• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Pumpalicious
    virre80 skrev 2010-07-24 08:03:39 följande:
    Headrush:  stilig hakklapp :)  Har man väl börjat sy så blir man beroende har jag upptäckt :)

    Titinea:  Tack för hjälpen, jag har provat lite allt möjligt och till slut fick jag till det rätt så bra, bildbevis kommer senare då kameran är på gotland för tillfället :)

    Ännu en fråga, hur är kvalitén på velouren från sos?  Jämfört med mjukatyger eller jny tex.    Man vill ju inte att plagget tappat färg och lugg efter typ 10 tvättar.  Och sen undrar jag över egen snedslåvikare, vilken storlek är den mest gångbara?   Idag är det mulet och perfekt att ita av mönster och klippa ut i massor :)
    Jag gillar stoff och stils velour. Tycker om att den är så stretchig och mjuk. Och jag har inget negativt att säga om kvaliteén
  • virre80

    pumpalot:  Då ska jag nog lägga en beställning därifrån, gör ju inget att den är billigare än mina jämförsex :)

  • Pumpalicious
    virre80 skrev 2010-07-24 08:21:43 följande:
    pumpalot:  Då ska jag nog lägga en beställning därifrån, gör ju inget att den är billigare än mina jämförsex :)
    Jag tycker nästan bättre om den jämfört med velour från vissa andra ställen.
    Den är jätte stretchig och mjuk som bara den

    Men antar att det är en smaksak som allt annat.
  • Du och Jag ver2

    hej!
    Har varit med i tråden för längesen, hoppas på att få vara med igen

    Kommer i dagarna att utöka familjen, så det innebär att vaar hemma i ett år nu. Så förhoppningvis innebär det lite sytid också

    Just nu så syr jag dockkläder och docktillbehör för fullt till dottern - så hon kan pyssla om sin docka


  • plura
    Fiffa5 skrev 2010-07-24 09:43:03 följande:
    Behöver lite snabb hjälp om ngn orkar!

    Vilket låter bäst?

    hemsytt för liten och stor
    hemsytt för stora och små
    hemsytt till liten och stor 
    Gillar "hemsytt för liten och stor" bäst

    Nån som vet när S&S får in höstens tyger?
    Skulle behöva lite blandat därifrån, men kan vänta med beställning om det snart kommer lite nyheter.

  • plura
    plura skrev 2010-07-23 23:02:59 följande:
    Vad för foder ska jag ha i en barnjacka/kappa?
    Den ska inte vara varmfodrad, men lite skydd mot väder och vind med plats för tjocktröja under.
    Ett glatt/hlkigt tyg gör det lätt att ta av och på (2åring) ,men känns kallt. Ett jersey/interlocktyg lite varmare men det fastnar kanske tröjan i. 
    Vad skulle ni valt? 
    Puffar min egen fråga innan den hamnar för långt bak
  • Mimmi 71
    plura skrev 2010-07-24 09:55:04 följande:
    Puffar min egen fråga innan den hamnar för långt bak
    Kan du inte ha ett lite glattare tyg på ärmarna men jersey i själva jackan? Det brukar ju vara armarna som är svårast att ta på utan att tröjan eller det inunder kanar upp.
  • plura
    Mimmi 71 skrev 2010-07-24 09:57:15 följande:
    Kan du inte ha ett lite glattare tyg på ärmarna men jersey i själva jackan? Det brukar ju vara armarna som är svårast att ta på utan att tröjan eller det inunder kanar upp.
    Smart! -vilken tur att jag kan fråga här, när jag inte kan klura ut sånt själv
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd