• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71

    Har köpt fodertyg till 5 klänningar som skall sys i helgen. Hade önskat mönstrat rött bomullstyg, men i min lilla stad fanns det ju naturligtvis inte. Det blir mörkrött foder till en svart hängsleklänning med röda knappar och broderi. I min tanke så blir det fint iallafall Sedan skall 5 härliga tröjor/bodies med en broderad apa på bröstet sys ihop.

    Denna helg skall gå i sömnadens tecken

  • Pumpalicious

    Fy vad tråkigt det är med företag som inte håller vad dom lovar. Jag beställde en sak för nästan tre veckor sedan och blev lovad snabb leverans. Jag berättade även att jag absolut måste ha varorna senast idag då jag har marknad i morgon och behöver det tills dess.

    Den 20onde får jag ett mail att det kommer skickas dagen efter. PErfekt då hinner det ju garanterat fram! När det ännu inte kommit i tisdags mailar jag och frågar, då är det inte ens skickat men man lovat att skicka på onsdagen.
    Igår kom inget paket, så jag mailar igen och dom bekräftar att jag absolut bör på paket senast idag. Tror ni det kom något paket? Nej!
    Visst kan man ha otur med postgång men det här luktar surt lång väg tycker jag.

    Jobbigt bara att jag köpt annat material för flera hundra som skulle användas till just de här sakerna, nu blir ståndet imorgon inte alls lika roligt och jag är ARG!

  • Ogabinne
    Pumpalicious skrev 2010-10-29 14:55:30 följande:
    Fy vad tråkigt det är med företag som inte håller vad dom lovar. Jag beställde en sak för nästan tre veckor sedan och blev lovad snabb leverans. Jag berättade även att jag absolut måste ha varorna senast idag då jag har marknad i morgon och behöver det tills dess.

    Den 20onde får jag ett mail att det kommer skickas dagen efter. PErfekt då hinner det ju garanterat fram! När det ännu inte kommit i tisdags mailar jag och frågar, då är det inte ens skickat men man lovat att skicka på onsdagen.
    Igår kom inget paket, så jag mailar igen och dom bekräftar att jag absolut bör på paket senast idag. Tror ni det kom något paket? Nej!
    Visst kan man ha otur med postgång men det här luktar surt lång väg tycker jag.

    Jobbigt bara att jag köpt annat material för flera hundra som skulle användas till just de här sakerna, nu blir ståndet imorgon inte alls lika roligt och jag är ARG!
    Åååh SUCK för såna företag!!! Värst vad vi alla har problem med diverse företag just nu, är det en epedemi eller vad? Hoppas du får ordning på ditt stånd någorlunda ändå i morgon!
  • GOBLIgobli
    Pumpalicious skrev 2010-10-29 14:55:30 följande:
    Fy vad tråkigt det är med företag som inte håller vad dom lovar. Jag beställde en sak för nästan tre veckor sedan och blev lovad snabb leverans. Jag berättade även att jag absolut måste ha varorna senast idag då jag har marknad i morgon och behöver det tills dess.

    Den 20onde får jag ett mail att det kommer skickas dagen efter. PErfekt då hinner det ju garanterat fram! När det ännu inte kommit i tisdags mailar jag och frågar, då är det inte ens skickat men man lovat att skicka på onsdagen.
    Igår kom inget paket, så jag mailar igen och dom bekräftar att jag absolut bör på paket senast idag. Tror ni det kom något paket? Nej!
    Visst kan man ha otur med postgång men det här luktar surt lång väg tycker jag.

    Jobbigt bara att jag köpt annat material för flera hundra som skulle användas till just de här sakerna, nu blir ståndet imorgon inte alls lika roligt och jag är ARG!
    Men gud vad trist!! Låter som en rejäl kompensation vore på sin plats. Lycka till med marknad ändå.
    MenÅÅÅ...
  • Strumpan 78

    Jag är så impad av er alla som syr så mycket fint!
    Men nu har jag också kommit igång, lite i alla fall...känner att jag måste visa upp här, även om det är värsta amatör jobbet!
    Men det är första gången jag syr ett plagg alls (om man bortser från en väldigt enkel mössa), första gången jag syr en halsmudd och första gången jag syr med tvillingnål. Jag är rätt nöjd faktiskt, trots en del fel
    (t.ex borde jag sytt med den rosa tråden på halsmudden..men det syns ju inte när plagget är på i alla fall...men det stör mig, jag hade ju köpt rosa tråd till det!) Men jag lärde mig en massa under tiden iaf.
    Tunikan är till min dotter, men den är för stor så den får hängas undan en tag.
    Jag har i alla fall fått ännu mer lust att sy ännu mer! Nästa projekt blir en baby body. Tror jag. Eller leggings som matchar tunikan.


  • Jalapeno

    strumpan, jättefin!! underbart tyg

    jag grubblar lite över det här med julmarknader. Kommer jag hinna? Är det värt kostnaden? 400 spänn för den dyra. Blir det mer tvång än roligt? jag syr mest klänningar i återvunna tyger och det är det förstås inte en själ som köper när det börjar bli minusgrader. 

  • Du och Jag ver2
    Strumpan 78 skrev 2010-10-29 17:16:58 följande:
    Jag är så impad av er alla som syr så mycket fint!
    Men nu har jag också kommit igång, lite i alla fall...känner att jag måste visa upp här, även om det är värsta amatör jobbet!
    Men det är första gången jag syr ett plagg alls (om man bortser från en väldigt enkel mössa), första gången jag syr en halsmudd och första gången jag syr med tvillingnål. Jag är rätt nöjd faktiskt, trots en del fel
    (t.ex borde jag sytt med den rosa tråden på halsmudden..men det syns ju inte när plagget är på i alla fall...men det stör mig, jag hade ju köpt rosa tråd till det!) Men jag lärde mig en massa under tiden iaf.
    Tunikan är till min dotter, men den är för stor så den får hängas undan en tag.
    Jag har i alla fall fått ännu mer lust att sy ännu mer! Nästa projekt blir en baby body. Tror jag. Eller leggings som matchar tunikan.

     


    Jättefin!!!
  • Fiffa5
    Strumpan 78 skrev 2010-10-29 17:16:58 följande:
    Jag är så impad av er alla som syr så mycket fint! Men nu har jag också kommit igång, lite i alla fall...känner att jag måste visa upp här, även om det är värsta amatör jobbet! Men det är första gången jag syr ett plagg alls (om man bortser från en väldigt enkel mössa), första gången jag syr en halsmudd och första gången jag syr med tvillingnål. Jag är rätt nöjd faktiskt, trots en del fel (t.ex borde jag sytt med den rosa tråden på halsmudden..men det syns ju inte när plagget är på i alla fall...men det stör mig, jag hade ju köpt rosa tråd till det!) Men jag lärde mig en massa under tiden iaf. Tunikan är till min dotter, men den är för stor så den får hängas undan en tag. Jag har i alla fall fått ännu mer lust att sy ännu mer! Nästa projekt blir en baby body. Tror jag. Eller leggings som matchar tunikan.



    Åh vilken fin tunika!! Gud vad duktig du är som får till det så bra första gången du testar en massa nytt!! Och visst är det kul med allt som man lär sig under arbetets gång. När jag började sy för ett år sen kunde jag i princip inget alls, och nu kan jag i alla fall lite mer men har fortfarande massor kvar att lära mig!
  • madebyinferno001

    Efter att en lång tid mest bara sytt i mjuka tyger och på min OL har intresset för "stela" tyger kommit igång, mycket tack vare min praktik som textillärare (fick förresten vikariera för den ordinarie i tisdags och det gick super)!

    Hoppas jag får lite sytid under helgen för nästa vecka är det höstlov och alla barnen är hemma = inte mycket sytid med andra ord

    Någon som sytt en luva med inbyggd halsduk? Såg en variant i en föräldratidning på bvc igår... måste testa iaf!

    Gärna en förslagslista på vad ni brukar sy och ge bort i present till vuxna (även barn) som inte är kläder!?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd