• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja

    Nu har jag riktigt kommit igång med mina vuxenkläder. Dels var jag med i en swap som jag har bloggat om idag, som blev riktigt bra. Och så har jag en beställning som jag sydde klart igår och en kortärmad tröja som jag på prov har lagt ut i shoppen. Den råkar vara i min storlek, så blir den inte såld inom en månad så har jag en schyst tröja till sommaren...

    Ååååh! jag önskar att dygnet hade 59 timmar. Jag har så himla mycket som jag vill sy, men nu när trädgårdssäsongen kräver sitt så blir det färre och färre timmar vid symaskinen...


    Sew much fabric - sew little time!
  • Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-05-04 10:26:00 följande:
    Ååååh! jag önskar att dygnet hade 59 timmar. Jag har så himla mycket som jag vill sy, men nu när trädgårdssäsongen kräver sitt så blir det färre och färre timmar vid symaskinen...
    Eller 72! Härligt att få till vuxensömnad, själv har jag en hel del tyger inköpta för just detta, men jag har inte kommit längre.
    bakabakalitenkaka skrev 2010-05-04 10:05:42 följande:
    Nån som vill komma hit o lära mig kantbandaren till cp´n? Vi är allt annat än vänner :( Vad använder ni, interlock eller jersey? Jag har jersey och den bara glider iväg. Och, hur gör ni för att få exakt 42mm bred remsa? min blev 40 bara och jag tyckte jag mätte noga...
    Jag använder också skärmatta och linjal, och kantar mestadels med S&S stretchjersey/mudd. Skall det exv vara nedtill på en klänning så kör jag med interlock för att det inte skall dra ihop sig. I helgen påbörjade jag sömnaden av de 15 tröjor/bodies jag klippt till. Det var toppenskoj att sy (har ju haft ett längre uppehåll med total avsaknad av energi) och CoverPron fungerade mer än bra. Breda och snygga täcksömmar och kantband utan ett enda hoppstygn. Den gick som en dröm!
  • Ullerull

    Jag funderar på att beställa ett par prylar till cp:n från England, var det någon som ville vara med?

  • lindalake

    fasen, jag googlar men det gäller ju att söka på rätt grej. Var hittar jag en gadget som jag kan använda till att länka till tävlingar? Eller hur göör jag!? kan jag använda nån av de befintliga som erbjuds på blogger...aj! har en unge som skriker mig i örat! svårt att tänka då...

  • Nhelia
    lindalake skrev 2010-05-04 18:01:58 följande:
    fasen, jag googlar men det gäller ju att söka på rätt grej. Var hittar jag en gadget som jag kan använda till att länka till tävlingar? Eller hur göör jag!? kan jag använda nån av de befintliga som erbjuds på blogger...aj! har en unge som skriker mig i örat! svårt att tänka då...
    Jag brukar använda den gadgeten som heter "bild". Då kan man länka till tävlingen från bilden och skriva en rubrik om att man är med och tävlar.

    Psst, nu har jag rockat något för alla tygknarkare i tråden
  • Fiffa5
    lindalake skrev 2010-05-04 18:01:58 följande:
    fasen, jag googlar men det gäller ju att söka på rätt grej. Var hittar jag en gadget som jag kan använda till att länka till tävlingar? Eller hur göör jag!? kan jag använda nån av de befintliga som erbjuds på blogger...aj! har en unge som skriker mig i örat! svårt att tänka då...
    Jag använder den befintliga som man lägger in bilder med.  Kopierar bildwebadressen till den bilden jag vill använda (genom att trycka på högerknappen på själva bilden) och lägger in en länkadress till sidan jag vill länka till.
  • Fiffa5

    Har precis kommit hem från en resa till svärföräldrarna nere i Blekinge. På väg dit var det en stor olycka på E4an så vi fick ta vägen via Kalmar och framförallt Söderköping i stället, och min underbara man svängde glatt in till Jofotex så där blev det ett par timmars stopp! Blev kanske inte supermycket handlat (tyvärr) men vad härligt det var att gå där och kika på alla fina tyger! Skillnad mot att bara handla via nätet!! God fika bjöds vi också på på det intilligande fiket, riktigt snällt!!


    Inte nog med det (!), sen lyckades jag också komma till EKO-hallen så jag är numera ägare till en Prymtång för endast 79 kr! LYCKA!!!  
    Ska få in bilder i bloggen på¨de nya tygerna så fort tiden räcker till....I morgon åker min man ut till sjöss på jobb i en månad så det blir ganska hektiskt för mig..... Men nog ska jag hinna sy lite iaf! 
  • Minxy
    Nhelia skrev 2010-05-04 19:31:42 följande:
    Jag brukar använda den gadgeten som heter "bild". Då kan man länka till tävlingen från bilden och skriva en rubrik om att man är med och tävlar. Psst, nu har jag rockat något för alla tygknarkare i tråden
    Oooh! *dregglar* Hm...jag som inte skulle köpa nåt tyg den här månaden...
  • Fiffa5
    Nhelia skrev 2010-05-04 19:31:42 följande:
    Jag brukar använda den gadgeten som heter "bild". Då kan man länka till tävlingen från bilden och skriva en rubrik om att man är med och tävlar. Psst, nu har jag rockat något för alla tygknarkare i tråden
    Åhh, sitter på mina händer här! Ska ju inte köpa mer tyg...egentligen...!!  Kanintyget, visst är det interlock? Gillar egentligen jersey bäst till små bodiesar.... 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd