• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    virre80 skrev 2010-10-26 16:35:40 följande:
    Inte låg det något stort brev till mig på något av ställena, morr,  nåja, hon skulle undersöka saken iallafall men inte lär jag få några tyger innan helgen Rynkar på näsan 

    och så har ungarna smittat ner en med både öroninfektion och något skit nere i lungorna, blä, inget är kul idag sorry för ot
    Usch o fy, bara tråk!
  • Ogabinne

    Nu har jag varit och hämtat ut SoS paketet! Härligt! Vi blir antagligen hemma hela veckan med lillebror, så nu har jag lite att sysselsätta mig med! Han sover mest. Muddbyxor till mig själv med applikation, några velourisar till gudsonen och hans lillebror samt flera härliga tossor står på schemat. Ska väl hålla mig sysselsatt iaf ett tag.

  • Mimmi 71
    Ogabinne skrev 2010-10-26 18:27:34 följande:
    Nu har jag varit och hämtat ut SoS paketet! Härligt! Vi blir antagligen hemma hela veckan med lillebror, så nu har jag lite att sysselsätta mig med! Han sover mest. Muddbyxor till mig själv med applikation, några velourisar till gudsonen och hans lillebror samt flera härliga tossor står på schemat. Ska väl hålla mig sysselsatt iaf ett tag.
    Spännande!

    Själv hopppas jag på att få deltaga på marknad i Göteborg, första reserv är jag. Håll tummarna för att jag får vara med. Visserligen så krockar det med Syfestivalen men det är nog bättre att sälja än att köpa
  • Kaja
    Mimmi 71 skrev 2010-10-26 18:40:48 följande:
    Spännande!

    Själv hopppas jag på att få deltaga på marknad i Göteborg, första reserv är jag. Håll tummarna för att jag får vara med. Visserligen så krockar det med Syfestivalen men det är nog bättre att sälja än att köpa
    Var skulle den marknaden vara Mimmi??

    Jag ska ju vara på Gunnebo slott, men det är ju SNORDYRT. Kollade på priser för Tjolöholms slott, men då måste man ju stå i flera dagar och jag har nog inte material till det. Det går ju för sjutton busslaster dit! Man kanske kunde göra något co-op som "göteborgsbloggande sömmerskor" till ett annat år??
    Sew much fabric - sew little time!
  • LumLumLum

    Jag har idag genomfört ett gammalt "tankeUFO" och är verkligen toknöjd! Mer info finns i en blogg nära dig.

  • uppochner

    Lite OT men ni som har blogspot, har ni gjort något speciellt för att man ska hamna i samma genre som er blogg när man trycker på "nästa blogg" på er sida. Dvs att ni har en syblogg och trycker man på nästa så hamnar man på en som också skriver om sömnad eller handarbete. När man trycker nästa på min så hamnar man ute i världen. Men när man trycker nästa hos andra så hamnar man på svenska sidor.


  • Fiffa5

    Ikväll har jag sytt en mycket enkel liten börs:



    Det var allt min energi räckte till (mannen borta till sjöss på jobb en månad + barnen sjuka + min farmor dog i natt = inte den roligaste kombon!).  Men i huvudet har jag tankar på att för det första fodra den men sen även göra ngt slags fack där man kan ha ett kreditkort. Antingen inuti börsen eller på baksidan utanpå.   

    Är det ngn som gjort ngt liknande och kan visa en bild? Behöver lite inspiration! 
  • tinni78
    uppochner skrev 2010-10-26 20:27:28 följande:
    Lite OT men ni som har blogspot, har ni gjort något speciellt för att man ska hamna i samma genre som er blogg när man trycker på "nästa blogg" på er sida. Dvs att ni har en syblogg och trycker man på nästa så hamnar man på en som också skriver om sömnad eller handarbete. När man trycker nästa på min så hamnar man ute i världen. Men när man trycker nästa hos andra så hamnar man på svenska sidor.
    Jag hamnar på svenska pysselbloggar när jag klickar på nästa i min blogg men jag har inte gjort någon inställning för att det ska bli så.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd