• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Jalapenjo: Du gör ju så härliga kuddar också, kunde inte det vara något att ha med på marknad. Sedan tror jag att dina klänningar kan fungera under den kalla årstiden också, men leggings och en långärmad tröja inunder så är de ju toppen. Vad jag har erfarit så verkar det som om marknader ger mer om man stått där tidigare. Det är ju inte helt vanligt med barnkläder på jul/hantverksmarknader men har man stått tidigare så är det en del som har planerat att köpa.

    Idag har jag haft en del sömnad, men inte alls den mängd som jag önskat (så är det väl jämt , men jag har haft paus för storstädning också) 5 klänningar har det blivit i brun molnvelour med gult kantband. Fina enligt mig Imorgon skall det bli 5 svarta klänningar med broderad vallmo och ihopsömnad av 5 rödrandiga tröjor med apor. Sedan känner jag mig faktiskt nöjd inför marknaden nästa helg. Men det återstår ju en hel del arbete med att sätta i tryckknappar och prismärka allt.
  • sarahl
    uppochner skrev 2010-10-30 10:55:52 följande:
    Jag gjorde ett riktigt bra fynd på en loppis idag. Boken "Sy barnkläder av mjuka tyger" + ett fint bomullstyg på 1,5 meter för 
    det ynka priset 10 kronor... Boken hade hela och fina mönsterark och såg ut att vara i nyskick. Så nu är jag nöjd = ) 
    var in o kikade på din blogg.
    fudnerade lite på tygerna du köpte i borås. jag skall ju till älvsjö o undrar om alla muddarna var från eslöjd o är dom bra? o vad de kostade,
    vad hade jenny för mässpriser på sina tyger?
  • ak74
    klara07 skrev 2010-10-30 19:11:13 följande:
    Ohh, läste precis att SoS skall öppna i Göteborg till våren
    Kul! Då kanske t.o.m jag kan ta mig dit
  • Ogabinne

    Nu har jag för en gång skull lagt en order hos MT. Ska bli spännande att se om allt flyter på! Har faktiskt inte handlat där på över ett år tror jag..


     


    Idag har jag varit på IKEA och lyckades smita åt mig den ALLRA sista snutten rävtyg som var så perfekt klippt att en hel rapport fanns som kommer räcka till en gardinkappa till barnens rum. Faktiskt det jag blev mest nöjd med av besöket, så glad!

  • uppochner
    sarahl skrev 2010-10-30 17:58:15 följande:
    var in o kikade på din blogg.
    fudnerade lite på tygerna du köpte i borås. jag skall ju till älvsjö o undrar om alla muddarna var från eslöjd o är dom bra? o vad de kostade,
    vad hade jenny för mässpriser på sina tyger?
    Ja, muddarna är därifrån men jag köpte dem på symässen i Borås. Jag gillar materialet i dem men just bland de här så var det framförallt den bruna som inte klarade sig i tvätten färgmässigt utan blev randig. Jag vet inte hur de är generellt sett eftersom de var de första som jag köpte.
  • Ogabinne

    Vad tyst det är här inne! Har ni alla blivit bortrövade av spöken och vampyrer?

    Igår kväll lyckades jag få klart ett par tossor till kusinbarnet, en beställd klänning och 2 av 4 beställda byxor. Nu har jag bara en mössa och 2 byxor kvar att sy ikväll sen är all "måste-sömnad" avklarad och jag kan fortsätta på min tosshög. Skönt!

  • Ogabinne

    Är det förresten någon som sett ngt mer om symaskineriets tävling? I tävlingsreglerna stod det att tävlingen avslutades i fredags och vinnaren skulle dras i går men jag såg inget nytt på bloggen. Inte för att man kommer vinna direkt men ändå är man ju nyfiken.

  • Tjej 83

    hej hej
    länge sen ja va här inne..
    inte sytt på länge.
    men nu undrar ja en sak. vad händer om man lägger jersey tyget åt fel håll så det strechigaste håller blir från hals till midja på en tröja?
    blir det väldigt fel eller skulle de kunna gå?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd