• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71

    Nu har jag sytt en del, sedan blev det lite tryckknappsisättning framför TVn. Har inte varit så flitig med min KAM-press (har inte sytt så mycket på sista tiden) men man blir tokkär varje gång man använder den.

    Jag kan inte öppna länken, men jag antar att ni pratar om RuttuNuttus senaste applikation. Helt makalös!!!

  • Ullerull
    GOBLIgobli skrev 2010-05-06 21:41:22 följande:
    Är det lönt att köpa kantbandsapp därifrån? Tänkte på min 8mm:s.
    Vad tänkte du om den?

    Var ska man annars köpa, i sverige? SMD tar dryga 1000kr+300 frakt för en sån på skövde kostar de 1700:- Jag ska även ha en clear foot och en sån där måttsak vad det nu heter och allt är ju billigare där ifrån så nog tjänar man på det. Ännu mera om man är flera som delar på frakten. I sverige kan der ju inte vara så dyrt att skicka en så lite pryl vidare.
  • GOBLIgobli
    Ullerull skrev 2010-05-06 21:59:18 följande:
    Vad tänkte du om den?Var ska man annars köpa, i sverige? SMD tar dryga 1000kr+300 frakt för en sån på skövde kostar de 1700:- Jag ska även ha en clear foot och en sån där måttsak vad det nu heter och allt är ju billigare där ifrån så nog tjänar man på det. Ännu mera om man är flera som delar på frakten. I sverige kan der ju inte vara så dyrt att skicka en så lite pryl vidare.
    Jo det var priset jag syftade på, har inte så stor koll på vad den kostar på alla ställen men det där lät ju intressant.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Ullerull
    GOBLIgobli skrev 2010-05-06 22:01:27 följande:
    Jo det var priset jag syftade på, har inte så stor koll på vad den kostar på alla ställen men det där lät ju intressant.
    Ja nog kan man spara en slant på att beställa där ifrån.

    Funderar lite på en "fejk" från ebay men jag vet inte om jag vågar chansa. Där kostar de bara några hundralappar.
  • GOBLIgobli
    Ullerull skrev 2010-05-06 22:03:03 följande:
    Ja nog kan man spara en slant på att beställa där ifrån. Funderar lite på en "fejk" från ebay men jag vet inte om jag vågar chansa. Där kostar de bara några hundralappar.
    Ja just det, det var ännu bättre.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Ullerull
    GOBLIgobli skrev 2010-05-06 22:04:16 följande:
    Ja just det, det var ännu bättre.
    Ja frågan är ju...
  • Akleja
    Mimmi 71 skrev 2010-05-06 21:46:06 följande:
    Nu har jag sytt en del, sedan blev det lite tryckknappsisättning framför TVn. Har inte varit så flitig med min KAM-press (har inte sytt så mycket på sista tiden) men man blir tokkär varje gång man använder den. Jag kan inte öppna länken, men jag antar att ni pratar om RuttuNuttus senaste applikation. Helt makalös!!!
    Jag kunde inte heller öppna länken men hittade henne här:
    Helt otroligt fina kläder hon gör. Där har man lite o lära sig...
  • plura
    GOBLIgobli skrev 2010-05-06 20:05:42 följande:
    Fasen, om man inte hade komplex innan så har man det nu; 3.bp.blogspot.com/_i2OH3dpsIaM/S-GFYHinHXI/AA... Kvinnan är ju inte sann!!
    Ja hon är makalöst duktig.
    Visade min man hennes blogg (ja nu är det nån månad sen)
    Han ryckte på axlarna och fattade ingenting -medan jag frossade!
    (som han gör på skoterforum -och jag inte )
    Blir galen på min 2-åring -hon somnar inte på kvällarna -skriker hysteriskt och ska "äta böstet" precis som bebis
    Dagtid hinner man inte så mycket och kvällstid -ännu mindre, för vid det här laget är jag för trött för att orka sy.
    "Fråga barnpsykologen" har de väl här på fl ibland tror att jag får slänga in en fråga där vid tillfälle.
    Kul att ni var nöjd med de oranga fordonen -var ju sugen på dem. Men nu får jag avstå till förmån för ränder (bla)
  • plura

    Hade tänkt hinna "shampoodla" ett par mjukisbyxor nu på förmiddan, men hur vet man bredden på mudden. Det får ju inte sitta åt för hårt över smalbenet och gör man mudden för vid, så hålls den ju inte uppe.


    -Jag har inte så värst mycket av den här mudden -så jag vill helst göra rätt direkt -för annars så blir de nog aldrig klara.
    Finns det nån jätte "muddkunnig" här i tråden så snälla ge mig era tips både gällande midje, ben, hals och ärm och kantning överlag.
    Tycker inte att jag har nån bra kläm på det där.
  • lindalake
    plura skrev 2010-05-07 09:13:05 följande:
    Hade tänkt hinna "shampoodla" ett par mjukisbyxor nu på förmiddan, men hur vet man bredden på mudden. Det får ju inte sitta åt för hårt över smalbenet och gör man mudden för vid, så hålls den ju inte uppe. -Jag har inte så värst mycket av den här mudden -så jag vill helst göra rätt direkt -för annars så blir de nog aldrig klara. Finns det nån jätte "muddkunnig" här i tråden så snälla ge mig era tips både gällande midje, ben, hals och ärm och kantning överlag. Tycker inte att jag har nån bra kläm på det där.
    längden på det som ska kantas/muddas x70% (möjligtvis att man vill ha lite lösare i midjan)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd