• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78
    Du och Jag ver2 skrev 2010-08-17 12:21:54 följande:
    eller - ska man åka till Örebro istället???!!! Vilket Ohlssons är bäst??
    Jag vet inte vilket som är bäst, men på Ohlssons i Örebro hade dom massor av reatyger kvar i förra veckan. Rean gäller till 21/8, jag måste nästan åka dit en sväng till när jag har lite mer tid på mig.
  • Du och Jag ver2
    tinni78 skrev 2010-08-17 12:33:47 följande:
    Jag vet inte vilket som är bäst, men på Ohlssons i Örebro hade dom massor av reatyger kvar i förra veckan. Rean gäller till 21/8, jag måste nästan åka dit en sväng till när jag har lite mer tid på mig.
    Hm, undrar vart vi ska åka?! Skiljer bara 1 mil - å de övriga affärerna vi ska in på finns på båda ställena!! Så, får nog bli Örebro istället då...så vi är säkra på att det är rea å finns tyger!!!!

    Var det mycket flanell å velour på rean?! Ohhhh vad det kliar i mina tygshopparfingrar nu!!!!!!!!
  • madebyinferno

    lilltjejen passar så bra i rött men att hitta något fint i en klarröd variant i butik går inte verkar det som så nu vill jag ha tips på fina klara RÖDA tyger, mönstrat eller enfärgat spelar ingen roll bara det är en fin röd färg, alltså inte mörkröd, hallonröd, korallröd osv den röd som är på IKEA´s flodhästtyg är fin så har ni någon parameter


    A creative mess is better than tidy idleness
  • madebyinferno

    fråga till
    vilken av SoS´s denim är tunn och smidig så den passar småbarnsjeans mm????


    A creative mess is better than tidy idleness
  • Pumpalicious
    madebyinferno skrev 2010-08-17 14:25:45 följande:
    lilltjejen passar så bra i rött men att hitta något fint i en klarröd variant i butik går inte verkar det som så nu vill jag ha tips på fina klara RÖDA tyger, mönstrat eller enfärgat spelar ingen roll bara det är en fin röd färg, alltså inte mörkröd, hallonröd, korallröd osv den röd som är på IKEA´s flodhästtyg är fin så har ni någon parameter
    Jag älskar de röda Molnen från JNY!
  • Pumpalicious

    Någon som har koll på vart man kan köpa ringar till napphållare?

  • Pumpalicious
    tinni78 skrev 2010-08-17 12:42:51 följande:
    Är det någon som vet vad som har hänt med JNY´s moln, det finns inte ett enda i webshoppen.
    såhär står det på startsidan till hennes hemsida;

    "Ombyggnation pågår i webshop och tygformulär. Detta beräknas att vara klart i slutet av september. Under tiden vill jag reservera mig för eventuella fel i webshopen. "
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd