• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • camilla178

    Det kanske inte var ett mönster du ville ha, men om jag förstår dig rätt så måste rundningen vara ganska ordentlig annars kommer det stå ut lite grann.


    Annamamma 83 skrev 2010-10-14 20:43:00 följande:
    Puffar min fråga lite.
    Är de ingen som har nåt tips, om ni nu förstår frågan?
    Fick hem massa tyger idag o vill börja sy, men vill vara nöjd med modellen först...
  • Mimmi 71

    VAB idag. Skall det bli något sytt idag tro? Måste till jobbet en sväng på möte nu på förmiddagen. Med 14 mil tor så är jag borta 9-13 ändå Lite fredagsstädning måste också ske.

  • MammaDeborah

    Jag försöker få till det perfekta mönstret till ett par babymuddisar i stl 56. Jag tycker att de ofta blir för höga i grenen. Jag vill inte att byxorna sitter i armhålorna även om det ser lite gulligt och puttigt ut. Vad tycker ni är lagom grenlängd fram och bak? Mönstret jag har ritat nu är: 12,5cm fram och 19,5 bak. Det mönstret är hyggligt men känns fortfarande inte hundra.

    Vad tycker ni om stoff och stils muddväv? Är den inte väldigt stum?

  • Lind1981

     


    uppochner skrev 2010-10-15 11:05:16 följande:
    Mitt senaste alster : ) 
    Men min lilla är bara två månader så de får ligga på hyllan ett tag till. Men tiden går fort.
    Fina!!!  Helsköna mönster.

    Nu har jag lyckats knåpa ihop snuttefiltar...de blec 50*50 cm för att tyget skulle räcka. en blev till dottern och en får gå till hantverksmarknaden.
  • Freiya

    Hej allihop!
    Sitter just nu med en body i storlek 68, från Ottobre 3/2010.
    Den har kuvertringning och jag får fasen inte ihop det! Hur gör man?! I beskrivningen står ingenting alls om kuvertringningen, såhär står det:

    "Nåla bakstycket på framstycket så att hackmarkeringarna på axelsömmarna möts (bägge stycken ligger med rätsidorna uppåt)."
     (Men inte ska jag väl sy ihop dem sådär? de måste ju ligga räta mot räta, eller?)
    "Sy ihop dem i varandra i ärmhålen med en hjälpstickning. Sy ärmarna till ärmhålen. Sy den högra ärm- och sidosömmen" osv.

    Men alltså, hur ska jag lägga själva kuvetringningen? finns det nån bra tutorial på det på nån blogg, kanske?

    MYCKET tacksam för hjälp!


    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Freiya

    Haha, vad dum jag är.
    Lade ner det en stund och nu när jag provade igen var det ju självklart hur det skulle vara.
    Tack ändå :)


    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • uniMog

    Jag upprepar mig lite kring vad jag tidigare sagt om att länka till bloggar...

    så länge man via bloggen säljer, har prisuppgifter, "maila mig för förfrågningar" etc så är det INTE ok att länka till bloggen.  Inte heller att länka till egna tradera-auktioner, "rösta på mig här"-länkar eller annat. 

    Spelar ingen roll om man är företag eller inte, kan man få egen vinning av att någon går in på bloggen (reklambanners är ett annat exempel) så är det mot reglerna.


    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Lind1981

    Hur och var hittar man ottobres gratis mönster på kläder? på nätet.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd