• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    AMDA skrev 2010-09-27 20:11:25 följande:
    jag använder också palett färgerna och de funkar med lite vatten sen använder jag en pensel när jag duttar dit färgen på stämpeln det är lättare att inte få massor av färg på sidan om som lätt kan hamna i själva trycket...hoppas du förstår min luddiga förklaring
    Mmm, jag förstår. Tack för alla tips, jag ska absolut ge det en chans till innan jag ger upp.
  • tinni78

    Idag kom äntligen Ulla Welinders Sy og stik börnetöj som jag bokade på fjärrlån i maj eftersom singoalla mönstret i den verkar vara så bra. Den hann ju inte riktigt komma till sommaren som jag hade tänkt men den är ju i god tid till nästa sommar . Tydligen var det fler som hade frågat efter den på biblioteket så nu har dom köpt in ett eget ex.


    Är det något mer mönster än singoallan som är bra i Ulla Welinders bok?


  • Ullerull

    ah, det vr znok som skulle sälja älvorna, jag längtar lite efter dem, tror tjejen min kommer älska det tyget då det ska vara myckt prinsessa just nu.

    Jag skulle också vilja prova att trycka text, det bore ju toppenkul, giller att pysla helt enkelt :o)

    Ingen som vet var man kan köpa bokstäver förutom panduro, skulle vilja ha någon annan text
    än vanlig typ arial.

    Skulle även vilja ha en prinsesskrona, någon som vet var det finns?

  • Ullerull

    just det, en till fråga, jag har väntat på jnys röda velourmoln nu i 9 månader, men de är slut varje gång. Någon som vet om det kommer mera eller ska jag beställa ändå? Men det var ju därför jag skulle beställa, , nu är vi flera som ska beställa så jag kan ju inte dra ut på det hur länge som helst.

  • Ogabinne
    Ullerull skrev 2010-09-28 14:11:42 följande:
    Skulle även vilja ha en prinsesskrona, någon som vet var det finns?
    Panduro har prinsesskrona i 2 olika storlekar bland klicheerna vet jag.
  • Ogabinne
    Ullerull skrev 2010-09-28 14:14:04 följande:
    just det, en till fråga, jag har väntat på jnys röda velourmoln nu i 9 månader, men de är slut varje gång. Någon som vet om det kommer mera eller ska jag beställa ändå? Men det var ju därför jag skulle beställa, , nu är vi flera som ska beställa så jag kan ju inte dra ut på det hur länge som helst.
    O jag väntar på att JNY ska ha mindre än minst 2 veckors leveranstid. Aldrig är man nöjd!
    När jag väl köper tyg vill jag inte vänta flera veckor så det blir alltid att jag vänder mig till de ställen som är snabba.
  • AMDA
    Ogabinne skrev 2010-09-28 15:48:16 följande:
    O jag väntar på att JNY ska ha mindre än minst 2 veckors leveranstid. Aldrig är man nöjd!
    När jag väl köper tyg vill jag inte vänta flera veckor så det blir alltid att jag vänder mig till de ställen som är snabba.
    Har väntat på 27!! meter tyg från USA sen i början av juni fick reda på att det kommer i slutet av veckan jipppiii

    Att det dröjt så länge är då det var helt nytt så tryckningen har dragit ut på det en del.
    Ullerull skrev 2010-09-28 14:11:42 följande:
    ah, det vr znok som skulle sälja älvorna, jag längtar lite efter dem, tror tjejen min kommer älska det tyget då det ska vara myckt prinsessa just nu.

    Jag skulle också vilja prova att trycka text, det bore ju toppenkul, giller att pysla helt enkelt :o)

    Ingen som vet var man kan köpa bokstäver förutom panduro, skulle vilja ha någon annan text
    än vanlig typ arial.

    Skulle även vilja ha en prinsesskrona, någon som vet var det finns?
     Panduro har en lite snirkligare variant av teckensnitt sen har de både prinsess krona och massor av annat kul sök på kliché på deras sida så hittar du

     
  • Ogabinne
    AMDA skrev 2010-09-28 18:39:18 följande:
    Har väntat på 27!! meter tyg från USA sen i början av juni fick reda på att det kommer i slutet av veckan jipppiii

    Att det dröjt så länge är då det var helt nytt så tryckningen har dragit ut på det en del.
    Ullerull skrev 2010-09-28 14:11:42 följande:
    ah, det vr znok som skulle sälja älvorna, jag längtar lite efter dem, tror tjejen min kommer älska det tyget då det ska vara myckt prinsessa just nu.

    Jag skulle också vilja prova att trycka text, det bore ju toppenkul, giller att pysla helt enkelt :o)

    Ingen som vet var man kan köpa bokstäver förutom panduro, skulle vilja ha någon annan text
    än vanlig typ arial.

    Skulle även vilja ha en prinsesskrona, någon som vet var det finns?
     Panduro har en lite snirkligare variant av teckensnitt sen har de både prinsess krona och massor av annat kul sök på kliché på deras sida så hittar du

     
    Åh hujedamig!! 27 veckor??? Och jag klagar på JNY's 2!

    Jag är så bortskämd. Natten till fredag beställde jag från Jofotex, Fredag morgon får jag mail om att paketet skickats. Det är så jag vill ha det. 

    Men det är synd. Hade jag ist beställt från tex JNY hade jag fått bra tyger ist för tyger som är fina när man får dom men efter första tvätten ser ut som om de hittats i nån loppis korg. Jofotex ljusa trikåtyger är toppen, för på dom syns inte tvättluddet lika mkt, men de mörka, tex bruna tågen, svarta elefanterna osv. Usch och fy vilken kvalla!
  • yrväder
    AMDA skrev 2010-09-28 18:39:18 följande:
    Har väntat på 27!! meter tyg från USA sen i början av juni fick reda på att det kommer i slutet av veckan jipppiii

    Att det dröjt så länge är då det var helt nytt så tryckningen har dragit ut på det en del.
    Ullerull skrev 2010-09-28 14:11:42 följande:
    ah, det vr znok som skulle sälja älvorna, jag längtar lite efter dem, tror tjejen min kommer älska det tyget då det ska vara myckt prinsessa just nu.

    Jag skulle också vilja prova att trycka text, det bore ju toppenkul, giller att pysla helt enkelt :o)

    Ingen som vet var man kan köpa bokstäver förutom panduro, skulle vilja ha någon annan text
    än vanlig typ arial.

    Skulle även vilja ha en prinsesskrona, någon som vet var det finns?
     
    Jag har väntat på 23 meter bambutyg och ullinterlock sen mars nån gång. Blir så när man handlar via cooper. Men nu är dom påväg och då blir det blöjsömnad på hög nivå
  • Ogabinne

    haha jag får nog ge mig. 2 veckor kanske inte är hutlöst ändå då.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd