• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • virre80

    Är det någon som vet var tusan man kan få tag på färgade tryckknappar? Gärna lite pastelliga färger?  Har letat men inte hittat något {#lang_emotions_undecided}  Samt ska nog beställa mer namnband, funderar på att byta färger har svart med turkos text nu...

    Fina grejer Gewjyn, gillade verkligen djungelsetet, är det knepigt att sy omlottbody, blir en till släkting i höst {#lang_emotions_smile}

  • mrsIce
    virre80 skrev 2010-05-27 08:40:23 följande:
    Är det någon som vet var tusan man kan få tag på färgade tryckknappar? Gärna lite pastelliga färger?  Har letat men inte hittat något   Samt ska nog beställa mer namnband, funderar på att byta färger har svart med turkos text nu...Fina grejer Gewjyn, gillade verkligen djungelsetet, är det knepigt att sy omlottbody, blir en till släkting i höst
    http://www.snapsource.com/store/products.php?categoryParentName=Snaps&categoryName=Size%2014

    Finns kanske nån svensk sida oxå...
  • gewjyn
    virre80 skrev 2010-05-27 08:40:23 följande:
    Är det någon som vet var tusan man kan få tag på färgade tryckknappar? Gärna lite pastelliga färger?  Har letat men inte hittat något   Samt ska nog beställa mer namnband, funderar på att byta färger har svart med turkos text nu... Fina grejer Gewjyn, gillade verkligen djungelsetet, är det knepigt att sy omlottbody, blir en till släkting i höst
    Tack Det som är knepigt med att sy en omlottbody är väl att det är så mycket kantband att sy på, men annars är det väl som att sy vad som helst. Mönstret kommer från någon Ottobre, vet inte vilket nummer just nu, men det går ju att leta reda på på hemsidan. Det går åt ganska mycket mer tyg än till en vanlig också, kan ju vara värt att tänka på...
  • tinni78
    gewjyn skrev 2010-05-27 08:14:16 följande:
    När ni ändå är inne på bloggar; hur gör man för att kolla varifrån besökare kommer? Jag har en räknare från susnet, men har den bara att visa antal besökare per dag och vecka. Det står i informationen att man ska kunna se varifrån besök kommer också, men hur gör man? Kan man göra det i efterhand?Min blogg: www.veleblogg.blogspot.com/
    Du loggar in på susnet för att se varifrån besökarna kommer, det är bara den senaste dagens besökare som visas där. Om jag inte minns fel så kan du även få den listan på mail varje dag och då kan du gå tillbaka och titta också.
  • Skumboll

    Jag bytte för länge sedan från blogspot till wordpress, just för att kunna lösenordsskydda på ett enkelt sätt. Så nu har jag både den privata bloggen och sybloggen där. 


    Någon annan här som har wordpress och vet hur man pekar om bloggen till en domän?
     
    ♥ Simon ♥
  • plura
    ak74 skrev 2010-05-26 23:37:24 följande:
    Fiffa5 skrev 2010-05-27 06:17:23 följande:
    Ang. rynkningen - syr du två prallella raksömmar som du rynkar med? Sen syr du den riktiga sömmen mittemellan. Det brukar hålla rynkorna på plats tycker jag. Och så nålar jag förstås.
    Nu sydde jag bara en söm, mest för att vid de 2 första försöken såg sömkedjan (kan det heta så?) ut som Golden-gate bron. 
    Så när jag väl fick till den 3e så rynkade jag den. Kanske just på trikå är viktigt att sy 2 sömmar.
    -Kanske 2 sömmar, ännu mer nålar och ett smörgåspapper kan vara lösningen -hoppas
  • plura
    Skumboll skrev 2010-05-27 09:09:39 följande:
    Jag bytte för länge sedan från blogspot till wordpress, just för att kunna lösenordsskydda på ett enkelt sätt. Så nu har jag både den privata bloggen och sybloggen där.  Någon annan här som har wordpress och vet hur man pekar om bloggen till en domän?  
    Vad är enklast att använda blogspot eller wordpress?
    Mina kunskaper på området är ju rätt begränsade.
  • Skumboll
    plura skrev 2010-05-27 09:55:00 följande:
    Jag tycker ju att wordpress är med användarvänligt, men de som har blogspot lär ju säga precis tvärtom...
    Med wordpress kan du lösenordsskydda enskilda inlägg, det tycker jag är bra!
    ♥ Simon ♥
  • plura
    Skumboll skrev 2010-05-27 10:04:05 följande:
    Ja man brukar ju föredra sitt val -om man säger så
    Väldigt många har ju blogspot har jag set -men det är ju precis så då -att jag sett dem.
    Lösenordsskyddade "ser man" ju inte lika ofta.
    Hmm får spåna vidare på detta.
    Nu är det kvart över tio kaffe (nejdå vi brukar inte ha det varje dag )
    Sen tycker jag att vi ska åka till IKEA och Birsta -tror inte maken tycker likadant
  • Midnattsflicka

    Jag har wordpress på en egen domän. Har inte pekat om bloggen utan installerat wordpress på webotellet jag använder! Den nystartade sybloggen slängde jag upp under Blogspot/Blogger... Bara för att jag inte orkade pilla med något superavancerat just nu :)

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd