• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Fiffa5 skrev 2010-06-13 18:42:23 följande:
    En fraga till. Tror ni/ tycker ni att det ar vart att betala lite till och fa en 744D i stallet?
    Det tror jag inte. Vad jag förstår är det bara friarmen som skiljer och den är tillräckligt stor för att man inte skall kunna använda den iallafall. Kör på 644:an!
  • Jalapeno

    jag svor kötteder idag när klänningen jag sydde på såg grotesk ut på mej. Det är så korkat att improvisera fram vuxenklänning i helt fel storlek. Nu lurade jag in grannen och den satt som ett smäck på hennes stl 36 och a-kupa. Puh!!

  • Ullerull
    Fiffa5 skrev 2010-06-13 19:11:09 följande:
    Skrattar!! Hade jag garna bestallt, men mannen ar helt emot att jag koper en OL sa jag far ta det stegvis...
    Det är klart du ska ha dig en ol, det är en investering för livet, köper inte han några dyra prylar, dator? bildelar? Även om han inte har en hobby betyder ju inte det att du inte har en! Så det så!
  • Ullerull

    Här har minstingens magsjuka fått nya tag, har en snart övertrött tjej i knät och pytsar i henne vätskeersättning var 5e minut......jag som hade sett fram emot en sykväll.

  • JeFa
    Fiffa5 skrev 2010-06-13 18:42:23 följande:
    En fraga till. Tror ni/ tycker ni att det ar vart att betala lite till och fa en 744D i stallet?
    Jag köpte en 744 (också från SMD) och har inte ångrat mig! Jag använder friarmen lite då och då, jag tycker att det blir lättare då och behöver inte hålla undan tyget på samma sätt som utan.
  • mrsIce
    Ullerull skrev 2010-06-13 20:01:02 följande:
    Här har minstingens magsjuka fått nya tag, har en snart övertrött tjej i knät och pytsar i henne vätskeersättning var 5e minut......jag som hade sett fram emot en sykväll.
    Stackars liten! Hoppas hon snart mår bättre!

    Ibland är det verkligen inte meningen att man ska sy..! Skulle sy ett par byxor till lilltjejen i gul stretchfrotté, först trassla sig tråden på OL så den gick av, bara att trä om, sedan tog ena tråden slut, bara att trä om, sedan trassla sig trådarna igen, bara att trä om... Och när jag tillslut fick ihop byxorna så har tyget på ngt sätt dragit sig, så sidosömmarna är alldeles bubbliga! Jag sydde ändå dit resåren i midjan och när jag skulle sy ner den med vanliga maskinen så jag tråden av... och av... och av... och av... Och så fortsatte det när jag sydde resårkanalerna i benslutet! Bläääääh! Jag får väl tvätta byxorna och se om de drar ihop sig... BLÄÄÄÄHH!
  • Ullerull
    mrsIce skrev 2010-06-13 20:48:05 följande:
    Stackars liten! Hoppas hon snart mår bättre!

    Ibland är det verkligen inte meningen att man ska sy..! Skulle sy ett par byxor till lilltjejen i gul stretchfrotté, först trassla sig tråden på OL så den gick av, bara att trä om, sedan tog ena tråden slut, bara att trä om, sedan trassla sig trådarna igen, bara att trä om... Och när jag tillslut fick ihop byxorna så har tyget på ngt sätt dragit sig, så sidosömmarna är alldeles bubbliga! Jag sydde ändå dit resåren i midjan och när jag skulle sy ner den med vanliga maskinen så jag tråden av... och av... och av... och av... Och så fortsatte det när jag sydde resårkanalerna i benslutet! Bläääääh! Jag får väl tvätta byxorna och se om de drar ihop sig... BLÄÄÄÄHH!
    Jo ni vill vi ha bort det här eländet, har hon inte blivit bättre imorgon måste vi nog lägga in henne, hållt på sen torsdag..

    Jag tror inte det var meningen att lilltjejen skulle ha ett par gula byxor! Prova med rött tyg, det kanske går bätte.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd