet stämde inte riktigt då
    A creative mess is better than tidy idleness
  • madebyinferno

    roffade åt mig en meter av orange plysch idag på IKEAs fyndmarknad men har ingen aning om vad jag ska ha den till (tygknarkare mumlade jag till maken som höll på att skratta sig ur kön)!

    Förslag????


    A creative mess is better than tidy idleness
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd