• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Novembermamma10

    Har ni några nya fräscha ideer vad man kan sy med JNY tygerna. Det vanliga känner vi till mössor, dregglisar och kläder.


    tokmamma bloggar med liv och lust
  • Skumboll
    lilla sol skrev 2010-05-07 14:03:18 följande:
    [ang ränderna igen] Jo jag läste om nyhetsbrevet nyss - och min tolkning är att det kommer både ock, men jag tror nog inte det är så. (Det har ju kommit jersey-stjärnor men inga interlock-stjärnor)
    Njä, verkar ju som att det bara är fordon i interlock. Och helt andra färger än i jerseyn dessutom. 
    ♥ Simon ♥
  • lilla sol
    Skumboll skrev 2010-05-07 14:07:48 följande:
    Njä, verkar ju som att det bara är fordon i interlock. Och helt andra färger än i jerseyn dessutom. 
    Brukar köpa interlock och det är så lätt att bara fortsätta, det är lättare att matcha i samma kvalitet. Kanske borde handla mer jersey, fler nya mönster och så faktiskt billigare. 170cm brett istället för 140cm....

    Dagens sista filosofiska inlägg från mig. Trevlig helg
  • Mimmi 71

    Nu är jag hemma från jobbet. Har lite jobbmail att ta tag i innan jag helt kan ta helg. Min böner verkar bli hörsammade och det skall bli regn och kallt - nu blir det sömnad hela helgen istället

  • Tjej 83

    va i stan idag o skulle köpa tyg o tyll o sy klart syrrans klänning...
    men råka få med 3 par skor hem med  inte meningen men de va så fina haha

    ska man förtvätta tyll eller...??

  • Mimmi 71
    Tjej 83 skrev 2010-05-07 14:59:57 följande:
    va i stan idag o skulle köpa tyg o tyll o sy klart syrrans klänning...men råka få med 3 par skor hem med  inte meningen men de va så fina hahaska man förtvätta tyll eller...??
    Sånt kan hända nu behöver du ju inte köpa skor på ett tag iallafall.
  • Skumboll
    Tjej 83 skrev 2010-05-07 14:59:57 följande:
    va i stan idag o skulle köpa tyg o tyll o sy klart syrrans klänning... men råka få med 3 par skor hem med  inte meningen men de va så fina haha ska man förtvätta tyll eller...??
    Man kan aldrig få för många par skor...
    ♥ Simon ♥
  • Tjej 83

    japp sånt osm händer, samma sak soma tt ojj ja råka trycka på Köp knappen i tyg shopen 

    men ska man förtvätta tyll? nån som vet de?

  • plura
    Tokmamma blogg skrev 2010-05-07 14:06:41 följande:
    Har ni några nya fräscha ideer vad man kan sy med JNY tygerna. Det vanliga känner vi till mössor, dregglisar och kläder.
    Ja så fräsha vet jag väl inte om de är.
    Men några förslag iallafall -flaskvärmare, napphållare, armband, förvaringskassar, filtar, snuttefiltar och så det jag själv tänkt (bara tiden finns) -tygkorgar.
    I modell "brödpåse" vändsydda då, med ett stadigt tyg på ena sidan. 
    Hade tänkt göra i olika storlekar för förvaring i sovrum, barnens rum och på toa
    Mätte dotterns ben men tog lita mer än 70% så att de inta ska sitta för hårt -ett ben kvar -any day now
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd