• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Skumboll
    Midnattsflicka skrev 2010-05-27 10:16:54 följande:
    Jag har wordpress på en egen domän. Har inte pekat om bloggen utan installerat wordpress på webotellet jag använder! Den nystartade sybloggen slängde jag upp under Blogspot/Blogger... Bara för att jag inte orkade pilla med något superavancerat just nu :)
    Ja, den möjligheten fanns också såg jag, men jag var sådär pigg på att betala 300 pix per år för att installera wordpress via webhotellet. 
    ♥ Simon ♥
  • Midnattsflicka
    Skumboll skrev 2010-05-27 10:23:42 följande:
    Ja, den möjligheten fanns också såg jag, men jag var sådär pigg på att betala 300 pix per år för att installera wordpress via webhotellet. 
    Nej det kostar ju en slant... tyvärr!
  • NCL
    gewjyn skrev 2010-05-27 08:11:17 följande:
    Tack för den lilla recensionen Nu blir jag ju inte mindre sugen. Men det finns ingen bandkantare va?
    Nej, inte vad jag vet i alla fall.
  • m o e
    Skumboll skrev 2010-05-27 10:23:42 följande:
    Ja, den möjligheten fanns också såg jag, men jag var sådär pigg på att betala 300 pix per år för att installera wordpress via webhotellet. 
    Men har du inte redan en domän? I så fall kostar det inget extra att ladda upp WP på den. Jag har gjort så på www.moedesign.se och det kostar bara den vanliga avgiften till webhotellet. Man betalar inget till WP. Då laddar du ner programvaran på wordpress.org istället.
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Skumboll
    m o e skrev 2010-05-27 12:27:22 följande:
    Men har du inte redan en domän? I så fall kostar det inget extra att ladda upp WP på den. Jag har gjort så på www.moedesign.se och det kostar bara den vanliga avgiften till webhotellet. Man betalar inget till WP. Då laddar du ner programvaran på wordpress.org istället.
    Aha, så det finns nerladdningsbar programvara också. Jag laddade ner och sen skulle man kofigurera... men jag förstår ju verkligen ingenting? {#lang_emotions_undecided}
    Via webhotellet kan man nämligen också beställa en wordpressblogg med en enkel installation, men det kostar ju som sagt pengar. 
    ♥ Simon ♥
  • ak74

    Min 12-årige son ska spela elgitarr på klassens vårshow om 2 veckor. Han har bestämt att han ska ah en hög hatt á la Slash (gitaristen i Guns'n roses)...


    Tror ni man kan sy en sån? Var det inte någon som sydde pepparkakshatt i julas...? 
  • Titinea
    plura skrev 2010-05-26 23:21:02 följande:
     Hur rynkar man trikå ? Själva rynkningen går bra men sen när jag ska "sy fast" rynket så skjuts tyget så mycket framför maskinen. Det verkar inte som att man kan ställa pressarfotstrycket på min maskin -hur gör man då. Tips snälla -vill inte bara rynka dockkjolar, utan även annat som har lite högre krav på finish.
    Jag rynkar på overlocken, MAX stygnlängd och MAX diffmatning och sen är det bara att dra i övre gripartrådarna. Lätt och smidigt..
    Kika gärna in i min blogg
  • Titinea
    gewjyn skrev 2010-05-27 08:14:16 följande:
    När ni ändå är inne på bloggar; hur gör man för att kolla varifrån besökare kommer? Jag har en räknare från susnet, men har den bara att visa antal besökare per dag och vecka. Det står i informationen att man ska kunna se varifrån besök kommer också, men hur gör man? Kan man göra det i efterhand?Min blogg: www.veleblogg.blogspot.com/
    Jag har google analytics och där finns en massa statistik. Bra när allt är i samma konto tycker jag..{#lang_emotions_smile}
    Kika gärna in i min blogg
  • Kaja
    ak74 skrev 2010-05-27 16:43:23 följande:
    Min 12-årige son ska spela elgitarr på klassens vårshow om 2 veckor. Han har bestämt att han ska ah en hög hatt á la Slash (gitaristen i Guns'n roses)... Tror ni man kan sy en sån? Var det inte någon som sydde pepparkakshatt i julas...? 
    Jag sydde en påskgubbehatt. Förvånansvärt enkelt faktiskt. Det gäller bara att hitta ett mellanlägg som är tillräckligt styvt.
    Sew much fabric - sew little time!
  • Titinea
    Fiffa5 skrev 2010-05-25 12:54:59 följande:
    Brukar ni har 10 mm tryckknappar i bodys eller använder ni mindre någongång??
    Jag undrar detsamma! {#lang_emotions_laughing}
    Kika gärna in i min blogg
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd