• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja
    bakabakalitenkaka skrev 2010-05-25 19:25:04 följande:
    Tack   Bred 40mm, höjd 30mm
    Tackar... Ska beställa nya och jag tror att jag ska ha samma mått som tidigare, men man kan ju alltid fundera lite...
    Sew much fabric - sew little time!
  • bakabakalitenkaka
    Kaja skrev 2010-05-25 19:34:06 följande:
    Tackar... Ska beställa nya och jag tror att jag ska ha samma mått som tidigare, men man kan ju alltid fundera lite...
    Dina är jättefina
    Colin 07.12.21
  • virre80

    Med risk för att låta korkad -kan man använda vanligt baddräktstyg till solskyddskläder? Låter toppen iallafall isåfall..

    Fina namnband du beställt lilja78, gillar färgkombinationen :)

  • Tjej 83

    när ni kantar tröjor med interlock, klipper ni bara en remsa på längden eller ska man klippa den diagonalt?

  • yrväder
    virre80 skrev 2010-05-25 20:27:15 följande:
    Med risk för att låta korkad -kan man använda vanligt baddräktstyg till solskyddskläder? Låter toppen iallafall isåfall..
    Jag tycker det låter mysko, det borde inte skydda mer än annat tyg. För att få så pass hög spf så måste man nog behandla tyget på nåt vis.
  • yrväder

    Har fö hittat en amerikansk sajt som säljer solarweave, som är ett solskyddstyg som verkar vara stumt, för mer vardagliga kläder, får se om jag is beställa, det var inte så billig frakt, 33 dollar för 2 yards, men å andra sidan kostade det bara 8.49 per yard så. (400 totalt för 2 yard) Sambeställning vore ju av intresse, men då kommer man ju lätt över 500 och då ökar risken för tull markant.

    Aja, här är sidan om nån vill kika.

    www.rockywoods.com/Solarweave-Supplex-Nylon-Fabric

  • plura

    Skumboll:


    Var såg du prishöjningen på JNY? -måste ha missat den.
    Har 2 ordrar (hoppsan) och väntar ju på ränderna. Vill helst inte betala ett högre meterpris bara för att ränderna dröjer.
    Har ju tänkt ha dem till stjärnorna bla.
    Jaja det är ju inte så många meter det handlar om -men jag har ju redan shoppat för mycket.
  • plura
    bakabakalitenkaka skrev 2010-05-25 16:55:16 följande:
    Nu så, bildbevis :) www.familjeliv.se/hem/lilja78/gallery/phpzgq1... Eftersom sladden till kameran är på något finurligt ställe så är det lite oskarp bild med telefonkameran.
    Fina!
    -Vill också ha orange eller bruna eller gröna, kanske rent av gula.
    Sen var det ju texten också
    Har ju ett namn som jag tänkt ta, men det använder jag till lösenord nu -så man måste kanske byta alla lösen först
  • tinni78
    plura skrev 2010-05-25 22:42:16 följande:
    Skumboll: Var såg du prishöjningen på JNY? -måste ha missat den. Har 2 ordrar (hoppsan) och väntar ju på ränderna. Vill helst inte betala ett högre meterpris bara för att ränderna dröjer. Har ju tänkt ha dem till stjärnorna bla. Jaja det är ju inte så många meter det handlar om -men jag har ju redan shoppat för mycket.
    Under Tyger i webshopen är det nya priser:
    http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=5085
    Om man klickar på Barntyger i shopen kommer man till det gamla formuläret.
  • tinni78

    Hur är ottobers vuxenmönster? Jag ska på bröllop nästa helg och letar efter klänning, det är inte det lättaste att hitta eftersom jag inte vill ha tunna axelband p.g.a att jag har amningsbh. Jag hittade ett enkelt mönster i Ottober 2/2008 och där fanns också flera andra trevliga mönster som jag skulle kunna tänka mig att sy.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd