• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne

    Du o Jag, jag glömde! När du gjort allt det ska du gå tillbaka till kodmallarna och plocka bort koden du la till från början från alla 4 sidor. SEN är det klart!

  • emptythorn
    klara07 skrev 2010-10-21 16:45:00 följande:
    Vill också beställa, men stör mig på att man bara kan beställa hela metrar, så då beställer jag inte alls.JaJ
    Jag blir också så, jag vill ha lite av mycket!
    Pumpalicious skrev 2010-10-21 17:09:59 följande:
    Jag förstår inte varför hon inte kan lägga in pris för halvmeter, och så trycker man helt enkelt in 2 om man vill ha hela meter. Inte så komplicerat!
    Det måste ju funka? Men var det inte något med att hon använder samma sorts system för kläderna också och därför funkade det inte.. eller hur det nu var.

    Ni som är vana vid att stå på marknader, vad ska man satsa på att ta med?
  • Ogabinne
    emptythorn skrev 2010-10-21 20:18:21 följande:
    Jag blir också så, jag vill ha lite av mycket!
    Pumpalicious skrev 2010-10-21 17:09:59 följande:
    Jag förstår inte varför hon inte kan lägga in pris för halvmeter, och så trycker man helt enkelt in 2 om man vill ha hela meter. Inte så komplicerat!
    Det måste ju funka? Men var det inte något med att hon använder samma sorts system för kläderna också och därför funkade det inte.. eller hur det nu var.

    Ni som är vana vid att stå på marknader, vad ska man satsa på att ta med?
    Håller med, jag köper också hellre lite av mycket. Vill man köpa flera olika tyger och minsta antalet är 1 meter blir det snordyrt.
  • Ogabinne

    Sen är jag lite halvsne över de dyra portokostnaderna alla tygshoparna har. Mjukatygers portokostnad är helt galet sanslös. Nu har SoS höjt till 70 spänn, tror minsta kostnaden bland shopparna är 60-65 kr nånting. Vilket jag tycker är alldeles för dyrt eftersom jag gärna köper en halvmeter här eller en meter där. För att tjäna på beställningarna måste man köpa mycket tyg och det har jag sällan råd med.

  • Pumpalicious
    emptythorn skrev 2010-10-21 20:18:21 följande:
    Jag blir också så, jag vill ha lite av mycket!
    Pumpalicious skrev 2010-10-21 17:09:59 följande:
    Jag förstår inte varför hon inte kan lägga in pris för halvmeter, och så trycker man helt enkelt in 2 om man vill ha hela meter. Inte så komplicerat!
    Det måste ju funka? Men var det inte något med att hon använder samma sorts system för kläderna också och därför funkade det inte.. eller hur det nu var.

    Ni som är vana vid att stå på marknader, vad ska man satsa på att ta med?
    mössor säljer jag helt klart bäst av, och velourmuddisar!
  • Skumboll
    Ogabinne skrev 2010-10-21 20:24:01 följande:
    Sen är jag lite halvsne över de dyra portokostnaderna alla tygshoparna har. Mjukatygers portokostnad är helt galet sanslös. Nu har SoS höjt till 70 spänn, tror minsta kostnaden bland shopparna är 60-65 kr nånting. Vilket jag tycker är alldeles för dyrt eftersom jag gärna köper en halvmeter här eller en meter där. För att tjäna på beställningarna måste man köpa mycket tyg och det har jag sällan råd med.
    60-65 är verkligen jättemycket när man bara vill beställa en halvmeter - en meter. DYRT tyg i slutändan. 
    ♥ Simon ♥
  • Ogabinne

    Åh så skönt!! Köparen till klänningen som jag misslyckades med fållningen verkar inte alls besviken utan jätteglad att hon får en ny ist. Skönt!

  • Pumpalicious
    Skumboll skrev 2010-10-21 20:50:47 följande:
    60-65 är verkligen jättemycket när man bara vill beställa en halvmeter - en meter. DYRT tyg i slutändan. 
    Jag brukade ta hem tyg på efterfrågan tidigare, alltså om en kund sett ngt tyg de ville ha så beställde jag. Insåg snabbt att det inte funkar i längden just tackvare portokostnaderna. Väldigt tråkigt.
  • Ogabinne
    Pumpalicious skrev 2010-10-21 21:00:57 följande:
    Jag brukade ta hem tyg på efterfrågan tidigare, alltså om en kund sett ngt tyg de ville ha så beställde jag. Insåg snabbt att det inte funkar i längden just tackvare portokostnaderna. Väldigt tråkigt.
    Samma här, det går inte runt när man gör så.

    Om det går vägen med luftballongerna får du lägga humana portokostnader för dom som inte kan beställa massor med metrar på en gång utan hellre kommer ofta med mindre beställningar.
  • Du och Jag ver2
    Ogabinne skrev 2010-10-21 20:09:38 följande:
    Nu ska vi se om detta kan fungera för dig.

    Gå in i dina kodmallar, klistra in denna koden:

    <meta http-equiv="Refresh" content="0; url=http://www.din_nya_adress.se">

    precis under <head>

    Byt ut "din_nya_adress.se" till din domän.

    Kopiera hela koden och klistra in i alla andra sidor också. Arkiv osv.

    Gå sedan in på din gamla bloggadress o se om du skickas vidare till den nya adressen, då har du gjort rätt.

    Sedan ska du gå in på Inställningar och Server, där det finns flera rutor. Där ska du skriva så här:

    Url till startsidan på din blogg: adressen till din blogg (Din nya domän alltså).
    Server: Här ska du skriva i adressen till din ftp-server. Det står i mailet med alla koder du fick från ditt webbhotell.
    Port: Vilken port det är står i mailet, men oftast är det port 21.
    Användarnamn: Här ska du fylla i användarnamnet för inloggning på din ftp-server.
    Lösenord: Här fyller du i lösenordet till din ftp-server.
    Ladda upp till katalog: Här skriver du bara ett /.
    Filändelse: Skriv html

    Hoppas det funkar!


    tack!

    Men!!! Fick för mig att testa länken idag - (fast det stod igår att jag gjort fel...) - men skriver man adressen så kommer man numera till min blogg Så hahahahaha - nått rätt lär jag ju ha gjort!!! Dock så står det ju gamla bloggadressnamnet uppe i adressfältet - men det gissar jag på att man inte kommer ifrån???
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd