• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • ak74

    Gräsänka över helgen. Ska börja med att städa sen hoppas jag att inspirationen ska infinna sig så jag kan få något syrelaterat gjort. Jag behöver verkligen komma igång nu. Vi har fortfarande problem i relationen och jag känner att jag sjunker allt djupare ner i det svarta hålet. Men jag VILL INTE!!!

    Så vad tycker ni att jag ska starta med så jag kommer i gång? Ett par mössor...? 

  • plura
    ak74 skrev 2010-09-11 08:31:21 följande:
    Gräsänka över helgen. Ska börja med att städa sen hoppas jag att inspirationen ska infinna sig så jag kan få något syrelaterat gjort. Jag behöver verkligen komma igång nu. Vi har fortfarande problem i relationen och jag känner att jag sjunker allt djupare ner i det svarta hålet. Men jag VILL INTE!!!

    Så vad tycker ni att jag ska starta med så jag kommer i gång? Ett par mössor...? 
    Hang in there.
    Jag tappade inte pyssellusten när vi krisade som mest, utan nästan tvärtom så blev det en viktigt energikälla -ut med dålig in med bra.
    Hoppas att det vänder snart, min make är inte i land än, men jag blir inte ledsen över det längre snarare irriterad.
    Har igår efter väldig tidsbrist sytt ärtpåsar (eller grötrispåsar då) småväskor och mössor till ett kusinkalas idag.
    Kändes jättekul att göra nåt och att ta sig tiden till det, med gott samvete då det fortfarande är "lite mycke".
    Så nåt litet projekt kan väl vara nåt -Jag roade mig också med att göra "fula" applikationer knappar, broderi och pärlor till utsmyckning -så skönt när det inte behöver vara perfekt
  • plura

    Glömde ska strax åka på hantverksmarknad (synd att man är pank) hoppas på lite hemsydda alster bland alla morötter och keramik.

  • Snoddas Snoddas
    tinni78 skrev 2010-09-10 22:37:35 följande:
    Jag gjorde en beställning från Stoff & Stil i söndags och igår eftermiddag fick jag mail om att paketet var skickat, men när jag klickar på kollinummer-infon så står det att det inte finn någon ännu. Vad irriterande sånt är, jag vill ju att det ska gå fort när dom har skickat paketet.
    Jag beställde också nu i veckan
    Och länken i mailet funkade aldrig. Men om du kopierar den och söker på posten.se så borde du se leveransen när den är inlämnad.
  • tinni78
    Snoddas Snoddas skrev 2010-09-11 09:45:34 följande:
    Jag beställde också nu i veckan
    Och länken i mailet funkade aldrig. Men om du kopierar den och söker på posten.se så borde du se leveransen när den är inlämnad.
    Tack för hjälpen! Så var det inte förra gången jag beställde därifrån. Det står att brevaviseringen skickades till mig igår, så då dyker den väl upp på måndag. Va härligt!
  • Fiffa5
    tinni78 skrev 2010-09-11 10:09:05 följande:
    Tack för hjälpen! Så var det inte förra gången jag beställde därifrån. Det står att brevaviseringen skickades till mig igår, så då dyker den väl upp på måndag. Va härligt!
    Sök på postens hemsida på kollinumret. Har du tur kan du ju hämta paketet innan avin kommit, det brukar jag göra!   Bara att skriva ner kollinumret och visa det när du hämtar ut paketet (om det hunnit komma förstås).
  • Fiffa5
    ak74 skrev 2010-09-11 08:31:21 följande:
    Gräsänka över helgen. Ska börja med att städa sen hoppas jag att inspirationen ska infinna sig så jag kan få något syrelaterat gjort. Jag behöver verkligen komma igång nu. Vi har fortfarande problem i relationen och jag känner att jag sjunker allt djupare ner i det svarta hålet. Men jag VILL INTE!!!

    Så vad tycker ni att jag ska starta med så jag kommer i gång? Ett par mössor...? 
    Kämpigt att ni fortfarande har det jobbigt! Tänker på dig!!

    En mössa är väl perfekt att sy, det går ju fort och man får resultat snabbt. Kan ju vara bra om inte inspirationen riktigt finns där.

    Kram! 
  • Preppy

    Tack för alla svar!
    Nu känner jag mig peppad att testa. Dottern ville nämligen väldigt gärna ha en mössa i aprikos och rosarandig velour som jag fyndat på ohlssons! Låter smart att fodra med interlock!
    Vi bor ju långt upp i norr så om det blir varmt är det bara bonus.

    Fick det bästa resultatet man kan önska sig när jag sytt mössa till lillen i fordons jersey! Alla fröknar på dagis hade letat efter lappen för att se var vi inhandlat den fantastiskt fina mössan. Kan ju säga att jag möööööös.

  • plura

    Nu har jag varit på marknad och vad mycket kreativa och duktiga människor det finns i vårt land. Man frossar i keramik, smycken, smide, skinn, sytt och tovat -mumma för själen
    Jag som inte är så jättesåld på dockor stod länge och kikade på ett överfullt stånd med Tildadockor -oj vad fina de var, med mycket detaljer.
    Däremot så var det jätteont om barnkläder, inga dregglisar eller mössor, nån förklädesklänning bara.
    Nu känner jag mig jätteinspirerad  -fick lite broschidéer bla, fast vi ska på kalas snart, så skapandet får vänta till i morgon. 
    (.....På önskelistan drejskiva, brännare till lampwork, material till smycken och så brodermaskin och mer tyg förstås )
     

  • gewjyn

    Jag är rädd att jag inte kommer att hinna sy nåt särskilt det närmsta Började ju textilslöjdlärarkurs i veckan och har nu häcken full av stick och virkuppgifter. Kul det också, men jag behöver ju sy av lite på tyglagret och dottern behöver kläder. Ska dessutom ägna mina lediga fredagar åt att göra praktik fram till bf i november, så mycket tid försvinner där också... Men det är väl bara att bita ihop, jag har ju själv valt att gå den här kursen

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd